Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید پاتو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این تخلف پنج نفر از اهالی روستای "خورخوره" این شهرستان با استفاده از ۲ دستگاه تراکتور در حال تخریب مراتع این شهرستان بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره به صورت شبانه‌روزی در صورت اطلاع از هرگونه تخریب اراضی ملی به سرعت وارد عمل شده و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد اظهار داشت: امسال ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان، ۶۰ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی را برای متخلفان تشکیل دادند که از این تعداد ۳۵ فقره پرونده به مساحت ۷۱ هکتار خلع‌ید و اجرای حکم برای آنها صورت گرفت. 

وی با اشاره به دایر شدن شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی در دادگستری این شهرستان افزود: شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی و تخریب و تصرف اراضی ملی با دستور رییس دادگستری این شهرستان راه‌اندازی و قاضی ویژه‌ای نیز برای بررسی سریع پرونده‌های این حوزه تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در گذشته پرونده‌های تخریب و تصرف اراضی ملی مدت زمان زیادی در نوبت بررسی قرار می‌گرفتند و متخلفان از این فرصت برای تخریب بیشتر اراضی تصرف شده استفاده می‌کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در این شهرستان بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مراتع روستایی و ییلاقی و ‌هزار هکتار جنگل وجود دارد که جنگل‌های این شهرستان بیشتر در مناطق غربی و در روستاهای "کاولان" و "کوران" واقع شده ‌است.

آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن را جنگل‌ها تشکیل می‌دهد و نقطه آغاز رویشگاه جنگلی زاگرس محسوب می‌شود.

روستای "خورخوره" در بخش مرکزی و در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال مهاباد و در مسیر کمربندی "دارلک" این شهرستان قرار دارد.

برچسب‌ها مراتع مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری مراتع مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری اخبار کنکور منابع طبیعی هزار هکتار اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،بختیار سعدون افزود: سه هکتار از اراضی ملی بخش مرکزی در روستا‌های پروانه و الکآباد، در راستای قانون حفاظت و بهره برداری از مراتع و جنگل ها، خلع ید و رفع تصرف شد.

وی ادامه داد در این عملیات حدود ۳۰۰ نهال غرس شده قلع و قمع و اعاده به وضع سابق اجرا شد.

وی بیان کرد: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی در گستره شهرستان به صورت روزانه اراضی ملی و دولتی زیر پوشش را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آن حتی خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مسمتر انجام می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • رفع تصرف ۳ هکتار از اراضی ملی در اشنویه 
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام