به گزارش افکارنیوز،

کامبوزیا پرتوی متولد 19 آبان 1334 در رشت، کارگردان است.

کامبوزیا پرتوی دانشجوی انصرافی دانشکده هنر دراماتیک دانشگاه هنر است، بجز کارگردانی فیلمنامه نویس و بازیگر نیز می باشد وتابحال فیلمهایش چندین جایزه معتبر نیز گرفته است

شروع فعالیت

فعالیت خود را در زمان دانشجویی با ساخت چند فیلم کوتاه داستانی برای صدا و سیما شروع شد سپس بصورت حرفه ای شروع به ساخت فیلم های کوتاه در سینمای آزاد دماوند کرد

اولین فیلم بلند

در همان اوایل شروع کار اولین فیلم بلند داستانی خود را به نام عینک برای شبکه دو ساخت و کارگردانی در سینما را با فیلم ماهی در سال 1366 را تجربه کرد

عکس کامبوزیا پرتوی و همسرش

  اولین افتخار

در سال 1366 برای فیلم ماهی جایزه های معتبری چون بهترین فیلم جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا، جایزه یونیسف جشنواره برلیم و بهترین فیلم آدلاید استرالیا را بدست آورد.

جایزه بهترین فیلمنامه را برای فیلم من ترانه 15 ساله دارم به کارگردانی رسول صدرعاملی را از جشنواره فجر سال 1380 گرفت.

افتخارات جهانی

برای کارگردانی کافه ترانزیت جایزه جشنواره بین‌ المللی فیلم ماردل پلاتا و جایزه فیپرشی جشنواره بین‌ المللی فیلم داکا و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانه سینما را کسب کرد.

نامزد هوگو طلایی جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو، نامزد جایزه بالن طلایی جشنواره سه قاره در سال ۲۰۰۵ شد. وی همچنین برای کارگردانی این فیلم در بخش بهترین کارگردان کاندیدا شد.

عکس بیوگرافی کامبوزیا پرتوی

  ازدواج اول + طلاق

کامبوزیا پرتوی در اولین ازدواج خود با فرشته صدرعرفایی بازیگر و عروسک گردان شناخته شده ازدواج کرد اما طلاق آنها در سکوت خبری و با انتشار عکس های دونفر با همسر جدید رسانه ای شد.

ازدواج دوم

در بهمن 1396 نسرین مرادی با انتشار عکسی از خود و کامبوزیا پرتوی در اینستاگرام با متن عاشقانه برای همسرش این خبر را رسانه ای کرد، خانوم مرادی بازیگر فیلم کامیون به کارگردانی همسرش در سال 96 بود.

نسرین مرادی همسر کامبوزیا پرتوی

 

نویسندگی

آقای پرتوی همچنین نویسنده سریال پامچال به کارگردانی محمدعلی طالبی در سال 1370 بود که یکی از محبوب ترین سریال های شناخته شده است که هنوزم در زهن بینندگان بجا مانده است

علاوه بر گل پامچال، نویسندگی فیلم گروهبان در سال 1369 به کارگردانی  مسعود کیمیایی  از دیگر اثر موفق و بیاد ماندی او می باشد.

کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

 

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کامبوزیا پرتوی فیلم کوتاه سینما جشنواره بین المللی فیلم فرشته صدرعرفایی مسعود کیمیایی کرونا کامبوزیا پرتوی درگذشت کامبوزیا پرتوی کامبوزیا پرتوی بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه در مورد انتشار این خبر انتقاد یا پیشنهادی دارید لطفاٌ کد ۳۰۰۸۵۷۲۹ را به همراه موضوع به آدرس ایمیل [KHABARBAN] ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

ترامپ، دشمن سرسخت برجام رفت؛ ترامپیست‌های ایرانی نگران شدند

انتقاد شدید دفتر روحانی از توهین یک برنامه‌ی تلویزیونی به رئیس‌جمهور: افتضاحی عجیب و شرم‌آور رخ داده است!

حمله تند دختر صدام به ایران

حمله تند کریمی قدوسی به ظریف از تریبون مجلس: برجام مُرد و بوی گند آن مردم را آزرده کرده/مجلس انقلابی برجام را دفن کرد

دمای هوا در همه شهرستان‌های خراسان جنوبی به زیر صفر رسید

خبر بعدی:

مقاومت برای دوبله کارآگاه گجت و تاثیر وحشتناک کرونا بر دوبله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این بازیگر، دوبلور و گوینده پیشکسوت رادیو که از سال ۵۰ در رادیو فعالیت می کند، درباره کوتاه شدن مدت زمان نمایش های رادیویی اظهار کرد: ما همچنان با جریان پخش ۱۵ دقیقه ای مخالف بودیم و هنوز هستیم؛ چرا که نمایش ۱۵ دقیقه ای یا ۵ دقیقه ای وجود ندارد. نمایش یک ساعت یا حداقل باید نیم ساعت باشد در حالی که می بینیم گاهی اوقات به ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه هم می رسد. در طول این سال ها شنیده ام نمایش باید نمایش باشد نه قطعات کوتاه. این قطعات کوتاه بیشتر شبیه به آیتم های کوتاه برنامه صبح جمعه شده است.

