Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبرخدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  اظهار کرد:  در پی اولین بارندگی‌پاییزی سبب بالا آمدن سطح آب سد کوثر در این شهرستان  شد.

وی با بیان اینکه  در بارندگی‌های اخیر53میلی‌متر باران در ایستگاه‌ هواشناسی سد کوثر به ثبت رسیده است، ادامه داد: این میزان بارندگی موجب بالا آمدن بیش از 20 سانتی متر سطح آب سدکوثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با بیان اینکه در سال آبی جاری ((از اول مهرماه)) تاکنون بیش از 30 میلیون متر مکعب آب  وارد سد کوثر شده است، اذعان کرد: در اولین بارش‌ها پاییزی امسال بیش از چهار میلیون متر مکعب آب  وارد سد کوثر شد.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران  گفت: در حال حاضر دبی ورودی آب سد کوثر  ۲۰ متر مکعب بر ثانیه است.

خدری گنجایش مخزن سد کوثر را 580 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود:هم اکنون میزان آب ذخیره شده در مخزن  سد کوثر به 457 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه نرمال تراز این مخزن بتنی با سطح دریا 625 متر است، عنوان کرد: هم اکنون تراز این سد ۶۱۸متر است.

مدیر اداره بهره‌برداری و نگهداری سد کوثر گچساران  با اشاره به اینکه از ابتدای سال زراعی جاری  (( از اول مهرماه امسال)) تاکنون ۴۱ میلیون متر معکب آب  برای مصارف مختلف رها سازی شد، تصریح کرد: از این میزان 18 میلیون مترمکعب آب  برای مصرف آشامیدنی استان‌های جنوبی کشور رهاسازی شد.

خدری خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت  10 میلیون متر مکعب درحوزه کشاورزی، یک میلیون متر مکعب برای حوزه صنعت و وهشت میلیون و 500هزار متر مکعب در حوزه زیست محیطی آب  از سد کوثر رهاسازی شده است.

به گزارش فارس،  سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است که آب آن  از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود آمده است.

 سد مخزنی کوثر آب آشامیدنی 2 میلیون و 500 هزار نفر از ساکنان استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و تعدادی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد را تامین می‌کند.

این سد هم اکنون تامین آب آشامیدنی گچساران، دهدشت، سوق، چرام، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر، تامین آب شهر لیکک و روستاهای مسیر، تامین آب صنایع منطقه، تامین آب کشاورزی لیشتر، خیرآباد و دشت مور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از سد کوثر انجام و یا در حال تکمیل است.

 آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، چرام، لنده ، لیکک و روستاهای تابعه از سد کوثر گچساران تامین خواهد شد.

 انتهای پیام/82031

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آب سد گچساران بارندگی میلیون متر مکعب کوثر گچساران تامین آب سد کوثر مکعب آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746288

دیگر خبرها

  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