Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ان.بی.سی نیوز روز دوشنبه گزارش کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به قانونگذاران جمهوریخواه گفته به وعده انتخاباتی خود به حامیانش پایبند بوده و در واکنش به طرح مذکور قانون اختیارات دفاع ملی را وتو خواهد کرد.

 

یک مقام ارشد دولت به ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.سی نیوز این گفتگو را تایید کرده و گفت: او چنین حرفی زده است.

ترامپ سابق بر این با صدور بیانیه‌ای گفته بود: این پایگاه‌های مهم و بسیار قدرتمند تبدیل به بخشی از میراث بزرگ آمریکا و تاریخ پیروزی و آزادی شده است.

او در این بیانیه تصریح داشت: بنابراین دولت من حتی تغییر اسامی این تاسیسات نظامی برجسته و مشهور را در نظر نخواهد گرفت.

فعالان جنبش ضدنژادپرستی "جان سیاهپوستان مهم است" تشویق به حذف مجسمه‌ها و یادبودهای رهبران نژادپرست زمان جنگهای داخلی آمریکا کرده‌اند.

رایان مک کارتی، مقام ارشد غیرنظامی نیروی زمینی ارتش آمریکا به پولتیکو گفت، با تغییر نام ۱۰ پایگاهی که نام این چهره‌ها را دارند مشکلی ندارد. یک مقام این نیرو به پولتیکو گفت که اعتراضات جان سیاهپوستان مهم است و مرگ جورج فلوید انگیزه مک کارتی برای این تغییر نظرش بوده است.

ترامپ در تاریخ ۳۰ ژوئن نخستین تهدید به وتو را بعد از آنکه سناتور الیزابت وارن تلاش برای تبدیل طرح تغییر اسامی این پایگاه‌ها به قانون را به جریان انداخت، مطرح کرد.

این لایحه با این حال به شکل قاطع در مجلس نمایندگان و سنا تصویب شد. اما حالا و با وجود سایه تهدید وتو روی این لایحه، برخی حامیان جمهوریخواه ترامپ به دنبال حذف آن هستند.

310 310

کد خبر 1459134

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پنتاگون دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با مقاماتی از اروپا، اوکراین را بخشی از روسیه خواند. این مطلب توسط وال استریت ژورنال گزارش شده است.

به نوشته این نشریه، ترامپ پیش از این بار‌ها از حمایت واشنگتن از کی یف شکایت کرده بود. این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که او در گفتگو با مقامات اروپایی، اوکراین را "اوکراین آنها" و "بخشی از روسیه" خواند.

پیشتر روزنامه گاردین به نقل از فیونا هیل، مدیر سابق امور روسیه در شورای امنیت ملی آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری خود نتوانست با این ایده که اوکراین یک کشور مستقل است کنار بیاید. خاطرنشان شد که رئیس جمهور سابق آمریکا به صراحت گفته است که اوکراین و کریمه باید بخشی از روسیه باشند. دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، می‌تواند از روز بعد مذاکرات روسیه و اوکراین را آغاز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • این شروع یک بازی جدید است | مقام سابق اسرائیلی: اصابت ۵ موشک از ۷موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است