Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@23:54:12 GMT

درخواست چین از آمریکا

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۵۹۰۸

درخواست چین از آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورش ضمن اینکه قاطعانه از دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم پشتیبانی می کند از نیروهای خارجی می خواهد به صورت منظم و مسئولانه از افغانستان خارج شوند.

به گزارش برنا، از وزارت خارجه چین، «جائو لی جیان» روز سه شنبه افزود: چین به پشتیبانی قاطع خود از دولت و مردم افغانستان در مبارزه با تروریسم، حفظ ثبات ملی و امنیت مردم ادامه خواهد داد و مایل است در اولین فرصت با جامعه بین المللی برای برقراری صلح و ثبات در این کشور همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روی سخن این مقام چینی با آمریکا است که بتازگی اعلام کرده است تا دو ماه آینده دو هزار , ۵۰۰ نظامی دیگر را از افغانستان خارج خواهد کرد.

گزارش ها حاکی است این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در روزهای پایانی دولتش برخلاف خواست دو حزب آمریکا به ویژه حزب جمهوری خواه است به طوری که اعضای این حزب از کاهش بی سابقه نظامیان آمریکایی در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

بعضی خبرها نیز حاکی از است که مارک اسپر وزیر دفاع سابق نیز به دلیل مخالفت با کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان از این پست برکنار شده است. خروج بی برنامه نیروهای آمریکایی از افغانستان، انتقاد کشورهای مختلف را به دنبال داشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درخواست چین از آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سیاست‌ها در قبال زنان و دختران افغانستان گفت عادی‌سازی روابط با کابل مشروط به تغییر رفتار طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های غربی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفتند این کشور همراه با متحدان خود، طالبان را تحت فشار می‌گذارد.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد هر گام مهمی در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان مشروط به تغییر عمیق در رفتار کابل است.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این نیز در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس جامعه اطلاعاتی آمریکا: قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اما با رد این گزارش گفته بود: همه مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان بر اساس شریعت اسلامی تعریف شده و تأمین می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: آنچه در آمریکا و سایر کشورهای غربی، به‌عنوان فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده با افغانستان متفاوت است بنابراین غربی‌ها فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • درخواست مردم افغاستان از ایران: بزن همسایه