Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:09:43 GMT

تشکیل هزار پرونده تخلف صنفی در مهر ماه

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۶۳۳

تشکیل هزار پرونده تخلف صنفی در مهر ماه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش گزارشی از اهم فعالیت‌ها و عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صمت استان‌ها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهر ماه امسال ارائه کرد و گفت: یک هزار و ۳۵ مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر صمت افزود: در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی، ضمن بازرسی از ۴۱ هزار و ۶۲ مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده داده و جهت سیر مراحل قانونی، پرونده‌های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفتند.

این مقام مسئول میانگین ارزش هر پرونده را ۵۸۹ میلیون ریال برآورد کرد و گفت: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: در این بازه زمانی مورد اشاره، استان تهران با بیش از ۷ هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با ۳۵۵ مورد تشکیل پرونده و ۱۸۶ میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته اند.

معاون وزیر صمت درباره آخرین آمار کالاهای قاچاق مکشوفه، خاطرنشان کرد: طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با ۵.۲۰۷ میلیارد ریال، کالای قاچاق موضوع تبصره (۴) الحاقی ماده (۱۸) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ۴.۱۷۰ میلیارد ریال و سوخت‌ها و روغن‌های معدنی با ۲.۱۰۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند این در حالیست که لوازم یدکی با ۹.۲۸ میلیارد ریال و غلات با ۲۷ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی همچنین به ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها اشاره و اعلام کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه هستند، در غیر این صورت، در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، به عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن ۱۲۴ این سازمان نیز به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا، مراتب را سریعاً به این شماره اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5079345

منبع: مهر

کلیدواژه: عباس تابش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان پرونده تخلف صنفی مبارزه با قاچاق کالا تخلفات صنفی ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت قیمت نفت قیمت مرغ نهاده های دامی بورس تهران لوازم خانگی قیمت یورو اقتصاد چین اصلاح ساختار بودجه میلیارد ریال کالای قاچاق استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان گناوه در راستای اخبار واصله مبنی بر وجود کالاهای قاچاق در یکی از انبارهای آن شهرستان، ضمن هماهنگی با مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی به عمل آوردند.

وی افزود: مأموران در این بازرسی مقادیری اقلام آرایشی و بهداشتی از قبیل: تعداد ۲ هزار و ۸۸۰ عدد ادکلن، ۱۴ عدد سرم بوتاکس، ۹۰ عدد مایع چسبنده ماسک، ۲۵ عدد ماسک صورت، ۴۸ عدد کرم دست و صورت در مارک‌ها و سایزها و مدل‌های مختلف که فاقد هر گونه مدارک مثبته گمرکی بوده را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را ۱۵ میلیارد ریال اعلام داشتند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع ذی صلاح معرفی شد.

کشف بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در بوشهر

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری فرمانده انتظامی شهرستان‌های تابعه در راستای اجرای طرح ۷۲ ساعته مقابله با قاچاق کالا و ارز موفق به کشف انواع کالای قاچاق از قبیل: پوشاک، تجهیزات رایانه، گوشی تلفن همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و غیره شدند.

سردار سوسنی ببیان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده در اجرای طرح مذکور را ۴۵۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی از شهروندان خواست به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا، از خرید و استفاده از کالاهای قاچاق خودداری و موارد مشکوک را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا تلفن ۰۹۶۳۰۰ ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی فراجا اطلاع دهند

توقیف محموله میلیاردی قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید صلاحی در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و به ظن حمل کالای قاچاق آن را متوقف نمودند.

این مقام انتظامی افزود: مأموران در بازرسی از این کامیون ۷۰۰ کارتن کارتریج و قطعات کارتریج در مارک‌ها و سایزهای مختلف، تعداد ۱۰ کارتن چسب پنج سانتی، ۱۰ کارتن مواد خوراکی، تعداد ۶ کارتن لنت خودرو و پیچ گوشتی برقی که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بوده را کشف کردند.

سردار سوسنی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند، خاطرنشان کرد: در این ارتباط ۱ نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع ذی صلاح معرفی شد.

کد خبر 6081277

دیگر خبرها

  • کشف ۳۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سنقروکلیایی
  • ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد
  • محموله بزرگ کالای قاچاق در گناوه کشف شد
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان
  • پلمب ۶۸ واحد صنفی در زنجان
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد