Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود اسدی رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت:طرح تغییر ساختار نظام صنفی کشاورزی کشور در دولت نهایی شده و به امضای وزرای عضو هیئت نظارت هم رسیده اما تنها شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران این طرح را امضا نکرده و با آن مخالفت می کند.

اسدی امضا نکردن این طرح توسط رئیس اتاق بازرگانی کشور را سنگ اندازی بدون مطالعه تعبیر کرد و گفت: رئیس اتاق فکر می کند تشکیل اتاق اصناف کشاورزی کشور در حقیقت پایانی بر امپراطوری وی و همکارانش در اتاق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اسدی قرار است با اجرای این طرح «نظام صنفی کشاورزی کشور» که اکنون فعالیت می کند تغییر ساختار داده و با نام جدید « اتاق اصناف کشاورزی کشور» فعالیت کند که همان وظایف قبلی که عمدتا ساماندهی کار کشاورزان است را انجام خواهد داد.

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور تصریح کرد: در سالهای گذشته کسانی که در اتاق بازرگانی هستند با نفوذی که داشتند اسم کشاوزری را  هم به ادامه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اضافه کردند و به این ترفند اقدامات انحصاری در اتاق می کنند و نگران هستند که وجود چنین تشکلی به منافع آنها در این اتاق لطمه وارد کند.

وی در پاسخ به اینکه اقدامات انحصاری آنها در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چیست؟ گفت: اینها تعدادی تجار هستند که به دنبال منافع خودشان هستند و از درد کشاورزان آگاه نیستند و به همین دلیل تلاشی هم برای رفع مشکلات کشاورزان نمی کنند و کشاورزان خرده پا و مظلوم هم نمی توانند عضو این اتاق باشند.

اسدی تصریح کرد: کشاورزان استانها تاکید دارند در صورتی که اتاق بازرگانی با تشکیل اتاق بازرگانی کشور که در حقیقت  همان نظام صنفی کشاورزی کشور است مخالفت کنند به جلوی مجلس آمده و از حقوق خودشان دفاع خواهند کرد.

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور درخواست کرد که رئیس اتاق بازرگانی از تقابل و مخالفت با تشکیل این اتاق دست برداشته و مطمئن باشد که وجو چنین تشکلی به منافع آنها خللی وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی کشاورزان اتاق بازرگانی هیئت نظارت رئیس اتاق بازرگانی کشاورزی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی

به گزارش قدس خراسان، سید امیر مرتضوی با اعلام این خبر افزود:  طبق بند 7 قانون مالیات‌های مستقیم، و ماده 33 مکرر قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  اجاره دادن کارت بازرگانی جرم تلقی شده و ضمن اعمال مجازات‌های مربوطه و ابطال کارت بازرگانی، در صورت احراز فرار مالیاتی، مجازات تعزیری درجه شش برای مرتکب یا مرتکبین نیز، اعمال خواهد شد.

وی گفت: این معاونت ضمن شناسایی اشخاصی که از طریق کارت‌های بازرگانی اقدام به فرار مالیاتی نموده‌اند، مشخصات ایشان را در اختیار مدیرکل محترم امور مالیاتی استان قرار داده و براین اساس از لیست معرفی شده؛ 12 نفر مظنون شناخته شدند، بنابراین ضمن ارجاع پرونده مربوطه به کمیته ویژه مبارزه با فرار مالیاتی استان، مقرر شد، فهرست این اشخاص به عنوان مودیان فاقد اعتبار (صوری)، به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان اعلام، و در سامانه مربوطه درج شود.

معاون قضائی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این ارتباط ، پرونده تشکیل و در حال رسیدگی و انجام فرآیند حسابرسی مالیاتی است، بدین ترتیب و با این اقدام، ضمن کشف فساد در زمینه فرار مالیاتی، از استمرار این اقدام مجرمانه در سطح استان نیز پیشگیری به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • تداوم نظارت بر واحدهای صنفی جهرم تا پایان نوروز
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| آرمان خالقی
  • کعبی: شک نکنید فولاد به جایگاه اصلی اش برمی گردد/ ویسی می خواهد به تیم شهرش کمک کند
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • تعاون، کلید واژه تحقق شعار سال ۱۴۰۳