منوچهری که این روزها کارگردانی نمایشی با عنوان «آماده باش» را بر عهده گرفته است، درباره جزئیات این نمایش نیز توضیح داد: مجموعه نمایشی «آماده باش» را برای پخش از رادیو نمایش کارگردانی کردم که قرار است در هجده قسمت ۱۵ دقیقه‌ای از این شبکه به روی آنتن برود؛ البته با جریان ۱۵ دقیقه ای مخالف بودیم و هنوز هم هستیم.

تاکید می کنم، رادیو میدان ارگ است!

این پیشکسوت رادیو در ادامه از سال‌های فعالیت خود در رادیو گفت و در این زمینه توضیح داد: از سال ۵۰ تا سال ۵۷ کارگردان برنامه های کودک رادیو بودم. از سال ۶۰ تا سال ۶۶ نیز برنامه «صبح جمعه» را کارگردانی می کردم. از سال ۷۱ محسن مهاجرانی ـ یکی از مدیران و نویسندگان سازمان صداوسیما ـ وقتی در رادیو بود، تعدادی از اهالی صدا را به جام جم فرستادند که کار رادیو را آنجا انجام دهیم اما تاکید کردم که رادیو میدان ارگ است و اینجا تلویزیون است. سال ۵۲ و ۵۳ دوبله هم کار کردم و پس از آن در رادیو ارگ فعالیتم را ادامه دادم. چیزی نزدیک به ۱۶ سال برنامه های نمایشی رادیو فرهنگ را کارگردانی کردم و پس از آن که رادیو نمایش راه اندازی شد، در این شبکه کارم را ادامه دادم و در طول این سال‌ها در رادیو نمایش بودم.
مقاومت برای دوبله نکردن کارآگاه گجت

یکی از آثار به یادماندنی دوبله، کارتون «کاراگاه گجت» بود که صدای حمید منوچهری آن را ماندگار کرد.

منوچهری درباره دوبله این کارتون با اشاره به اینکه پیش از آن هرگز انیمیشن کار نکرده بود، یادآور شد: خدا رحمت کند اصغر افضلی را. من هرگز انیمیشن کار نکرده بودم، نه اینکه قبول نداشته باشم بلکه توانمندی آن را نداشتم؛ چرا که معتقد بودم انیمیشن، هنرمندانی مثل عزت الله مقبلی، جواد پزشکیان و تورج نصر را می خواست که صدای متفاوتی داشتند.

بنابراین کار را نمی پذیرفتم اما اصغر افضلی از من خواست و گفت که کاراکتری که آن را دوبله خواهی کرد اصلا دیده نمی شود و فقط یک دست و انگشت گربه است. من هم پذیرفتم و به هر حال این انیمیشن را در ۹۰ قسمت کار کردیم.

حمید منوچهری همچنین به تازگی در دوبله مستند «یک شب در تورین» با صدای عادل فردوسی پور، همکاری داشته است. مستند به مدیر دوبلاژی وحید منوچهری، فرزند این هنرمند برای پخش از فیلیمو آماده شد.

این پیشکسوت رادیو در پایان درباره شرایط سخت کار در روزگار کرونا نیز اظهار کرد: کرونا برای تمامی جهان است و کشور ما هم درگیر این ویروس شده است و البته کمی بیشتر از آنچه که فکرش را می کردیم. در حال حاضر در این شرایط کار در حوزه دوبله تک به تک اتفاق می افتد و این به شدت برای مدیر دوبلاژ وحشتناک است؛ چراکه باید تبادل گویش اتفاق بیفتد و این اتفاق در آثاری که این روزها دوبله می‌شوند تاثیرگذار است. در رادیو نمایش هم با فاصله یک متر و نیم از هم می نشینیم و دیالوگ برقرار می کنیم.

کد خبر 580682 برچسب‌ها تلویزیون- دوبله

دیگر خبرها

  • کاسمیرو: نشان دادیم که هنوز زنده هستیم؛ این یکی از بهترین عملکرد های رئال مادرید بود
  • اخبار مهم امروز فرهنگ و هنر برنا
  • تعیین جایزه ۱۰۰ میلیون دلاری برای بهترین فناوری جذب کربن
  • جان آلدرد در ۹۹ سالگی درگذشت
  • همه انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر؛ از بابا سیبیلو تا پسر دلفینی
  • صدابردار فیلم‌های به یادماندنی هالیوود درگذشت
  • انتقاد حمید منوچهری از کوتاه شدن نمایش های رادیویی
  • انیمیشن «خورده شده» برنده جایزه جشنواره ایتالیایی شد
  • تاکید بر مدرن شدن کتابخانه‌های عمومی و تاثیر رسانه‌ها بر هویت کتاب
  • گری اولدمن از پالم اسپرینگز جایزه می‌گیرد
  • «شکارچیان روح» راهی سینمای هالیوود می شوند
  • حضور متفاوت ۵ بازیگر در جشنواره فیلم فجر
  • داوران بخش رقابتی بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه معرفی شدند
  • گری اولدمن از پالم اسپرینگز جایزه می‌گیرد/ برای بازی در «منک»
  • نشان «حبیب» به برگزیدگان جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور اهدا می‌شود
  • کتاب سال و سایر جوایز با یکدیگر همپوشانی دارند
  • جهان با من برقص به جشنواره فیلم‌های ایرانی در آمریکا رفت
  • داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
  • انصرافی‌های جشنواره فیلم فجر ۹۹