Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@16:26:02 GMT

جلوگیری پلیس از ورود پلاک‌های غیربومی به گیلان

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۸۹۹

جلوگیری پلیس از ورود پلاک‌های غیربومی به گیلان

محدودیت های کرونایی در استان گیلان نیز مانند سراسر کشور اجرا می شود و بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، تمامی پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، طرح جامع اعمال محدودیت ها برای کنترل کرونا با سطح بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذر همزمان با سراسر کشور در گیلان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این طرح شهرستانهای کشور بر اساس میزان بار بیماری کرونا و بستری در بیمارستان به سه سطح قرمز، نارنجی و زرد تقسیم می شود، سطح سه یا قرمز بیشترین میزان محدودیت را دارد و سطح دو یا نارنجی محدودیت های کمتری دارد و میزان اعمال محدویت ها در شهرهای دارای سطح یک یا زرد کمتر است.

براساس اعلام محمود قاسم نژاد جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای گیلان شهرهای رشت و رودبار در وضعیت قرمز، شهرهای آستارا، تالش، ماسال، لنگرود و سیاهکل در وضعیت نارنجی و شهرهای آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رضوانشهر، رودسر، صومعه سرا ، فومن، لاهیجان و شفت نیز در وضعیت زرد به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

ممانعت ماموران انتظامی از ورود مسافران به گیلان

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان نیز در تشریح اجرای طرح محدودیت‌های تردد کرونایی در گیلان، اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد مبارزه با کرونا تمامی پلاک‌های غیربومی که قصد ورود به استان را دارند توسط دوربین‌های کنترلی اعمال قانون می‌شوند.

وی با اشاره به حضور و ممانعت ماموران انتظامی از ورود مسافران به داخل شهرهای استان افزود: اکثریت شهروندان در زمینه عدم تردد به مناطق قرمز همکاری لازم را با پلیس دارند و با آن دسته از رانندگانی که به قوانین و تذکرات ماموران انتطامی بی توجهی کنند برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه شهروندانی که ساکن استان بوده و پلاک خودرو آن‌ها غیربومی است می‌توانند از طریق فرمانداری‌ها مجوز‌ لازم جهت تردد بین شهری را اخذ کنند تصریح کرد: تردد خودروها از ساعت ۲۱ الی ۴صبح در شهرهای قرمز کرونایی گیلان ممنوع بوده و ماموران پلیس راهور با متخلفان برخورد می‌کنند.

سردار ملکی در ادامه افزود: افراد شاغلی که تردد آن‌ها در ساعت ۲۱الی ۴صبح است می‌توانند برای جلوگیری از ثبت جریمه، از طریق اداره مربوطه شماره پلاک خودرو خود را به نیروی انتظامی اعلام کنند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به تشکیل تیم‌های ترکیبی توسط اداره بهداشت، فرمانداری‌ها و نیروی انتظامی با یکدیگر گفت: آن دسته از صنوفی که بعد از دریافت تذکر از سوی اماکن بازهم محدودیت‌های تعیین شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت نکنند پلمپ خواهند شد.

وی اجرای محدودیت‌های کرونایی را عاملی مهم در کاهش تلفات بیماری کرونا عنوان کرد و از شهروندان خواست شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد کرونایی را رعایت کنند تا زنجیره انتقال این ویروس به طور کامل قطع و شرایط به حالت عادی باز گردد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای مورد نیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی شامگاه_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: رشد و توسعه نظام سلامت در بخش بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توسعه خدمات دارویی و تجهیزاتی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به یکم تا هفتم اردیبهشت مصادف با هفته سلامت، افزود: شعار هفته امسال «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کنترل بیماری‌های واگیر ازجمله پشه آئدس، خاطرنشان کرد: این پشه با شناسایی درست کانون‌ها و مه پاشی‌های درست، کنترل و مهار شد.

آشوبی با اشاره به آماده‌باش شبانه روزی نظام سلامت در همه ادوار، خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان همیشه در خط مقدم خدمت به مردم بوده و پای‌کار است.

وی تلاش‌های دولت سیزدهم در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی را قابل‌توجه دانست و تصریح کرد: تنها در دوساله آغاز به کار دولت سیزدهم ۱۱۸ پروژه باارزش ریالی بیش از ۱,۲۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای موفق طرح ملی سلامت غربالگری دیابت و فشارخون بالا گفت: در این طرح ملی که از بیستم آبان ماه آغاز و ۳۰ دی سال گذشته به طول انجامید، از جمعیت بیش از دو میلیون و ۲۲۵ هزارنفری هدف در گیلان، بیش از یک‌میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۶۰ نفر بالای ۱۸ سال در گیلان، شرکت کردند.

آشوبی، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی و تروما را سه عمده دلیل تهدیدکننده سلامتی در گیلان دانست و اضافه کرد: تمام تلاش نظام سلامت استان گیلان غربالگری سرطان‌ها، فشارخون و دیابت و همچنین اقدامات و تعریف راهکاری راهبردی و عملیاتی برای کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات بوده و اجرای طرح‌های نظام سلامت تا حدودی این تهدیدات را کنترل کرده است.

وی ارتقای شاخص‌های سلامت را درگرو افزایش زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی و تجهیزاتی دانست و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا با جذب، نوسازی و بهسازی فضای درمانی، تجهیزاتی نظیر انواع سی تی اسکن‌، آنژیوگرافی، پت اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و دیگر ملزومات سرمایه‌ای سطح سلامت مردم را ارتقا ببخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه رویکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه خدمت بی‌منت و بدون اطلاع‌رسانی‌های گسترده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات ارائه‌شده نظیر فعال‌سازی سی تی اسکن مرکز آموزشی درمانی ۱۷ شهریور، مرکز جامع خدمات سلامت رشتیان و دیگر بخش‌ها راه‌اندازی شده و به مردم خدمت می‌کنند اما هنوز افتتاح رسمی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌موقع را یکی از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تمام بحران‌های پیش‌آمده، پیش‌بینی‌شده و رخدادها و حوادثی نظیر حادثه لنگرود، بحران سیل آستارا، چهارشنبه آخر سال و سایر تلاش کرده است تا جریان رسانه‌ای را به دست بگیرد و خود راوی حوادث و رخدادها باشد.

آشوبی از اجرای طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار در سال جاری خبر داد و گفت: در این طرح همه مردم تحت پوشش قرار خواهند گرفت و نیروهای موردنیاز بهداشتی و درمانی به مردم خدمت خواهند کرد.

وی یکی از دستاوردهای نظام سلامت را توسعه شبکه بهداشت در گیلان دانست و گفت: شبکه بهداشت در گیلان یکی از مزیت‌های نسبی استان در کشور است که در بحران کرونا به سبب داشتن همین شبکه منسجم توانست در طرح شهید سلیمانی موفق شود و پیش از سایر استان‌ها این بیماری منحوس را کنترل کند.

کد خبر 746774

دیگر خبرها

  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • اعمال محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت 
  • طرح سلامت خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار خانوار اجرا می‌شود
  • محدودیت تردد به دلیل عملیات راهسازی در محور ایلام_صالح آباد