Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@05:34:52 GMT

انواع کمردرد بارداری و علت آن

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۴۰۵

انواع کمردرد بارداری و علت آن

دلیل انواع کمردرد بارداری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک ، کمر درد بارداری کاملا طبیعی است. پزشکان می گویند حداقل نیمی از زنان باردار در طول بارداری از کمر درد رنج می برند. کمر درد خطری برای مادر یا نوزاد ندارد. اما در برخی موارد نیاز به چک کردن است. بیشتر کمر دردهای دوران بارداری چیزی بیش از یک مزاحمت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بهتر است بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. 
 اولین و مهمترین چیز این است که خانم باردار باید با پزشک در ارتباط باشد. اگر کمر درد دارید حتما به پزشک بگویید و خجالت نکشید. حداقل کاری که پزشک می تواند انجام دهد آرامش دادن به شما و توصیه هایی برای کاهش کمر درد در دوران بارداری می باشد.

کمردرد بارداری همراه با تب و درد مبهم

تب، همراه با درد مبهم در سراسر قسمت پایین پشت و یا در امتداد دو طرف پشت بین دنده ها و باسن نشانه عفونت کلیوی یا عفونت مثانه است که نیاز به توجه فوری و درمان با آنتی بیوتیک دارد. به خاطر داشته باشید با گذشت زمان حاملگی، رحم در حال رشد بر روی مثانه فشار وارد می کند و باعث تکرر ادرار در بارداری می شود. اما اگر این علائم همراه با دفع دردناک ادرار، خون در ادرار، لرز، تب باشد نشانه مشکلات کلیه یا مجاری ادراری می باشد و باید حتمال درمان شود. در برخی موارد، عفونت مثانه باعث گرفتگی رحم می شود بنابراین بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

کمردرد بارداری همراه با بی حسی

گاهی بی حسی به خاطر فشار وارده بر عصب سیاتیک یا دیگر اعصاب ستون فقرات است. درد عصب سیاتیک در دوران بارداری طبیعی است و پزشک به شما کمک می کند گرفتگی رگ ها برطرف شود و اکسیژن کافی به رگ ها برسد. اما اگر بی حسی، سوزن سوزن شدن، یا درد شدیدی در باسن و پاها احساس کردید با پزشک خود تماس بگیرید زیرا ممکن است مشکلی جدی باشد.

دردهای پراکنده همراه با کمردرد بارداری

کمر دردی که به طور ناگهانی و به شدت - و بدون علت مشخصی – اتفاق می افتد باید بررسی شود تا مشکلات جدی مانند پوکی استخوان (بخوانید:برای درمان پوکی استخوان چه باید کرد) و ورم مفاصل ایجاد نکند. همچنین، اگر پس از تصادف یا افتادن پشت درد داشتید با پزشک تماس بگیرید تا وضعیت جنین و شما را بررسی کند.
نگرانی های زیادی در دوران بارداری وجود دارد اما کمر درد نباید به این لیست اضافه شود. پزشکان معتقدند بهتر است پیش از شدید شدن درد به پزشک مراجعه کنید. فکر نکنید کمر درد قسمتی از بارداری است. اگر درد شدید احساس کردید که مانع از انجام فعالیت های روزمره شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بارداری کمر درد خانواده کمردرد بارداری دوران بارداری درد بارداری کمر درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مرگ ناگهانی خانم دکتر جوان از پنج منظر

آفتاب‌‌نیوز :

یک سایت ، در یادداشتی به قلم دکتر ملیحه کدیور، استاد سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرگ نابهنگام پرستو بخشی، دکتر جوان را از پنج منظر بررسی کرده است.

در این یادداشت آمده:

در شروع سال جدید متأسفانه خبر درگذشت نابهنگام یک خانم دکتر جوان متخصص قلب تمامی رسانه‌ها را در بر گرفت.

مرگی که بی‌شک نباید اتفاق می‌افتاد. ضمن عرض تسلیت به خانواده این خانم دکتر جوان و آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم، اگر آن چه که در رسانه‌ها در این خصوص بیان شده درست باشد، بررسی دقیق موضوع و واکاوی آن ضروری است:

آیا ایشان از وضعیت روحی روانی شرایط مناسبی برای حضور در شهری دور از خانواده را داشته‌اند؟

هر فردی از جمله یک پزشک برای ارائه خدمات نیاز به حال خوب (well being) دارد. آیا مسائل خانوادگی ذکر شده در مورد این پزشک جوان برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معیاری برای در نظر گرفتن شرایط مناسب‌تری در تعیین محل گذرانیدن طرح نبوده است؟ شوربختانه این در حالی است که فرزند برخی از مسئولین دوره طرح خود را در مراکزی نزدیک به شهر‌های اصلی و یا مراکز استان‌ها می‌گذرانند.

آیا سوءرفتار صورت گرفته در محیط دانشگاهی و یا مرکز محل تعهد منجر به بروز این حادثه شده است؟

خشونت آکادمیک (Academic mobbing) به هرگونه رفتار آزاردهنده، چون تحقیر، توهین، تهدید، تمسخر، ایجاد هراس، انگ زدن، ... گفته می‌شود که توسط یک فرد دانشگاهی نسبت به دیگر همکار خود در آن محیط صورت می‌گیرد. قلدری (bulling) می‌تواند به اشکال مختلفی در محیط‌های گوناگون اتفاق بیفتد. متأسفانه در محیط‌های آکادمیک دانشگاهی و یا در میان جامعه پزشکی هم چنین کژرفتاری‌هایی مشاهده می‌شود. قربانیان خشونت آکادمیک اکثرا افرادی جوان، کم سابقه و دارای شخصیت افسرده یا مضطرب، یاهوش و ... هستند. این که قلدری و خشونت چه پیامد‌هایی برای فرد قربانی در پی داشته و چرا افراد قلدری می‌کنند، نیازمند توجه جدی و پیشگیرانه است.

آیا در محل مأموریت به وضعیت و شرایط روحی و عاطفی ایشان توجه مناسبی شده است؟

یکی از مسائل مهم، نگاه پیشگیرانه و توجه به علائم و ورود به هنگام و انجام پشتیبانی‌های لازم است. پزشک جوانی که با مشکلات خانوادگی درگیر است که عمدتا مرتبط به از دست دادن والدین ایشان بوده که در طول سه سال اخیر اتفاق افتاده، دوره طرح ایشان با یک سال تأخیر آغاز می‌شود، به محلی به دور از خانواده اعزام می‌شود، با این پیشینه قابل تأمل، در تعطیلات نوروز هم مشغول اراِئه خدمت است، آن هم در شهری غریب و ... مواردی که می‌توانند همگی زمینه ساز افسردگی شده که متأسفانه منجر به تصمیمی سخت و دهشتناک شود.

با کمال تاسف تا کنون شاهد هیچ واکنشی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مرگ این پزشک جوان نبوده‌ایم! ظاهرا متولیان امور خود را پاسخگو نمی‌دانند و یا توان پاسخگویی ندارند.

با کمال تأسف این حادثه منحصر به فرد نیست و در طول سالیان گذشته شاهد مرگ پزشکان جوان و دستیاران پزشکی زیادی در کشور بوده‌ایم. پرسش کلیدی این است که چرا پزشکانی که قرار بوده زندگی بخش باشند، به جایی می‌رسند که به مرگ خود فکر می‌کنند. متأسفانه آمار دقیقی از مرگ پزشکان جوان موجود نیست، ولی در حالی که سکوت وزارت بهداشت در این قبیل حوادث ادامه دارد، اما این وقایع از چنان اهمیتی برخوردار هستند که مجله معتبر پزشکی لنست (Lancet) چندی قبل به مرگ کادر پزشکی در ایران پرداخته بود. اما بیانیه‌های مکرر انجمن‌های روانپزشکی و روانشناسی کشور در این میان تاکنون بی پاسخ مانده است.

از هر گونه قضاوت پرهیز و به حریم خصوصی احترام گذاشته شود.

در این حال از نظر اخلاقی نیاز است که به حریم خصوصی این خانم دکتر جوان حتی پس از مرگ احترام گذاشته شود.

امید که واکاوی هر یک از این مرگ‌ها بتواند موجب پیشگیری از مرگ عزیز دیگری شود.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • ثبت ۳۳ هزار و ۹۰۰ شکایت در سامانه ۱۹۰
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • آیا مصرف استامینوفن در دوران بارداری برای نوزادان خطرناک است؟
  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای بیماران فشار خونی، قلبی و کلیوی در روزه‌داری
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • عوارض تزریق بوتاکس و ژل برای زنان باردار | اگر در آستانه مادر شدن هستید،‌ دور این ۴ مورد را خط بکشید
  • بررسی مرگ ناگهانی خانم دکتر جوان از پنج منظر
  • جزئیات مرگ پرستو بخشی، متخصص قلب