Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم،  قانون مالیات بر ارزش افزوده سال 87 و به صورت آزمایشی تصویب شد. این قانون تا سال 1392 اعتبار داشت اما پس از آن، هر سال در قانون بودجه تمدید شد و آخرین بار نیز برای بودجه سال 1399 این اتفاق رخ داد که اعتبار آن تا مهر ماه سال جاری تعیین شده بود.

چندی قبل دولت لایحه دو فوریتی را برای تمدید قانون موقت مالیات برارزش افزوده به مجلس فرستاد که مجلس با طرح دو فوریت آن موافقت نکرد و مشخص نیست این لایحه چه زمانی به تصویب مجلس و سپس شورای نگهبان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو 27 روز پس از منقضی شدن این قانون و عدم تصویب لایحه دو فوریتی دولت برای تمدید قانون موقت در مجلس یازدهم (کلیات آن در اواخر آبان ماه به تصویب رسید)، حسن شیخی  مدیر کل امور مالی نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای خطاب به عاملان ذی حسابی با اشاره به منقضی شدن قانون مالیات برارزش افزوده اجرای آن را تا زمان تصویب قانون جدید مورد ایراد دانست.

این مقام مسئول،  با اشاره به ضرورت به عمل آمدن مراقبت های لازم، برقراری مجدد مالیات بر ارزش افزوده را به پس از زمان تصویب و اجرای قانون آن موکول کرد. 

گفتنی است، قرار بر این بود که قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده تا زمان منقضی شدن قانون موقت (در مهر ماه) به تصویب برسد اما قانون ارسالی مجلس دهم به شورای نگهبان با ایرادات فراوانی مواجه شد و جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بازگردانده شد.       

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده منقضی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070415 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه برآوردی مالیات بر ارزش افزوده
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • مالیات بر عایدی سرمایه ۱۲ سال در انتظار تصویب