Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا خانم دکتر حسناء نصر الحسین در روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت : سوریه با حفظ حضور ایران در خط تماس و برخورد با دشمن صهیونیستی پیش بینی ها درباره قطع ارتباط با محور مقاومت را با شکست مواجه کرد و معادلات بازدارندگی دربرابر صهیونیست ها را تقویت کرد.

او در مقاله خود نوشت :
سال های جنگ علیه دولت سوریه و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت سوریه ثابت کرده است، رهبری سوریه در تدوین روابط خارجی خود دیدگاهی واضح و راهبردی دقیق داشته است که نتیجه آن حمایت ایران از سوریه در جنگ با تروریسم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مسئله درباره رابطه با روسیه نیز صدق می کند کشوری که به میزان زیادی به سوریه در جنگ علیه تروریسم آمریکایی-صهیونیستی کمک کرد.
اصول ثابت دمشق در خصوص مسائل مربوط به امت عربی و نقش آن در درگیری اعراب و اسراییل باعث شد جایگاه مرکزی را در محور مقاومت داشته باشد و این مسئله باعث ناراحتی دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است که در راستای براندازی حکومت سوریه تلاش می کنند.
دولت سوریه از اصول خود دست برنخواهد داشت و این مسئله مورد پذیرش آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست. از این رو آنها برای منصرف کردن سوریه از حمایت خود از محور مقاومت یک دهه است که به این کشور حمله کرده اند اما سوریه نیز با کمک متحدان خود در برابر نقشه های آمریکا و اسرائیل پیروز شده و حضور متحدان سوریه در جغرافیای این کشور را تبدیل به عامل نگرانی سران رژیم صهیونیستی کرده است.
از این رو دائما می شنویم آنها خواستار خروج ایران و حزب الله از سوریه هستند و برای قطع ارتباط سوریه با این محور انواع پیشنهادهای وسوسه انگیز ارائه می دهند.زیرا این محور را خطر واقعی برای اشغالگری خود در فلسطین،جولان و دیگر کشورهای عربی می بینند.با این وجود دولت سوریه در طول سال های گذشته اعلام کرده است از اصول خود کوتاه نخواهد آمد. 
برجسته ترین این پیشنهادها پیشنهاد فرستاده عربستان برای رئیس جمهور اسد بود که در مقابل حضور مادام العمر اسد در قدرت و سرمایه گذاری میلیاردها دلار عربستان برای بازسازی سوریه خواستار خروج ایران از این کشور شده بود؛اما این پیشنهاد از سوی اسد پذیرفته نشد.

در برابر معادلات بازدارندگی ترسیم شده از سوی آمریکا و اسرائیل رهبری سوریه از اهمیت تصمیم گیری های راهبردی خود در خصوص حضور ایران و تبدیل این حضور به روند بازدارندگی نه فقط از طریق اجازه  برای ادامه این حضور بلکه از طریق چینش و استقرار دوباره آن آگاه است به گونه ای که نگرانی اسرائیل را افزایش دهد و عرصه جدیدی را تحمیل کند که چالش های امنیتی و موجودیتی این رژیم را دو برابر می کند.
 

برچسب‌ها بشار اسد جنگ سوریه ایران رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بشار اسد جنگ سوریه ایران رژیم صهیونیستی بشار اسد جنگ سوریه ایران رژیم صهیونیستی اخبار کنکور رژیم صهیونیستی دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • پیام ابراهیم رئیسی به بشار اسد +جزئیات