Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید هادی برهانی، در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در عربستان و تکذیب این خبر از سوی وزیر خارجه عربستان گفت: من فکر می‌کنم خبر منتشر شده در این ارتباط احتمالا دروغ است و دلایلی نیز برای این مسئله وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تشریح این دلایل گفت: این خبر از سوی منابع اسرائیلی منتشر شده است و رسانه‌هایی در آمریکا آن را تایید کرده‌اند که به نوعی با منابع اسرائیلی در ارتباط هستند و در واقعه این رسانه‌ها به نوعی یک جریان سازی کرده‌اند.

این استاد دانشگاه گفت: از دیگر سو بن سلمان در زمانی که ترامپ به انجام عادی سازی عربستان با رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز داشت، حاضر نشد این کار را بکند در حالیکه این اقدام می‌توانست کمک بزرگی برای ترامپ باشد و اکنون که ترامپ در انتخابات باخته و بایدن پیروز شده است دیگر دلیلی برای انجام این موضوع در این فوریت زمانی از سوی محمدبن سلمان وجود ندارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین با بیان اینکه از دیگر سو در کنار اینکه پمپئو و ترامپ باید به زودی کاخ سفید را ترک کنند، نتانیاهو نیز شانس زیادی برای ماندن در قدرت به عنوان نخست وزیر در اراضی اشغالی ندارد، ادامه داد: بن سلمان همکاری گسترده‌ای با اسرائیل و آمریکا دارد، ولی از دیگر سو می‌خواهد در عربستان به مقام پادشاهی برسد و ملاقات با نتانیاهو در این مورد برایش یک سم است و خیلی بعید است که در این شرایط دست به یک کار غیرعقلانی بزند. این اقدام با برنامه بن سلمان برای رسیدن به پادشاهی همخوانی ندارد و او نمی‌خواهد در این شرایط کاری را انجام دهد که برای او مشکلی در داخل عربستان ایجاد شود.

بیشتر بخوانید

چرا عادی سازی سودان و اسرائیل ناقص الخلقه متولد شد؟

وی با با اعتقاد بر این که در زمانی که بن سلمان و پمپئو ملاقات داشتند صهیونیست‌ها داستان فریبی را در این زمینه طراحی کردند، گفت: این احتمال وجود دارد که هواپیمایی از اراضی اشغالی به یک بهانه به نیوم عربستان سفر کرده باشد و حتی یک مقام پایین رتبه اسرائیلی را آورده باشد و سپس برگردانده باشد و اسرائیلی‌ها از این موضوع برای انجام این بازی و فریب استفاده کرده‌اند تا از این طریق بگویند بین نتانیاهو و بن سلمان ملاقاتی رخ داده است. اسرائیلی‌ها سابقه طولانی در این گونه مسائل دارند و در انجام اینگونه اقدامات قهار هستند.

برهانی با بیان اینکه با رفتن ترامپ و آمدن بایدن این احتمال وجود دارد که مسئله عادی سازی روابط کشور‌های عرب منطقه با رژیم صهیونیستی با ضربه سختی روبرو شود و آینده مبهمی در پیش رو داشته باشد، گفت: در همین چهارچوب اسرائیل نیاز دارد که یک داستانی درست کند و بگوید موضوع عادی سازی نمرده است و این موضوع همچنان در جریان است. به همین خاطر آن‌ها این داستان فریب را ایجاد کرده‌اند تا مانع مرگ عادی سازی روابط شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو محمد بن سلمان عادی سازی روابط با اسرائیل عادی سازی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، در شرایطی که افکار عمومی جهانی به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی ضد غیرنظامیان در نوار غزه متمرکز شده، سران کابینه جنگ این رژیم به دور از چشم رسانه‌ها همچنان به سیاست تخریب منازل مسکونی فلسطینیان و توسعه شهرک سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

بر پایه این گزارش، «تیسیر نصرالله»، عضو شورای انقلابی جنبش فتح روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه گفت: مقامات اسرائیلی نه تنها به طور پیوسته به ساخت و احداث شهرک سازی از طریق مصادره غیرقانونی اراضی فلسطینی‌ها مشغولند، بلکه در ماه‌های اخیر روند شهرک سازی به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

این عضو شورای انقلابی جنبش فتح فلسطین در ادامه به سیاست نسل کشی کابینه نتانیاهو در نوار غزه پرداخت و افزود: در طی جنگ غزه، کابینه نتانیاهو با سوءاستفاده از تحولات جاری در غزه و تمرکز محافل رسانه‌ای در باریکه، روند شهرک سازی در کرانه باختری را به شکل گسترده‌ای طی ماه‌های اخیر شدت بخشیده است.

عضو جنبش فتح توضیح داد که سیاست اصولی اسرائیل که از سوی کابینه‌ها و از جمله کابینه نتانیاهو دنبال می‌شود، کارشکنی از تشکیل یک دولت فراگیر مستقل فلسطینی و یکپارچه است.

گفتنی است که کانال ۷ عبری هفته گذشته (جمعه) اعلام کرد که بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دستور مصادره ۸ هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین اشغالی را برای الحاق به منابع این رژیم صادر کرد.

کد خبر 6063878

دیگر خبرها

  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • سوءاستفاده کابینه نتانیاهو از جنگ غزه برای تشدید شهرک‌سازی
  • بازیکن استقلال نباید در تیم ملی بازی می کرد | کاری که انجام شد واقعا خنده دار بود
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • ادعای نتانیاهو در مورد پیروزی مطلق در رفح، فریب و خدعه است
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان