Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین حسن معلمی استاد دانشگاه و سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، پیرامون اهمیت و راه های تقویت وحدت و تقریب، اذعان داشت:  استکبار جهانی فارغ از مذاهب اسلامی شیعه وسنی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه در بین امت اسلام است فلذا با تشکیل گروه های تروریستی نظیر داعش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به دنبال ضربه زدن به اصل اسلام ناب محمدی است، از این جهت وحدت و انسجام یک امر مهم و ضروری در بین امت اسلامی می باشد.

مسئول مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: یکی از راه های تقویت وحدت و تقریب مذاهب اسلامی ، اطلاع رسانی دقیق و به موقع همراه با آگاهی بخشی به امت اسلامی می باشد؛ روزنامه ها ، تلویزیون و ... جنایت های اسرائیلی ها ، آمریکایی ها و دشمنان اسلام را به صورت شفاف و واضح که دشمن واقعی کیست را برای امت اسلام و سایر ملت ها تبیین و نمایان سازند.

وی افزود: مشاهده می کنیم متاسفانه عده ای از شیعیان و اهل سنت بر مسائلی با تعصب تکیه می کنند که آسیب به خود و دیگران می رسانند و  شناخت صحیح از دشمن واقعی خود ندارند.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه و استاد حوزه در ادامه گفت:  در واقع دو تفکر وجود دارد که نیاز به نشست ها و مباحثه دارد تا بتوانند این جزئیات را حل و فصل نمایند و نسبت به موضع خود در جهان بشریت آگاهی پیدا کنند.

حجت الاسلام معلمی بیان نمود: اطلاع رسانی در تمام جوانبی که محوریت اسلام دارد بسیار حائز اهمیت می باشد؛ علما و  اندیشمندان مذاهب اسلامی باید نسبت به رویکرد و نگرش خود آگاهی کامل داشته باشند تا وحدت و تقریب به بهترین شکل ممکن بین امت های اسلامی بوجود آید.

وی عنوان کرد: امت اسلام باید به مشترکات خود بسیار توجه نمایند تا دشمنان اسلام را شکست دهند و سپس بعد از اینکه قدرت دشمنان اسلام را تضعیف کردند برنامه ریزی لازم را در جهت تقریب فکری به دور از جنگ و خونریزی می توان انجام داد.

وی در پایان تاکید کرد: جهل است که می تواند زمینه اختلافات، توهمات و افتراقات را به وجود آورد و زمینه را برای اختلاف افکنی دشمن فراهم سازد که باید از آن دوری نمود.
 

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: مذاهب اسلامی امت اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه از سوی دشمن قرار داریم و بهترین اسلحه برای مبارزه در این جنگ ترویج امید، اعتماد و آگاهی‌سازی صحیح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان اظهار کرد: ما در یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه از سوی دشمن قرار داریم و اگر به دنبال پیروزی در این نبرد هستیم، باید به نقش رسانه‌ها در این پیروزی که بسیار حائز اهمیت است، توجه ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهترین اسلحه برای مبارزه در این جنگ ترکیبی ترویج امید و امیدآفرینی است، افزود: از این تهاجم ضربه‌هایی به جسم و روح کشور ما وارد و در بعضی موارد منجر به بروز بی‌اعتمادی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با اصحاب رسانه تصریح کرد: امیدواریم برگزاری این جلسات به‌طور مستمر انجام گیرد و در آن امیدآفرینی در کنار اعتمادسازی شکل گیرد.

مهروی‌پور تاکید کرد: در حوزه اعتمادسازی، آگاهی‌سازی صحیح نیز بسیار حائز اهمیت بوده و جامعه رسانه‌ای اصفهان نیز به طور قطع نسبت به این موضوع حساس است.

وی ادامه داد: امیدآفرینی، اعتمادسازی و آگاهی‌سازی باید با یک مشارکت‌آفرینی پی‌ریزی و پیگیری شود، از این‌رو بر آن شدیم که در سال جاری به‌طور ویژه به موضوع رسانه و بررسی نقش آن در فرهنگ‌سازی جامعه بپردازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: یکی از اولویت‌های مدیریت شهری کمک به مرجعیت رسانه‌های داخلی به‌ویژه رسانه‌های استانی و شهر اصفهان است و باید با مشارکت یکدیگر این مهم را رقم زنیم.

کد خبر 747854

دیگر خبرها

  • «امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است
  • هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • برای آگاهی‌بخشی و انعکاس خواست مردم
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است