Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود هاشمی در آئین معارفه مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه اسلامشهر ضمن تبریک هفته بسیج به بیان فلسفه بسیج پرداخت و گفت: بسیج از روز اوّل تاکنون به شهادت دوست و دشمن در میدانِ عمل بوده،  هست و خواهد بود

وی اضافه کرد: بسیج در همه عرصه‌ها بی‌پایان است و همیشه، همه جا و همه جور حضور دارد  و الگوهای بیشمار برجسته‌ای در همه عرصه‌ها داریم مثل شهید چمران، طهرانی مقدم، کاظمی آشتیانی،رشهید شهریاری و احمدی روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به پشتوانه  فکری بسیج اشاره کرد و گفت: یکی از مظلومیت‌های بسیج همین است که علیرغم این که در همه میدان‌های سخت و نرم گره گشاست اما عقبه و تفکر ان خوب تبیین نشده یا کمتر به آن پرداخته شده است . بسیج یک اندیشه، یک فکر، یک منطق و یا یک منظومه ی فکری است. علّت این هم که افراد مختلف مجذوب بسیج می‌شوند، این است که بسیج صرفاً یک حرکت احساسی نیست؛ بلکه از یک منطق بسیار قوی برخوردار است.

وی به ارکان تفکر بسیج اشاره کرد و گفت: در تفکر بسیج دو رکن مطرح می شود که یک رکن اعتقاد به احساس مسئولیت و یک رکن بصیرت است که هر دو رکن پشتوانه محکم دینی دارد . اعتقاد به مسئولیّت نه فقط مسئولیّت در برابر خود و در برابر خانواده ی خود و نزدیکان خود - که این هست - بلکه مسئولیّت در قبال سرنوشت کشور و سرنوشت جامعه، چه مسلمان، چه غیر مسلمان چه هم عقیده و مسلِم و مؤمن چه غیر مؤمن و غیر هم عقیده .لذا پایه ی اصلی بسیج، این احساس مسئولیّت است. این تفکّر مسئولیّت انسان، جزو بیّنات اسلام است. 

هاشمی در ادامه به دوّمین رکن تفکر بسیج اشاره کرد و افزود: بصیرت یعنی زمان شناسی، نیاز شناسی، اولویّت شناسی، دشمن شناسی، شناخت دوست  و این شناخت‌ها؛ بصیرت است و طبق فرمایش امام صادق (ع) کسی که عالم به زمان خودش باشد دچار شبهات و نادانی‌ها نمی‌شود و می فهمد چه کار باید بکند. اگر این رکن دوّم نباشد، امر به معروف، جهاد و امرِ مورد اهتمام هم دچار خطا می‌شود و به کجراهه می افتد و یا ممکن است جایی را بزنید که دوست آنجا است و به دشمن کمک کنید؛ لذا بصیرت که نبود، هرچه که مسئولیّت و انگیزه بیشتر باشد، خطر بیشتر است

عضو شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلام به رسالت کانون های استادی بسیج اشاره کرد و گفت: رویکرد حل المسائلی، کمک به گسترش فضای انقلابی در دانشگاه و حمایت از تحولات انقلابی، حریت و حفظ روحیه و کاربست انتقادی ،شبکه سازی ، صیرت افزایی و توانمند سازی اساتید،توجه به محرومیت زدایی اقشار آسیب پذیر خصوصا در دانشگاه، فعال بودن شورای تبیین مواضع و گروههای رصد و پایش برای عمل بهنگام، تعامل با نهادهای انقلابی درون و بیرون دانشگاه، تلاش برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشران های آن از جمله رسالت های نهضت استادی بسیج است.

انتهای پیام/ 

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1081804 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بسیج اساتید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی بسیج اساتید بسیج اشاره مسئولی ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در جمع دانشجویان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عدم حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان علیرغم قول و هماهنگی‌های قبلی در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان کرمان، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همه باید به مسئولیت خودشان توجه داشته باشند و خود را در مقابل این مسئولیت‌ها پاسخگو بدانند؛ این وظیفه همه‌ی ماست. 
 مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۰۸/۰۶

با توجه به ضرورت پاسخگویی و حضور مسئولین در جمع قشر نخبگانی و تاکیدات مقام معظم رهبری جهت استفاده از نخبگان در مسیر پیشبرد سیاست‌ها و مسائل اجرایی کشور، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در راستای این امر جلسه‌ای با آقای دکتر رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ ساعت ۹:۳۰ تنظیم کرده و علیرغم هماهنگی‌های چند باره با دفتر ایشان و اعلام آمادگی وی جهت حضور، ایشان در جلسه مذکور حضور نیافتند و تماس‌های مکرر با دفتر و شخص آقای جلالی بی پاسخ ماند.

شایان ذکر است اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های استان کرمان از سراسر استان جهت شرکت در این جلسه حضور بهم رساندند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان خواستار پاسخگویی و شفاف سازی معاون محترم استاندار کرمان، جناب آقای دکتر رحمان جلالی در خصوص علت عدم حضور می‌باشد.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان

 

شایان ذکر دانشجویان سراسر استان کرمان علیرغم بارندگی‌ها و شرایط جوی نامناسب و لغزنده بودن جاده‌ها، خود را از شهرستان‌های مختلف جهت شرکت در این جلسه به شهر کرمان رسانده بودند، که عدم حضور معاون استاندار در این نشست ، موجب گلایه مندی آن‌ها شد.

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها