Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@20:00:00 GMT

بورس آماده جهش به کانال بالاتر؟

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۳۳۴

بورس آماده جهش به کانال بالاتر؟

امروز سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ بورس خود را برای صعود به کانال ۱.۴ میلیونی آماده می‌کند؟ آیا امروز بورس بالا می‌پرد؟ به گزارش پول نیوز، در معاملات دیروز سوم آذرماه، پس از وقفه‌ای یک روزه، بورس ۱۶ هزار واحد صعود کرد. در روز سبزپوشی تابلوی بورس، ارزش معاملات کل و خرد کاهش یافت، اما ارزش صف‌های خرید رشدی قابل توجه داشت و بازار با مازاد تقاضا به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۰۴ نماد صف خرید داشتند و ارزش صف‌های خرید نسبت به روز معاملاتی قبل ۹۷ درصد افزایش یافت. در بورس، نماد‌های شپنا (پالایش نفت اصفهان)، خبهمن (گروه بهمن) و وتوکا (سرمایه‌گذاری توکا فولاد) بیشترین تقاضا را داشتند و در فرابورس نماد کگهر (صنعتی و معدنی گل‌گهر) برای سومین روز پیاپی بیشترین تقاضا را داشت. پس از کگهر، بیشترین تقاضا به نماد‌های میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه) و زدشت (کشت و صنعت دشت خرم‌دره) اختصاص داشت.


در پایان معاملات دوشنبه، ۶۱ نماد صف فروش داشتند و ارزش صف‌های فروش نسبت به روز دوشنبه ۵.۶ درصد کاهش یافت. در بورس بیشترین عرضه به نماد‌های وملی (هلدینگ ملی)، خکمک (کمک فنر ایندامین) و انرژی ۱ (نهاد‌های مالی بورس انرژی) تعلق داشت و در فرابورس اوراق مرابحه دولت، اراد ۵۵، اراد ۵۴ و ثغرب (شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب) بیشترین عرضه را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت در معاملات بورس دوشنبه به نماد‌های غشان (پگاه خراسان)، غپاک (لبنیات پاک) و قلرست (قند لرستان) تعلق داشت و در معاملات فرابورس نیز نماد‌های بکهنوج (تولید برق ماهتاب کهنوج)، زقیام (کشت و دام قیام اصفهان) و زکشت (کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت) بیشترین رشد ارزش بازار را به خود اختصاص دادند.

بیشترین کاهش قیمت در بورس به نماد فمراد (شرکت آلو مراد) تعلق داشت. پس از فمراد، سهام نماد‌های قمرو (قند مرودشت) و حپترو (حمل و نقل پتروشیمی) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی ۸۰۲، اوراق امتیاز تسهیلات مسکن تسه ۹۸۰۶ و اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی ۷۰۳ بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پس از تعدیل بازار در روز یکشنبه، دوشنبه روز صعود بورس بود. در معاملات دیروز هر چند که ارزش معاملات کل بازار سرمایه و ارزش معاملات خرد کاهش یافت، اما رشد ۹۷ درصدی تقاضای بازار، خبری خوش برای سهام‌داران است. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید بیش از ۲ برابر ارزش صف‌های فروش بود. وجود مازاد تقاضا می‌تواند تابلوی بورس را در روز سه‌شنبه سبزپوش کند و شاخص کل را به کانال ۱.۴ میلیونی ببرد. اما اگر در طی معاملات امروز عرضه‌ها زیاد شود و ارزش صف‌های فروش از صف‌های خرید پیشی بگیرد، امید‌ها برای صعود به کانال بالاتر نقش بر آب خواهد شد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت ارزش صف صف های خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۲.۳۷ درصد کاهش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۳.۶۹ درصدی در پله ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۳.۰۸ درصدی در ارتفاع ۲۴هزار و ۶۱۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت وسایل ارتباطی با افزایش ۰.۹۸ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت فلزات اساسی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت منسوجات با افت ۱.۰۶ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۱۳ هزار و ۴۴ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۴ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان، یکشنبه هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان، دوشنبه ۲ هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۲ هزار و ۷۱۴ میلیارد تومان و چهارشنبه هزار و ۸۸۵ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

خروج ۲ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته ۲ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد.

محدودیت دامنه نوسان برای جلوگیری از تاثیر هیجانات منفی

در ادامه وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار شنبه ناشی از خبر‌های سیاسی منطقه، در منفی‌های سنگین معامله شد و صندوق‌های اهرمی و اختیار منفی سنگین را تجربه کردند. خروج پول حقیقی از بورس، روند صعودی دلار و مثبت سنگین صندوق‌های طلا نشانه فضای ریسک گریزی در بازار‌های داخلی بود. 

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: یکشنبه طبق نظر هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله برای مابقی روز‌های کاری هفته مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شد.

او افزود: در طول هفته بازار تقریبا راکدی را شاهد بودیم و فقط کمی از تلاطم ابتدای هفته کاسته شد، توجه به نقدشوندگی و حمایت بیشتر از شاخص‌ساز‌ها و سهام بزرگ توجه اهالی بازار را جلب کرده و روز‌های بهتری را سپری کردند. در طول معاملات این هفته بورس کالا، ورق سرد فولاد مبارکه با رشد قابل توجه نسبت به آخرین حراج اسفند معامله شد و عملا امیدواری خاصی نسبت به این سهم و صنعت فلزات اساسی شکل گرفت. معاملات وکیوم باتوم هم برای محصولات شتران و شبندر با تقاضای بالا همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فروشندگان در بورس کالا به واسطه‌ رقابت کمی نرخ فروششان با تعدیل مواجه شده است، اما نیم نگاه صادرکنندگان خصوصا شرکت‌های پتروپالایشی به صدور اجازه برای رشد نرخ دلار نیما است. معاملات خاص در بورس کالا، احتمال رشد نرخ دلار نیما و نیم نگاهی به مجامع پیش رو و مجوز‌های افزایش نرخ محصولات صنایع مختلف در کنار قیمت‌های جذاب سهام شرکت‌ها؛ همگی عواملی هستند که جای حرف های بسیاری برای این بازار به جا می‌گذارند. این‌بار نوع فروش از بابت عدم ارزندگی سهام یا خبر مرتبط با صنعت خاصی نبود و در صورت بهبود شرایط می‌توان انتظار بازار بهتر و متعادل تری در هفته پیش رو داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار