Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شاید از همان روزی که شخصی، مرغ بریان یک پا را برای نشان دادن ارادت خودش به حضور حاکم شهر برد، دردسر‌های آدمیزاد با این پرنده هم آغاز شد.

این روزها مرغ گرانی در زنجان فقط یک پا دارد و همین امر باعث شده تا در روز‌هایی که مردم روزهاست با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، چشم از این ماده پروتئینی بپوشند و آن را از سبد غذایی خود حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماده‌ای غذایی که اقشار با درآمد پایین آن را جایگزین گوشت قرمز کرده بودند و حالا دیگر قادر به خرید همین هم نیستند و حالا همان هم از سفره اقشار آسیب‌پذیر پر کشیده است.
در واقع به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست در ماه‌های قبل و عمل نکردن به وعده‌ها در خصوص تامین نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی، قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است.
گویی آرامشی بر قیمت مرغ نیست و تقریبا در هر بازه زمانی تقریبا دو هفته‌ای، قیمت آن در حدود چند هزار تومان گران می‌شود.
هر بار تنظیم بازار با تعیین مصوبه‌ای مرغداری‌ها را دعوت به همکاری کرده و قیمت مصوبی را اعلام می‌کند، اما پس از چند روز دوباره همان اتفاقات تکرار می‌شود.

مرغ کمیاب شد
به همین خاطر شاید کسی از زنجانی‌ها به خاطر نداشته باشد که امسال در استان مرغ چند بار گران شده است.

کافیست این روزها سری به مرغ فروشی‌های سطح شهر زنجان بزنید، اینجا روند قیمت‌ها صعودی است و مدت‌هاست مردم این شهر به افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها عادت کرده‌اند.

بهانه‌ها هم همیشه مشترک است، نهاده نداریم، دلار گران شده و تورم رو به افزایش است، از سوی دیگر هر بار که از مسؤولان در خصوص گرانی قیمت‌ها سوال می‌پرسیم فقط یک جواب دارند «همه چیز تحت تاثیر قانون عرضه و تقاضا است»!

همین افزایش بی‌رویه قیمت مرغ گرم و نبود آن، اعتراضات مردم و مرغدران موجب شد که دادستانی وارد عمل شده و جهاد کشاورزی را موظف به تامین مرغ کند.
دادستان زنجان گفت: عرضه مرغ در استان تا به امرو ز به نرخ ۲۱ هزار تومان بوده که در سایر استان‌ها حتی با قیمت ۳۴ هزار تومان عرضه می شود.

اولتیماتوم دادستان به جهاد کشاورزی

حجت‌الاسلام محسن کرمی گفت: جهاد کشاورزی استان موظف است قیمت مرغ را به نرخ مصوب برای استان تامین کند.
دادستان زنجان با بیان اینکه باید مشخص شود آن مقدار نهاده‌های دامی که بر اساس ارز ۴۲۰۰ تومانی از سوی جهاد کشاورزی به تولید کنندگان داده شده، تحویل کدام تولید کننده شده، به همان میزان که نهاده یارانه‌ای توزیع شده باید از مرغداران و کشتارگاه مرغ به نرخ مصوب برای استان تامین شود.
کرمی با اشاره به اینکه هرگونه کوتاهی در این زمینه به معنی تضییع سرمایه‌های عمومی، بیت المال و تضییع حقوق شهروندان است، گفت: بر اساس قوانین مربوطه و دستورالعمل مجازات ترک فعل قابل تعقیب است.

اختلاف قیمت موجب قاچاق مرغ شده است

معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز با اشاره به نیاز روزانه استان در حوزه مرغ گفت: اختلاف قیمتی که بین مرغ زنجان و سایر استان‌ها وجود دارد موجب بروز این مشکل شده است.

محمدرضا آبی‌پور تصریح کرد:  این موضوع به مقامات امنیتی ابلاغ شده است و تلاش داریم که مرغ مورد نیاز همشهریان به دست آنها برسد و در تهیه آن دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی با توجه به سیاست جدید دولت مبنی بر عرضه نهاده‌ها از طریق سامانه بازارگاه وجود داشت که خود سامانه در ابتدا با مشکلاتی مواجه بود، اضافه کرد: این موضوع در حال حل شدن است و مرغداران استان از این بابت دچار زحمت و نگرانی در تامین نهاده هستند که امیدواریم به زودی حل شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان نیز در این رابطه گفت: میانگین تولید روزانه مرغ در استان حدود سه برابر نیاز است، به طوری که میزان تولید مرغ در زنجان ۱۲۰ تن است که از این میزان فقط ۴۰ تن در زنجان مصرف و بقیه به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان مشکلی از نظر تامین کالاها وجود ندارد، اضافه کرد: نظارت بر بازار نیز به صورت مستمر از سوی بازرسان و در قالب گشت مشترک انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان در ارتباط با مشکل به وجود آمده در استان درباره مرغ گفت: جهاد کشاورزی به دنبال تامین نهاده در استان همچون ماه‌های قبل است اما طولانی شدن روند ساماندهی موضوع موجب بروز مشکلاتی شده است.

جواد تاراسی افزود: همه مشکل مرغ مربوط به نهاده نیست و چون استان‌های همجوار قیمت تنظیم بازار را رعایت نمی‌کنند و این فقط در استان زنجان عمل می‌شود، همین امر موجب گرانی مرغ شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز از کشف ۶۹ تن نهاده‌های دامی احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از خبری مبنی بر احتکار کالاهای اساسی در سه انبار مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

سردار رحیم جهانبخش ادامه داد: در بازرسی از این انبارها، ۶۹ تن نهاده‌های دامی احتکار شده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در این خصوص سه متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند، افزود: ارزش کالاهای احتکار شده مکشوفه طبق نظر کارشناسان مربوطه، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

جهانبخش از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک پیرامون احتکار کالا توسط افراد سودجو، موضوع را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان کشاورزی مرغ دادستان گرانی دادستان زنجان فرمانده انتظامی استان زنجان جهاد کشاورزی استان زنجان استان ها نهاده ها قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان از تأمین یک هزار و ۷۰۰ تن جوی دامی به همت این صندوق برای عشایر استان سمنان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سال گذشته صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با هدف تأمین نهاده‌های مدت‌دار دامی مورد نیاز عشایر این استان ضمانت‌نامه‌های بانکی لازم را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این نهاده‌های دامی باید توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی عشایری استان سمنان و شرکت تعاونی عشایری کلاته‌رودبار دامغان از شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان خریداری می‌شد خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان برای حمایت از بهره‌برداران دامی اقدام به ارائه سه فقره ضمانت‌نامه بانکی جمعاً به مبلغ 170 میلیارد و 900 میلیون ریال کرد.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان گفت: با ارائه این ضمانت‌نامه‌ها، حدود یک هزار و 700 تن جو دامی به صورت امانی به مدت چهار ماه در اختیار عشایر استان سمنان قرار گرفت.

اکبری با تأکید بر اینکه این اقدام نقش قابل توجهی در حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز در بخش عشایری و رفع مشکل نهاده این قشر داشت؛ تصریح کرد: این میزان نهاده، خوراک مورد نیاز 15 هزار و 740 رأس دام سبک را در این بازه زمانی تأمین کرد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • ورود دادستان زنجان به تصرف حریم رودخانه ولیدر
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده های دامی و کشاورزی در کرمانشاه
  • جدیدترین قیمت شکر و برنج خارجی در بازار | برنج هندی و پاکستانی کیلویی چند شد؟
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • ۱۷۰۰ تن جو دامی برای عشایر استان سمنان تأمین شد
  • هشدار جهاد کشاورزی: گران فروشی جوجه یک روزه ممنوع + سند
  • گرانی کابل برق بر اثر عوامل فنی یا بیرونی
  • مشتریان نفت منتظر گرانی باشند؛ تنش در تنگه هرمز تاثیر آنی دارد