Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه مربوط به مدیریت فضا‌های نقاهتگاهی به منظور ایزولاسیون بیماران و قرنطینه افراد مواجهه یافته با آنان در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» (مدیریت و کنترل همه گیری کرونا به شیوه محله و خانواده محور) با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه کولیوند با اشاره به اینکه یکی از علت‌های افزایش بیماران مبتلا به کرونا نبود توان رعایت قرنطینه در خانواده‌هاست، گفت: این طرح بر مبنای شناسایی محیط‌هایی برای ایجاد نقاهتگاه شروع شده و به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ خواهد شد که از آن محیط‌ها برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا استفاده کنند.

او افزود: برای اجرای این طرح دستورالعمل‌هایی طراحی و تجهیزات و امکانات مناسب جهت استفاده در آن نقاهتگاه‌ها پیش بینی خواهد شد.

کولیوند ضمن اشاره به همکاری با سازمان‌های دیگر در اجرای این طرح گفت: از ظرفیت نیرو‌های مسلح، سازمان حج و زیارت، آموزش و پرورش، گردشگری و همچنین خیرین استفاده و از تجربیات دستگاه‌هایی که از قبل در بحث قرنطینه سوابقی داشتند بهره‌مند خواهیم کرد.

مسئول امور پشتیبانی طرح حاج قاسم سلیمانی گفت: در راستای اجرای این طرح قبل و بعد از بیمارستان استاندارد‌هایی تنطیم خواهد شد که افرادی که داوطلب قرنطینه در نقاهتگاه هستند و توان مالی ندارند از این طرح استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

قرنطینه افراد سالم سخت است

کولیوند با اشاره به استقبال وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با اجرای این طرح گفت: مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در نامه‌ای به وزیر بهداشت آمادگی آن وزارت خانه در راستای اجرای هرچه بهتر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از ظرفیت هتل‌ها و مهمانسراها، هتل‌های ایران گردی و جهان گردی در سراسر کشور را اعلام کرد.

او اضافه کرد: پس از بازدید نمایندگان سازمان گردشگری و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از محل‌های مورد نظر برای ایجاد نقاهتگاه، لیستی از هتل‌ها و مهانسرا‌ها که ظرفیت ایجاد محل مناسبی برای قرنطینه دارند، آماده و برای استفاده هموطنان به روسای دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

کولیوند با اشاره به استفاده از ظرفیت مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی در اجرای این طرح افزود: ابعاد مختلف استفاده از این محل‌ها بررسی خواهد شد و حتی از مساجد و حسینیه‌ها و ظرفیت نیرو‌های مسلح نیز بر اساس استاندارد‌های تعریف شده می‌توان استفاده کرد.

او اضافه کرد: پس از تنظیم سند این طرح و تایید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مکلف به اجرای این طرح خواهند شد.

کولیوند با تاکید بر این که اجرای این طرح باید در قالب الزامات قانون باشد، گفت: در تنظیم سند این طرح به چگونگی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا، انتقال افراد به نقاهتگاه، تامین دارو و خدمات پرستاری از شناسایی تا بهبودی کامل پرداخته خواهد شد.

هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیجی و داوطلب مردمی است.

در این طرح با ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام کووید-۱۹ در افراد در معرض تماس نزدیک در خانوار و محل کار مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقاء کیفیت مراقبت‌های بستری سیاست گذاری شده است و به راهبرد‌هایی از جمله قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری توجه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 شهید حاج قاسم سلیمانی اجرای این طرح دانشگاه ها سراسر کشور خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ابراهیم الامین» سردبیر روزنامه لبنانی الاخبار در گفت و گو با شبکه المیادین تاکید کرد: مهم‌ترین مساله در واکنش ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری خود در دمشق این بود که عملیات وعده صادق بخشی از جنگ کنونی علیه تل آویو به شمار می‌رود.

وی افزود: تلاش شد از طریق این عملیات اعلام شود معادله میان ایران و رژیم صهیونیستی ترسیم شده است. صهیونیست‌ها، سردار شهید محمدرضا زاهدی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از ستون‌های اتاق عملیات مشترک که جبهه‌های مختلف را مدیریت می‌کند می‌شناختند. ترور وی برای صهیونیست‌ها به مثابه ترور یکی از فرماندهان حماس یا حزب الله بود.

الامین تصریح کرد: عملیات وعده صادق به این دلیل اجرا شد تا صهیونیست‌ها بفهمند که ایران می‌تواند وارد درگیری شود و این کشور بخشی از نبرد کنونی است. در خصوص عملیات طوفان الاقصی نیز باید بگویم که صهیونیست‌ها این عملیات را نتیجه همکاری و آموزش میان نیروهای ایران، حماس و حزب الله می‌دانند. آنچه که در تاریخ هفت اکتبر رخ داد این قاعده قدیمی را مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها مورد حمله قرار نمی‌گیرند شکست.

وی اضافه کرد: قدرت مقاومت ملت فلسطین ما فوق تصور است و محال است صهیونیست‌ها هر چقدر هم که خشونت و قساوت به خرج دهند در این جنگ پیروز شوند. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به مصر و قطر فشار آوردند تا آنها با اعمال فشار بر حماس، این جنبش را مجبور به پذیرش شروط تل آویو کنند.

الامین تاکید کرد: یک جریان قدرتمند در داخل رژیم صهیونیستی و آمریکا با حمایت امارات و دشمنان قطر وجود دارد که اینطور جلوه می‌دهند که قطر فشار کافی و لازم بر جنبش حماس اعمال نکرده است و این مساله ممکن است در نهایت به ضرر دوحه تمام شود.

وی در خصوص حزب الله لبنان گفت: آموس هوکشتاین میانجی گر آمریکایی در لبنان متوجه این نکته شده که حزب الله قبل از پایان یافتن جنگ در نوار غزه حمله‌های خود را متوقف نمی‌کند. جنگ در نوار غزه نیز جز با تغییر کامل مواضع آمریکا یا تغییر کلی در کابینه رژیم صهیونیستی متوقف نمی‌شود.

الامین اضافه کرد: ارتباط شهید عماد مغنیه با نیروهای مقاومت از فلسطین و به صورت مشخص از جنبش فتح آغاز شد. سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید عماد مغنیه برای افزایش توان نیروهای مقاومت و حرکت آنها به سمت تولید موشک‌هایی مانند آنچه ارتش‌های جهان تولید می‌کنند تلاش کردند.

وی بیان کرد: در لبنان یک جو کلی در حمایت از ملت فلسطین وجود دارد و کسانی که می‌گویند جنگ غزه به ما ربطی ندارد کم هستند. محور مقاومت در برابر یک چالش بزرگ برای اثبات اهمیت وجود خود قرار داشت تا نشان دهد حمایت از این محور تا چه میزان اهمیت دارد. تحولات غزه بر تمام جریان‌ها در جهان تأثیرگذار خواهد بود. اگر جنگ غزه نبود تمایلات نزدیک به صهیونیست‌ها در کشورهای غربی و شکاف در میان ملت‌های عربی تا این حد بروز پیدا نمی‌کرد.

کد خبر 6087399

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان