Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان گفت: سفیران سلامت دانش آموزی در تندرستی خانواده ها و انتقال مفاهیم بهداشتی ، فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم نقش آفرین هستند .

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، رشید قربانی  در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی که به صورت مجازی برگزار شد توجه به تربیت بدنی و زیستی را یکی از ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که در راستای ارتقای سلامت جسمی و روانی و آموزش سبک زندگی مورد نیاز دانش آموزان می باشد در این ساحت پیش بینی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حوزه سلامت همواره برای تندرستی آحاد جامعه و به ویژه در این 9 ماه گذشته تلاش مضاعفی کرده است ، اظهار داشت :  به طور کلی بهداشت و درمان به هر میزان هم تلاش کند نهایتا در عرصه درمانی تا 30 درصد می تواند به سلامت جامعه کمک نماید،  بخش عمده ای از بحث سلامت ، به دانش، آگاهی و فرهنگ سلامت  مردم و  سبک زندگی سالم بستگی دارد. 

قربانی با تاکید بر اینکه تنها با اقدامات درمانی نمی توان سلامت را حفظ کرد و پدیده کوید 19 موید این مطلب است ، اظهار داشت : اگر همراهی و رعایت مردم نباشد، اقدامات کادر درمانی موثر نبوده و به نتیجه نمی رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت دستگاه تعلیم و تربیت ،گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه آگاهی بخش ، دانش آفرین و فرهنگ ساز در کنار سایر دستگاه ها با مخاطبان گسترده ای که در اختیار دارد، می تواند با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود، اقدامات موثری انجام و در راستای سلامت جامعه کمک کند .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه سالم می تواند به دیگر عرصه ها از جمله اقتصاد، صنعت و کشاورزی کمک کند، تصریح کرد : جامعه بیمار نمی تواند موفق باشد .

وی خیل عظیم فرهنگیان و نیروی انسانی کارآمد و توانمند و هم چنین جمعیت بالای دانش آموزان را از بستر های آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت : این دو قشر عظیم می توانند با ارائه خدمات و آگاهی بخشی در راستای سلامت جامعه قدم های موثری بردارند.

قربانی هم چنین گفت: از طریق محتوای کتاب های درسی و مراقبین سلامت مدارس نیز می توان پیام های بهداشتی را به دانش آموزان، خانواده ها و آحاد جامعه منتقل کرد .

وی هم چنین به اقدامات و فعالیت های حوزه سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان در یکسال گذشته نیز اشاره کرد و راه اندازی کمپین در خانه بمانیم، کمک به برگزاری امتحانات دانش آموزان، کنکور سراسری، تهیه ، تولید و بارگذاری محتوای الکترونیکی سلامت محور، بازگشایی مدارس ، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز واحد های اداری و آموزشی را از مهم ترین این اقدامات بر شمرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری شرکای برون سازمانی از جمله دانشگاه علوم پزشکی و حمایت های دفتر تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ، اقدامات انجام شده تداوم داشته باشد تا شاهد  ارتقاء بیش از پیش سلامت دانش آموزان و آحاد جامعه باشیم .   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش کردستان سفیران سلامت آموزش و پرورش کردستان دانش آموزان سلامت دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان گفت: ۹۵ هزار نفر از این تعداد سفیران سلامت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سفیران سلامت در مدارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: سلامت تنها در حوزه مسائل پزشکی نیست، بلکه ابعاد وسیع‌تری همچون آموزش و آگاه‌سازی کودکان و دانش‌آموزان از خودمراقبتی در حوزه جسمی، سبک زندگی سالم و مهارت‌های زندگی حیطه روانی و عاطفی دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در استان، ادامه داد: ۹۵ هزار نفر از این تعداد (۲۵ درصد)، عضو طرح سفیران سلامت هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: هر دانش‌آموز عضو طرح سفیران سلامت، چهار دانش‌آموز دیگر را زیر پوشش دارد که آموزش‌های در راستای بحث‌های سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و… فرا می‌گیرند و به سایر دانش‌آموزان آموزش می‌دهند تا آموزش‌ها به درون خانواده‌ها منتقل شود.

وی تصریح کرد: از این ۹۵ هزار عضو سفیران سلامت، حدود ۴ هزار نفر در جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی در بخش‌های نقاشی، عکاسی، سرود و تئاتر سلامت‌محور شرکت کرده که اختتامیه استانی برگزار شده و برگزیدگان به جشنواره کشوری راه یافتند.

کد خبر 747296

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی
  • پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته سلامت
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند