Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@08:16:01 GMT

پادشاه اسپانیا قرنطینه شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۱۶۱

پادشاه اسپانیا قرنطینه شد

فیلیپ ششم پادشاه اسپانیا بعد از تماس نزدیک با فردی که آزمایش کرونای او مثبت شد، از روز دوشنبه قرنطینه ۱۰ روزه را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع کاخ سلطنتی در اسپانیا این خبر را منتشر کرد و افزود: پادشاه ۵۲ ساله اسپانیا در مدت قرنطینه از حضور در انظار عمومی خودداری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرنطینه او یک روز بعد از تماس نزدیک با فردی که آزمایش کرونای اومثبت شده آغاز شده است.

فیلیپ ششم روز دوشنبه ریاست یک نشست علمی را در مادرید پایتخت برعهده داشت.

منبع مذکور افزود: ملکه لتیسیای همسر او و دو دختر آنها همچنان به فعالیت های عادی سلطنتی خود ادامه می دهند.

رویترز نوشت: اسپانیا بیش از یک میلیون ۵۸۰ هزار نفر مبتلا به کرونا را ثبت کرده است که بعد از فرانسه بیشترین امار ابتلا را در اروپای غربی دارد و تاکنون ۴۳ هزار و ۱۳۱ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند.

وزارت بهداشت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: تعداد کلی مبتلایان از روز جمعه افزایش داشته و به ۲۶ هزار نفر رسیده و در این مدت ۵۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

تعداد کلی مبتلایان در ۱۴ روز گذشته در اسپانیا تا روز دوشنبه به ۳۷۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است. این تعداد در هفته نخست ماه نوامبر ۵۳۰ نفر بود.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا  روز دوشنبه از سازماندهی ۱۳ هزار مرکز توزیع واکسیناسیون کووید-۱۹ از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

وی ضمن ابراز امیدواری از کاهش  موارد ابتلا به ویروس کرونا به تعداد کمتر از ۴۰۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، این ریزش آمار را نشان دهنده اثربخشی وضعیت زنگ خطر در ۱۴ روز اخیر در کشور دانست.   

سانچز در بیان جزئیات این برنامه واکسیناسیون که روز سه شنبه  در شورای وزیران این کشور تصویب می‌شود گفت: ۱۳ هزار مرکز توزیع در سراسر اسپانیا تحت یک استراتژی واحد در سطح ملی به منظور دسترسی کلیه گروه های دارای اولویت وهمچنین با سیستم ثبت و نظارت دقیق در جهت دسترسی عادلانه وجود خواهد داشت.  

وی پیشتر با اشاره به قراردادهای اتحادیه اروپا با شرکت های دارویی آسترازنکا و فایزر گفت این قراردادها برای دستیابی به یک میلیارد دوز واکسن  کرونا صورت گرفته که درمجموع، ۱۰ درصد میزان قراردادی واکسن به اسپانیا تعلق خواهد گرفت.

دولت اسپانیا همچنین مقرر کرد از روز دوشنبه در همه فرودگاه های این کشور، مسافران از کشورهای پرخطر در بدو ورود ملزم به ارائه آزمایش تشخیصی پی سی آر منفی کرونا بوده و در غیر اینصورت آزمایش آنتی ژن برای این افراد انجام می‌شود.  

لینک کوتاه: asriran.com/003B4q

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسپانیا روز دوشنبه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح

نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده تشکیل کشور مستقل فلسطین، به مناقشه موجود پایان بخشند. 

به گزارش الجزیره، خوزه مانوئل آلبارز، وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش بس دائم در نوار غزه شده و در عین حال به رژیم صهیونیستی درباره پیامد‌های حمله به رفح هشدار داد. 

آلبارز پیش از نشست وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: من از جامعه بین المللی می‌خواهم در برابر آنچه در غزه رخ می‌دهد بی تفاوت باقی نمانده و اقدامات لازم به منظور رسیدن به یک آتش بس فوری را اجرایی کنند. 

وی با اشاره به تلاش‌های کشورش برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین، خاطر نشان کرد: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین برای پایان بخشیدن به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه ضروری است. 

وزیر خارجه اسپانیا در ادامه به درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب الله نیز اشاره کرده و افزود: احتمال گسترش منازعه به لبنان باعث نگرانی ماست، زیرا وقوع این امر می‌تواند ابعاد درگیری را تغییر دهد. همچنین لبنان یک دولت شکننده و متشنج است. 

اسپانیا به همراه ۳ کشور دیگر اروپایی شامل ایرلند، مالت، و اسلوونی آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اعلام کرده اند. رژیم صهیونیستی با محکوم کردن اقدام این کشورها، وقوع این اتفاق را پاداشی به تروریسم خوانده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شما ایرانی‌ها پادشاه جهان اسلام و شیر خاورمیانه هستید + فیلم
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • سریال کره‌ای «قصر بی‌رحم»؛ داستانی جذاب از جنس «دونگ‌یی»