Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی، ۷۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی کشور شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، هشتمین مرحله بهره‌برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مراسم تعداد ۷۰ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری وارد شبکه ریلی شد.

امروز همچنین اولین لکوموتیو در شرکت واگن پارس با عنوان «لکوموتیو پارس ۳۳» با بهره‌برداری از خط تولید لکوموتیو، افتتاح شد.

در سال گذشته در ۳ مرحله ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۱۲۷۰ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد.

در ۸ ماهه امسال، جمعا ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان و لکوموتیو به ارزش ۱۱۵۶ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشت.

در این ۸ مرحله ۲۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد و اشتغال برای ۸۵۶ نفر ایجاد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ناوگان تولید داخل شبکه ریلی لکوموتیو داخلی اسلامی وزیر راه دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گمرک ریلی رازی تنها مبدا تجاری و ترانزیتی ریلی از ایران به اروپا ست و نقش مهمی را در صادرات و ترانزیت کالا از طریق ریلی به خارج از کشور ایفا می‌کند بطوریکه در شش ماه گذشته بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع کالا از این مبدا ریلی به داخل و خارج از کشور ترانزیت شد  خدا دوست مدیر گمرک رازی در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: دریکسال گذشته بیش از ۲۹۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار از طریق بیش از ۲ هزار دستگاه واکن قطار ترانزیت شد که از نظر ارزش و وزن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد رشد داشته است  وی خاک روی، ورق فولادی و ام دی اف را از جمله کالا‌های ترانزیتی دراین مدت دانست و افزود: افغانستان، ترکمنستان و ترکیه از جمله کشور‌های مقصد ترانزیت ریلی کالا ازگمرک رازی بودند  مدیر گمرک رازی این گمرک را یکی از مهمترین مبادی صادراتی کشور دانست و تصریح کرد: دریکسال گذشته ۱۷۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۲ میلیون دلار از این گمرک بصورت ریلی صادر شده است که مصالح ساختمانی، زغال سنگ و میلگرد از مهمترین کالا‌های صادراتی بود ند جنگجو ناظر گمرکات استان هم در بااشاره به نقش گمرک و پایانه رازی در تحقق اهداف مشترک اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه تا سقف ۳۰ میلیارد دلار گفت: تجاری سازی زمینی این مرز در نشست اخیر مقامات ارشد گمرکات دو طرف بصورت جدی مورد ارزیابی قرار گرفت تا این تجاری سازی مرز رازی -کاپی کوی بصورت زمینی امسال عملیاتی شود  از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفرمسافر از مرز و پایانه رازی تردد کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است  این پایانه سالانه میزبان بیش از ۱ میلیون ۲۰۰ هزار نفر مسافر است و و پارسال رتبه نخست را در ترد د مسافر در بین پایانه‌های استان آذربایجان غربی به خود اختصاص داد

دیگر خبرها

  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • چرا در زمان خودتان لوکوموتیوی واگذار نکردید/ با کدام عملکردتان برای راه آهن نسخه می پیچید؟
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی ایران
  • قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس