Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@10:30:30 GMT

در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و صدا و سیما چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۵۵۴

در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس و صدا و سیما چه گذشت؟

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در این جلسه مسائل مختلفی در قالب نقد، سوال، تذکر، پیشنهاد و کمک‌رسانی در موضوعاتی همچون رعایت مسائل شرعی در صدا و سیما، نظارت بر کارهای صوتی و تصویری که در فضای مجازی منتشر می‌شود مطرح شد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، در ارتباط با جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با رئیس و معاونان صدا و سیما اظهار داشت: جلسه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 5 عصر در کمیسیون تلفیق با حضور اعضا و ریاست کمیسیون فرهنگی، رئیس و معاونین صدا و سیما برگزار شد، در ابتدای جلسه گزارشی از صدا و سیما توسط یکی از معاونان ارائه شده و در مرحله بعدی هر کدام از اعضای کمیسیون به‌ مدت 3 دقیقه و نوباوه و قاضی‌زاده هاشمی که از اعضای هیئت نظارت بر صدا و سیما هستند به صورت گسترده‌تر مسائل را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسائل در قالب نقد، سوال، تذکر، پیشنهاد و کمک‌رسانی در موضوعاتی همچون رعایت مسائل شرعی در صدا و سیما، نظارت بر کارهای صوتی و تصویری که در فضای مجازی منتشر می‌شود، بودجه کارکنان صدا و سیما، برنامه‌ها و محتواهایی که در صدا و سیما با موضوعات مختلف ترتیب داده می‌شود، هویت‌سازی فرهنگی که باید انجام بگیرد و ماموریت‌های مختلف صدا و سیما در حوزه‌های اقتصاد، امنیت و سیاست مطرح شده و گفت‌وگوی مفصلی صورت گرفت.

مجلسی‌ها چه مطالباتی از رئیس صدا و سیما داشتند؟/ از نظارت بر سریال‌های خانگی تا توجه به زبانِ آگهی‌‌ بازرگانیرئیس صدا و سیما فقدان صدای ماندگار تلویزیون را تسلیت گفتپیام تسلیت رئیس صدا و سیما و مدیر شبکه قرآن برای درگذشت معلم قرآنِ تلویزیون

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نتایج بدست آمده از این جلسه بیان کرد: موارد مطرح شده بسیار متنوع بود و به‌ همین خاطر مقرر شد که این گونه جلسات با معاونت‌های مختلف صدا و سیما ادامه داشته باشد تا بتوانیم به صورت گسترده و تخصصی‌تر به موضوعات مختلف رسیدگی کرده و مطالبات و وظیفه نظارتی خود را در حوزه صدا و سیما اعمال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه بیشتر جنبه معارفه برای ادامه مسیر و پیگیری مسائل در جلسات بعدی بود و در پایان جلسه علی‌عسگری یکی از معاونان صدا و سیما به ارائه پاسخی اجمالی و کوتاه و جمع‌بندی مختصری از جلسه پرداختند.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون فرهنگی مجلس صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی

انسیه خزعلی؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت: «بانوان در مورد کارت ملی مطالبه‌ای جز ذکر نام مادر در کنار نام پدر مشابه آنچه در شناسنامه وجود دارد، نداشتند و ما هم بر مبنای جایگاه حقوقی خود مطالبه آن ها را تا رسیدن به کمیسیون اصلی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: همانطور که ذکر کردم در کمیسیون مطرح شد که با توجه به برنامه‌ای که برای تغییر کارت ملی وجود دارد و هیچ اسمی در کارت‌های آتی نخواهد آمد این پیشنهاد باید از دستور خارج شود جلسات کمیسیون ضبط شده است و لذا در پاسخ خبرنگار، گزارش مراحل بررسی این درخواست و نتیجه را ارائه کردم.

خزعلی افزود: اگر مسئولان ثبت احوال در جلسه کمیسیون مذکور این سخن را بدون پشتوانه و برای از دستور خارج کردن پیشنهاد مطرح کرده‌اند، اکنون که آن را نفی می‌کنند باید درخواست بانوان مبنی بر آوردن اسم مادر در کنار اسم پدر، مجدد به جریان افتد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • حمایت قاطع آقاتهرانی از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها /جزئیات جلسه کمیسیون فرهنگی با سردار رادان
  • ماموریت مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع مشکلات زیستی
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی
  • دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود