Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از آغاز عملیات مین‌زدایی و خنثی سازی مواد منفجره احتمالی در زمین‌ها، جاده‌ها و تأسیسات در منطقه قره باغ کوهستانی و زخمی شدن یک افسر روس در اثر انفجار مین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرهنگ دوم "پاول پائوتوف" رئیس بخش مهندسی نیروهای نظامی فدراسیون روسیه، اعلام کرد که مهندسین نظامی این کشور از روز دوشنبه عملیات مین روبی انسان دوستانه در مناطق مختلف قره باغ که در حوزه مسئولیت صلحبانان روسی قرار دارد، را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام نظامی روس به خبرنگاران گفت: «از امروز به بعد، نیروهای ویژه مهندسین نظامی، عملیات مین روبی انسان دوستانه در منطقه قره باغ را آغاز کرده‌اند. در جریان این عملیات، آنها منطقه را از لحاظ وجود مواد منفجره احتمالی در زمین‌ها، جاده‌ها و تأسیسات و محل‌هایی که در آینده پست‌های ثابت گروه نظامی روسی در آنجا ایجاد می‌شود را بررسی می کنند.»

به گفته وی، عملیات مین زدایی بشردوستانه به درخواست دولت جمهوری خودخوانده قره باغ انجام می شود.

سرهنگ پائوتوف افزود، تاکنون مهندسین نظامی دو گلوله منفجر نشده از یک نارنجک انداز و دو گلوله تانک را کشف کرده‌اند.

وی یادآور شد که پاکسازی کامل منطقه از مهمات منفجر نشده چندین ماه طول خواهد کشید. البته رد مرحله نخست، مین روبی از جاده‌هایی صورت می‌گیرد که نیروهای حافظ صلح روسی در آنها حرکت دارند و این کار چند روز ادامه دارد.

در همین رابطه وزارت دفاع روسیه نیز شب گذشته تأیید کرد که یک افسر روسی در  نتیجه انفجار یک مین در منطقه قره باغ کوهستانی زخمی شده و بلافاصله به بیمارستانی در باکو منتقل شده است. طبق این گزارش، هیچ خطری جان این نظامی را تهدید نمی‌کند و کمک‌های پزشکی لازم به او ارائه شده است.

به گفته منابع این خبرگزاری در وزارت دفاع روسیه، این انفجار در هنگام پاکسازی بشردوستانه منطقه قره باغ از وجود مواد منفجره رخ داده است.

وزیر دفاع روسیه: آتش‌بس در قره‌باغ بطور کامل رعایت می‌شودشایگو در دیدار با پاشینیان: هدف اصلی روسیه در قره‌باغ توقف جنگ استایجاد مرکز واکنش انسانی روسیه در قره باغ/ اعزام نخستین گروه امداد ویژه به منطقه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قفقاز اخبار روسیه قفقاز اخبار روسیه منطقه قره باغ عملیات مین دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امروز سه‌شنبه در نشست هئیت مدیره وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هم‌اکنون تعداد نیروهای نظامی ناتو در مناطق مرزی با روسیه به ۳۳ هزار نظامی رسیده است.

وی دراین‌باره گفت: علاوه بر ۳۳ هزار نظامی ،۳۰۰ تانک و بیش از ۸۰۰ خودروی زرهی ناتو در مرزهای روسیه حضور دارد.

وزیر دفاع روسیه هچنین گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای از تمرینات نظامی نیروهای مسلح مشترک ناتو در حال انجام است. بالغ بر نود هزار نفر به منظور آموزش برای دفع تجاوز ادعایی روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند. ائتلاف ناتو تلاش دارد تا فعالیت خود را در قطب شمال تشدید کند.

کد خبر 6086645

دیگر خبرها

  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • روسیه کنترل یک روستای دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • روسیه کنترل یک روستا دیگر در دونتسک را به دست گرفت
  • عملیات آبرسانی به تنها روستای محروم از شبکه آب در باخرز خراسان رضوی آغاز شد
  • زمان تغییر آغاز شده است / تحلیل «المیادین» از وضعیت ایران در منطقه پس از عملیات «وعده صادق»
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • روسیه یک منطقه دیگر دونتسک را آزاد کرد