Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-روابط عمومی در سازمان های متعدد تعاریف گوناگونی دارد و به صورت کلی همه تعاریف در مجموع یک خروجی را هدف قرار می دهند اما تعریف روابط عمومی در شهرداری مشهد از رنگ و بوی متفاوتی برخوردار است که می توان آن را «آش شله قلم کار» نامید.
به گزارش خبرگزاری آریا از مشهد به قلم یک فعال رسانه ای،(سید وحید موسوی)روابط عمومی در سازمان های متعدد تعاریف گوناگونی دارد و به صورت کلی همه تعاریف در مجموع یک خروجی را هدف قرار می دهند اما تعریف روابط عمومی در شهرداری مشهد از رنگ و بوی متفاوتی برخوردار است که می توان آن را «آش شله قلم کار» نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شورای پنجم با شعار شفافیت و شیشه ای بودن وارد عرصه شد و تا به حال 2 شهردار 5 روابط عمومی را به خود دیده است، مدیریتی که تغیراتش مثال زدنی بوده و شبانه حکم های مدیریتی امضاء می شود، از ابتدای آغاز مدیریت شهری، شبکه پیچیده روابط عمومی با سرپرستی حسین کشیری کار خود را شروع کرد.

دیری نپایید تا نیروی متخصص حیدری به نام فرهادی نیا پا به عرصه گذاشت، فرهادی نیا تفکرات آموزشی و مدرسه گونه ای خود را به رخ تقی زاده خامسی (شهردار سابق مشهد) کشاند تا بتواند نیروی مورد اعتماد او نیز قرار بگیرد اما با کمی اختلاف و اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان، خامسی مسیر را به سمت معاونت وزارت طی کرد و با حضور شهردار جدید دست و پا زدن روابط عمومی(فرهادی نیا) به بار ننشست و اسماعیل زاده نیروی روی کاغذ (عنایت) شد.

شبانه حکم وی امضا شد و از فردای روز بعد به صورت رسمی اسماعیل زاده با تحویل رادکان به ساختمان چند منظوره روابط عمومی تشریف فرما شد که تا به امروز می توان جانمایی تعدادی از نیروهای وی را در شهرداری دید، اما دیری نپایید که زیر پایش را کشیدند و مشاور شهردار جای خودش را به مجید خرمی داد که با حفظ سمت مدیر عاملی شهرآرا به سرپرستی مدیریت روابط عمومی شهرداری مشهد منصوب شد که درست خاطرات پایان دوره پژمان و حامد مقدم را به تصویر می کشید.

 خرمی که استارت قوی و مناسبی را برای روابط عمومی شهرداری در دستور کار قرار داده بود شروعی تازه برای رسانه شهرداری ترسیم کرد تا کلایی لحظه به لحظه بر محبوبیتش افزوده شود چرا که پیش از انجام هر رویدادی رسانه فعالیت های شهردار جوان را آنچنان بلند می کرد که گویی فتح اتفاق افتاده است اما خوب تجربه ثابت کرده بود ریخت و پاش های افزودنی، کار دست صاحبانش می دهد.

تیر و ترکش این شرایط به مجید خرمی خورد و او را منهدم کرد تا تفکرات رسانه ای و چشم انداز مثبت وی به بار ننشیند اما سهم خواهی های شورا از روابط عمومی و شهر آرا به نقطه صفر مرزی خود رسیده بود که بالاخره در سحرگاه یکی از روزها، مجید خرمی به صورت رسمی از روابط عمومی و شهرآرا کنار گذاشته شد تا دست کلایی برای انتصابات جدید باز تر شود اما باز هم سفارشی و تلفنی، شبانه بود یا روزانه را به خاطر ندارم ولی قرعه به امیر اقتناعی هدیه داده شد تا در روابط عمومی ساکن شود.

پرونده باز است دستش نمیزنیم 

فعلا نمی خواهم به سر نوشت و سرگذشت مدیران گذشته روابط عمومی بپردازم که پردازش آن با باز بودن پرونده ها، صورت خوشی نخواهد داشت، امیر اقتناعی که از ابتدای ورود مدعی امور رسانه نبود و رسما رسانه برایش مضمون گنگ و ناشناخته ای داشت ابتدا به ساکن دو تغییر را در دستور کار قرار داد که به گونه ای نگاه های چپ و راست را درگیر نقش بی تاثیرش در روابط عمومی کند.

اما جایگاه حساس رسانه شهری آنقدر آبکی شده بود که هر ناکار بلدی خودش را به عنوان متخصص به اقتناعی قالب می کرد، امیر قصه ما سیاست را خوب می دانست اما فرق بین تیتر و لید را نه، عدم تخصص به گونه ای فاتحه رسانه شهر را خوانده بود آن هم رسانه ای که تا به اینجا 5 مدیر را در دل خودش جای داده بود که هرکدام تفکرات خاص خام و پخته خود را طراحی و پیاده سازی کردند، حال دیگر مدیریت رسانه ای شهر خسته است و آبستن تفکرات مدیرانش شده بود.

امیر اقتناعی گول تفکرات به ظاهر خردمندانه تعدادی را خورد که خودشان را مدعی امور رسانه می دانستند که همین افراد اضافی سفارشی، آن چنان گلی بر ساختار رسانه ای شهر زندند که ساعت ها باید نشست و دید که چنین است و چنان، اما سرانجام بعد از اشتباهات رسانه ای بیش از حد اقتناعی عذر وی هم خواسته شد تا مسیر روابط عمومی را به سمت خانه اش ترک کند.
 
شرایط پایدار رسانه آبکی شهرداری مشهد


به صورت کلی می توان گفت عدم آگاهی بیش از پیش باعث ضربه های چند جانبه شد که امیر نوش جان کرده و حال در گوشه ای نشسته است و به ادامه کار فکر می کند البته وی دوستانی رسانه معاب هم داشت که نتوانستند دست او را در واپسین لحظات عمر کاری اش به عنوان مدیر کل روابط عمومی بگیرند.

این بار توپ در میدان سید مهدی حسینی است تا کادر فنی خودش را بچیند و در واپسین لحظات این شورا بتواند حداقل در مقابل شرایط فعلی رخی بنماید، اکنون که حسینی نیروی با تجربه شهرداری است از او انتظار می رود تا تعامل بهتری را با رسانه های موافق و منتقد شهری برقرار کند که کشتی شورای پنجم به سکان داری کلایی در گل فرو نرود.

رسانه جایگاه حساسی را دارد به خصوص در شهر مشهد، پس تفکر حسینی باید به گونه ای باشد که بتواند مسیر چند ماهه پیش رو را خوب طی کند تا رویداد های تازه تری را در رسانه شهری شاهد باشیم چرا که حال روز رسانه شهرداری مشهد اصلا خوب نیست و مانند شرایط فعلی در وضعیت قرمز به سر می برد، تجربه مدیریتی حسینی می تواند ابتدایی ترین عنصر مثبت وی به جهت ادامه کار در روابط عمومی باشد.
سید وحید موسوی کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرگزاری آریا خراسان رضوی روابط عمومی شهرداری مشهد رسانه حق الناس سید وحید موسوی شهرداری مشهد روابط عمومی شهرداری مشهد رسانه شهر رسانه ای گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزارهای پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

او گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استانداردهای روز میسر شده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون ۶ بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896178

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی؛ چاپ ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی واقعیت دارد؟
  • عکس| واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر
  • واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت دانیال اسماعیلی فر
  • ایران‌چک ۵۰۰ هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس
  • تراول ۵۰۰ هزار تومانی چاپ شده است؟
  • تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه یک کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • خبر جدید بانک مرکزی درباره حذف کارت‌های بانکی/ از این پس با این روش خرید کنید
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد