Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:14:32 GMT

آغاز پرداخت تسهیلات معیشتی کرونا از نیمه آذر

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۰۰۲

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جزئیات پرداخت بسته معیشتی کرونا را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

حامد شمس سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با بخش "پیگیری" شبکه خبر در خصوص سازوکار حمایت معیشتی خانوار‌ها در شرایط محدودیت کرونایی گفت: دولت این بار در بحث حمایت از معیشت خانوار‌های متضرر در کرونا، بصورت هدفمند اقشار پایین‌دست و کمتر برخوردار که سرپرست خانوار یا یکی از اعضای آن مشغول به کار نیست و کار و درآمد ثابت ندارد را مورد حمایت ویژه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمایت به دو صورت انجام می شود؛ یکی تسهیلات بلاعوض که ماهانه ۱۰۰ هزار تومان به هرکدام از اعضای خانوار تعلق می گیرد یعنی اگر خانواده‌ای دو یا سه نفره است، چهار ماه ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان به آن‌ها پرداخت می شود.

وی افزود: علاوه بر این، یک وام یک میلیون تومانی هم در نظر گرفته شده و شامل کسانی می‌شود که دقیقا جزو همین جامعه هدف هستند؛ ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که اولا سرپرست خانوار و یکی از اعضای خانواده شغل و درآمد ثابت ندارند، دوم هم اینکه در مرحله گذشته که ما فروردین ماه پرداخت کردیم متقاضی بوده باشند.

شمس تاکید کرد: کسانی که این تسهیلات شامل حالشان می شود، باید کد ملی سرپرست خانوار را از همان شماره موبایلی که به نامشان است و دفعه گذشته در سیستم ما ثبت شده، به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.  ما بررسی و پالایش می کنیم و با همراهی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی انشاالله در اسرع وقت پرداخت صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت کار با بیان اینکه هر دوی این طرح‌ها از آذرماه اجرایی خواهد شد، گفت: کمک هزینه بلاعوض که چهارماه تا پایان سال خواهد بود از نیمه دوم آذر پرداخت می شود و وام یک میلیونی هم در اسرع وقت کارهایش انجام خواهد شد.

شمس در خصوص بازپرداخت این تسهیلات هم تصریح کرد: بازپرداخت توسط کسانی که دریافت کننده تسهیلات یک میلیون تومانی هستند، بصورت ماهانه ۳۰ ماه از محل بسته حمایت معیشتی آن‌ها خواهد بود. یعنی ما در فروردین گذشته که تسهیلات یک میلیون تومانی پرداخت کردیم، ۳۰ ماه از یارانه متقاضی کسر می کنیم و این دفعه مبلغ را از بسته حمایت معیشتی که هر ماه به اعضای خانوار پرداخت می شود، کسر خواهیم کرد.

وی درباره مشمولان این بسته های حمایتی گفت: به طور مجموع، ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که کمتر برخوردارند و بصورت رسمی در نهاد‌های دولتی و عمومی و شرکت‌های زیرمجموعه دولت و نهاد‌های شبه دولتی شاغل نیستند، تامین اجتماعی یا بقیه نهاد‌های بیمه‌گر اجتماعی مثل صندوق بازنشستگی بیمه‌گر آن‌ها نیستند و یا مستمری دریافت نمی‌کنند و بطور مشخص دهک‌های پایین جامعه که درآمد ثابت و شغل ثابت ندارند مشمول دریافت این بسته ها هستند.

شمس در پایان گفت: ما از امروز (سه شنبه) این امکان را فراهم کرده ایم که مردم کد ملی سرپرست خانوار را به ۶۳۶۹ ارسال کنند و ما حداکثر یک هفته زمان لازم داریم که اطلاعات را پالایش کنیم و پرداخت صورت بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: وزارت کار ، بسته معیشتی ، وزارت تعاون ، بسته حمایتی ، بسته معیشتی کرونا ، محدودیتهای کرونایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت کار بسته معیشتی وزارت تعاون بسته حمایتی بسته معیشتی کرونا محدودیتهای کرونایی سرپرست خانوار یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حسین‌زاده امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با مؤسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان بیان داشت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده گفت: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در ادامه روند اجرایی این‌گونه برنامه‌ها بتوانیم با مشارکت و کمک حامیان و خیرین شهرستان جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش طرح‌های حمایتی جمعیت هلال احمر قرار دهیم.

کد خبر 6086287

دیگر خبرها

  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار