Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:09:59 GMT

خوددرمانی کرونا به دستگاه گوارش آسیب می‌زند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۶۸۲۴

خوددرمانی کرونا به دستگاه گوارش آسیب می‌زند

به گزارش ایرنا دکتر پژمان علوی نژاد سه شنبه در برنامه رادیویی پیام خوزستان توصیه کرد: افراد مبتلا خوددرمانی نکنند و به دیگران نیز اطلاعات غیرعلمی و یا دارویی را انتقال ندهند چون گاهی باعث عوارض جدی به ویژه در دستگاه گوارش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عوارض دستگاه گوارش در بیماران مبتلا به کرونا به ۲ دسته تقسیم می‌شوند گفت: گروهی که صرفا علائم گوارشی پیدا می‌کنند و مشکل درگیری تنفس و ریوی ندارند ، بیشتر علائمی مانند بی‌اشتهایی، تهوع، استفراغ ، اسهال ویا دردهای شکمی پراکنده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی نژاد ادامه داد: این دسته از بیماران از جهتی خوش اقبال بوده اند که صرفا دستگاه گوارش آنها درگیرشده و علائم آنها بعد از گذشت یک تا دو هفته و یا کمتر برطرف می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز اضافه کرد: دسته دیگر افراد مبتلا علاوه بر درگیری دستگاه تنفسی دچار اختلالات گوارشی نیز می‌شوند یا عوارض داروها بردستگاه گوارش و یا کبد آنها اثر می‌گذارد.

وی بیان کرد: با بررسی میزان آسیب وارده در صورتی که تاثیر منفی دارو جدی باشد مصرف آن توسط پزشک قطع می‌شود.

علوی نژاد  توضیح داد: مصرف برخی آنتی بیوتیک‌ها نیز برای رفع عفونت‌های ریوی بر روی دستگاه گوارش اثر منفی دارد و بی‌اشتهایی و حالت تهوع را به دنبال دارد.

به گفته استاندار خوزستان، اهواز و کارون از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز هستند. ۱۵ شهرستان مسجدسلیمان، آغاجاری، آبادان، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول، اندیمشک، رامشیر، باغملک، ایذه، شادگان، خرمشهر و لالی و بهبهان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ماهشهر، حمیدیه، هفتکل، شوش، هویزه، دشت آزادگان، اندیکا، باوی، گتوند، و هندیجان نیز در وضعیت زرد به سر می‌برند. اعمال محدودیت‌های کرونایی از شنبه یکم آذر به مدت ۲ هفته در خوزستان اآغاز شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خوزستان اهواز پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خوزستان اهواز ویروس کرونا خوزستان اهواز اخبار کنکور دستگاه گوارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی دهقانی در گفتگو با خبر ۱۷ شبکه خوزستان افزود: براساس قوانین مالیات بر ارزش افزوده، محیط زیست و مالیات مستقیم شرکت بهره داری مفت و گاز در استان ملزم به پرداخت عوارض حق آلایندگی هستند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های قضایی انجام شده در سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و در فروردین امسال ۹۳۵ میلیارد تومان حق آلایندگی به استان خوزستان پرداخت شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه این اعتبارات به شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های مربوطه تقسیم و پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: تمامی این دستگاه‌ها باید این اعتبارات حق آلایندگی را در محل خود هزینه کنند.

دهقانی بیان کرد: تمامی هزینه این اعتبارات توسط دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی و نهاد‌های ناظر بر دستگاه‌هایی که عوارض حق آلایندگی را استفاده و هزینه می‌کنند، نظارت می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • اختصاص دستگاه تخصصی آنژیوگرافی عروق قلبی به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد
  • دستگاه ها وظایف ذاتی خود را در بحث کودکان کار و خیابان جدی تر دنبال کنند
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر