Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، به دنبال تهیه سلسله گزارش‌هایی از سوی رسانه‌های استان با موضوع” وضعیت موزه کشاورزی قزوین” روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی و اداره کل میراث‌فرهنگی، گرد شگری و صنایع‌دستی استان قزوین با هدف تنویر افکار عمومی توضیحاتی را به شرح ذیل ارائه کردند:

موزه کشاورزی یا موزه باغستان قزوین با هدف حفاظت و نگهداری از ادوات کشاورزی قدیمی و نمایش سیر تحول تجهیزات کشاورزی از گذشته تا کنون، با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در عمارت تاریخی سپهدار از بنا‌های موجود در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و تحت مالکیت این سازمان راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راه اندازی این مجموعه دو دستگاه متولی علاوه بر دعوت از مجموعه‌داران و علاقمندان به این حوزه جهت تحویل ادوات کشاورزی برای نمایش و بازدید عموم، اقدام به جمع‌آوری و نگهداری تصویر اسناد، مدارک و عکس‌های قدیمی مربوط به حوزه کشاورزی دشت حاصلخیز قزوین و برخی مناطق کشور کردند که مجموعه آثار جمع‌آوری شده در این موزه مورد توجه گردشگران و مسئولین استانی و ملی قرار گرفته و تمام تلاش دو دستگاه متولی موزه کشاورزی بر حفاظت و صیانت از این مجموعه بوده و هست.

طی چند سال اخیر با توجه به فاصله گرفتن از اهداف اولیه راه‌اندازی این مجموعه به علت تعطیلی‌های پی‌درپی و نیز تمکین از دستور دستگاه قضا و حکم قضایی صادر شده برای تخلیه اشیاء از فضای اختصاص داده شده به موزه، دو دستگاه دولتی متولی طی برگزاری جلسات متعدد تصمیم به راه‌اندازی مجدد این مجموعه ارزشمند در مکانی جدید گرفتند.

در همین زمینه برخی از وسایل و اداوات کشاورزی مربوط به مناطق روستایی که توسط اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و جمع آوری شده بود تا اتخاذ تصمیم نهایی از سوی دو دستگاه متولی برای انتخاب مکان جدید موزه به فضایی مناسب منتقل شدند.

بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته توسط متولیان این مجموعه، موزه باغستان به زودی با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی، سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری قزوین (سازمان باغستان) در مکان جدید آن راه‌اندازی خواهد شد؛ لذا ضمن تقدیر از پیگیری و حساسیت اصحاب محترم رسانه، خبرنگاران و اهالی فرهنگ‌دوست استان، انتظار می‌رود با توجه به شرایط و وضعیت حاکم بر کشور، متولیان موزه کشاورزی را در گذار از این دوره یاری کرده تا با برنامه‌ریزی مناسب برای انتقال اشیاء به فضای جدید و بازگشایی موزه اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موزه کشاورزی جهاد کشاورزی میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی موزه کشاورزی راه اندازی دو دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم

مسافران نوروزی در جریان سفر به کهن شهر قزوین بازدید از خانه تاریخی زعیم را از دست ندهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اولین خانه تاریخی ایرانی قزوین خانه تاریخی زعیم مربوط به دوره صفوی، قاجار و پهلوی است که در قلب شهر قزوین بنا شده است.

این بنا در سال 1380 توسط وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خریداری مرمت شده است.

در سال 1401 این خانه از طریق واگذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی با کاربری پذیرایی، فرهنگی و آموزشی از سوی بخش خصوصی فعال و راه‌اندازی شده است.

برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که هشت میلیارد ریال آن از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی ‌تامین شده و باقی آن از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه اندازی شبکه نظام‌مند توزیع کالا‌های اساسی در قم با شناسایی ۲۵۰ کاسب امین 
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد در کردستان مورد توجه قرار گیرد
  • فعال کردن کارگاه‌های راکد برای حفظ اشتغال مورد توجه باشد
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در طی نوروز امسال
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • باغ خزندگان، موزه صدف‌ها و باغ پرونه‌ها سه فضای بکر و جذاب در ناژوان اصفهان
  • پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران اعلام شد
  • حافظیه در صدر پربازدیدترین مکان‌های تعطیلات نوروزی
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌ های تاریخی تهران
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران