Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فؤاد ایزدی استاد دانشگاه تهران امروز (سه شنبه 4 آذرماه 99) در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین (مسأله فلسطین و تطبیع) اظهار داشت: روابط بین کشورهایی نظیر امارات، بحرین و سعودی با رژیم صهیونیستی سال‌هاست که وجود دارد اما این سؤال مطرح است که چرا این روابط در شرایط فعلی علنی شده است که پاسخ آنها به دستور آمریکایی‌ها به این رژیم‌ها بازمی‌گردد؛ چراکه آنها با ملل خود روابطی نداشته و ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی کشورهای عربی برای برقراری روابط رژیم صهیونیستی توجیه می‌آورند؛ چراکه آنها متوجه هستند که آمریکا در حال افول است و وقتی این رژیم‌ها به ایالات متحده وابسته هستند، آنها به دنبال ارباب و رئیس دیگری می‌گردند و غیر از رژیم صهیونیستی ارباب دیگری را در دسترس خود ندارند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: در دوران پرتنش فعلی شاهد افول آمریکا هستیم، این در حالی است که اخیراً ترامپ دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان و عراق داده است و حتی دولت جدید آمریکا هم در مورد حضور نیروهای آمریکایی در منطقه مردد است.

ایزدی گفت:‌ کشورهای وابسته به دنبال ارباب جدید به دلیل افول آمریکا هستند و می‌کوشند با روابط با رژیم صهیونیستی ضعف خود را جبران کنند، این در حالی است که خود صهیونیست‌ها هم رو به افول هستند.

وی افزود: درس عبرتی خاص برای جمهوری اسلامی در این موضوع وجود دارد که با شفافیت ایجاد شده در روابط برخی رژیم‌های عربی با صهیونیست‌ها به وجود آمده است که این درس آن است که مقاومت  همواره جواب می‌دهد.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: ژست حمایت از فلسطین از سوی رژیم‌های عربی از بین رفته و باید بدانیم که مقاومت جواب می‌دهد و حتی اعراب دیکتاتور شکست را پذیرفته‌اند.

ایزدی خاطرنشان کرد: اروپایی‌های غیرمسلمان و غیرعرب که لابی صهیونیستی هم در آنجا کم‌رنگ است، اقداماتی که امارات درباره شهرک‌نشینان انجام می‌دهد را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: برخی جریانات فکری در کشورمان به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند ولی شکست برجام و تحریم‌های حداکثری آن را ثابت کرد که نباید به فکر رابطه با آنها باشیم، ولی عده‌ای می‌گویند باید به دنبال رابطه با صهیونیست‌ها باشیم.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: در کنگره آمریکا تصویب شده است که باید اسرائیل در منطقه برتری مطلق داشته باشد و به همین دلیل با قراردادهای نظامی خاص و ارسال تجهیزات خاص به دیگران مخالفت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

ایزدی گفت: برخی تمرینات نظامی نیروی هوایی اسرائیل در سرزمین ترکیه انجام می‌شود زیرا فضای اسرائیل کوچک است، ولی عده‌ای می‌گویند که باید شبیه ترکیه شویم، اما اقدامات آنها درس آموز است و باید بدانیم رابطه با رژیم صهیونیستی برای هیچ کشور و دولتی منفعتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات رخ داده در چند ماه گذشته برای جریان مقاومت پیروزی‌های متعددی داشته و خواهد داشت.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: جنبش مستضعفین در دنیا در حال تجربه پیروزی‌های خاص است و تشکیل مجمع جهانی مستضعفین همزمان با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین ترکیه رژیم صهیونیستی دانشگاه تهران استاد دانشگاه تهران رژیم صهیونیستی صهیونیست ها رژیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد

به گزارش همشهری آنلاین «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه‌شنبه) گفت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تنها مسئول تشدید تنش‌های اخیر در غرب آسیا است.

اردوغان در یک نشست خبری در آنکارا با بیان اینکه «اسرائیل سعی دارد در منطقه درگیری ایجاد کند» گفت حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق تازه‌ترین نمونه از اقدامات این رژیم در این راستا بود که صبر ایران را لبریز کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت تا وقتی ظلم و نسل‌کشی در غزه ادامه داشته باشد، ممکن است درگیری‌های منطقه‌ای تازه‌ای به وقوع بپیوندد. او در همین راستا از همه طرفین خواست با عقل سلیم عمل کنند.

اردوغان همچنین به محکومیت حمله ایران توسط غرب و چشم‌پوشی این بلوک قدرت بر حمله پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اشاره کرد و این استاندارد دوگانه غرب را شدیداً محکوم کرد.

ایران بامداد یکشنبه با ده‌ها پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به مواضع رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی حمله کرد. این حمله در واکنش به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که در آن هفت مستشار نظامی ایران به شهادت رسیده بودند.

کد خبر 844872 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • حمله هوایی صهیونیست‌ها به آوارگان فلسطینی در جنوب غزه؛ هشت نفر شهید شدند
  • انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
  • مقاومت طرح «خاورمیانه جدید» آمریکا را ازبین برد
  • حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه غزه
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • عملیات وعده صادق برای صهیونیست‌ها پشیمان‌کننده بود