Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:44:07 GMT

دادستان نیشابور: خبرنگاران‌ محرم دادستان هستند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۴۳۷

دادستان نیشابور: خبرنگاران‌ محرم دادستان هستند

سید محمد حسینی روز سه‌شنبه در نخستین دیدار با خبرنگاران نیشابور افزود: در ارائه اخبار باید توجه داشت مطالب مستند، جامع و درحدامکان مستند به مشاهدات باشد تا امکان تعقیب و بررسی از طریق ارجاع به نهاد یا دستگاه‌های متولی فراهم شود.
وی ادامه داد: نقل اخبار فاقد سندیت و انتشار اخبار موهن بیشترین مواردی است که خبرنگاران باید از نشر آن بپرهیزند و خبرنگار موفق باید از متن قانون و رفتارهای مسوولیت‌آور مطلع باشد و نباید اعتبار اخبار را با طرح مطالب فاقد سندیت و موهن مخدوش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان نیشابور گفت: گاهی نیت خبرنگار خیر است و مطلب نیز درست است ولی شکل بیان به گونه‌ای است که اخبار به نحو صحیح بازتاب پیدا نمی‌کند.
وی افزود: به موجب اصلاح اخیر قانون، جرایم قابل گذشت افزایش یافته و بیشتر شکایات از اهل رسانه شامل این موارد است که با دقت نظر بیشتر خبرنگاران می‌تواند این موارد کاهش یابد و دستگاه قضایی هم به دنبال ارائه خدمات حرفه ای بدون مصلحت سنجی و جانبداری و بر اساس مدارک و مستندات است.
حسینی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد واحدهای صنفی نیشابور فاقد مجوز هستند و بیشترین تخلفات هم در این اصناف صورت می‌گیرد.
موسی‌الرضا حسینی نماینده بسیج رسانه نیشابور نیز در این دیدار با بیان اینکه خبرنگاران بازوی توانمند دادستان برای آگاه‌سازی و شفاف سازی افکار عمومی هستند گفت: برگزاری نشست‌های دوره‌ای دادستان با خبرنگاران بسیار موثر است و شهروندان را نسبت به خدمات ارائه شده از سوی دستگاه قضایی آگاه می‌سازد.
سید محمد حسینی ۱۵ آبان ماه امسال طی مراسمی با حضور حجت الاسلام محمود فروتنی معاون قضایی استان خراسان رضوی به عنوان دادستان نیشابور معرفی و حجت الاسلام غلامرضا اکبری مقدم دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان نیشابور نیز به عنوان رییس دادگستری شهرستان فریمان منصوب شد.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها نیشابور دادستانی کل کشور روز خبرنگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیشابور دادستانی کل کشور روز خبرنگار نیشابور دادستانی کل کشور روز خبرنگار اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان