Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق گفته اداره پلیس شهر لس‌آنجلس میزان قتل در این شهر نسبت به سال گذشته، افزایش ۱۱ درصدی داشته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ طبق گزارش ادراه پلیس شهر "لس‌آنجلس" آمریکا از اوایل سال جاری تاکنون 300 قتل در این شهر رخ داده است که این تعداد از سال 2009 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری "newsweek" در این‌باره نوشت، این شهر شاهد افزایش قتل در سال 2020 در میان افزایش خشونت‌های گروهی و همچنین شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی است.

یک پسر 17 ساله روز یکشنبه هفته جاری هنگامی که سوار بر موتورش در نزدیکی خانه‌اش بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به سیصدمین قربانی قتل در شهر لس‌آنجلس تبدیل شد.

ادراه پلیس شهر لس‌آنجلس به همین دلیل در صفحه شخصی خود نوشت: « 300 قتل تنها در 10 ماه، تعدادی که طی بیش از یک دهه مشاهده نکرده ایم؛ این خشونت و از دست دادن غم‌انگیز زندگی بی‌معنی است!»

علاوه بر تیراندازی به پسر 17 ساله در هفته جاری، طی دو هفته گذشته نیز یک رشته قتل صورت گرفته است که در آن 9 نفر به قتل رسیدند؛ از جمله کشته شدن یک زن و فرزند متولد نشده وی در شهر "ویلمینگتون".

به گفته مقامات پلیس شهر لس‌آنجلس این میزان قتل در سال 2020 نسبت به سال گذشته افزایش 11 درصدی پیدا کرده است؛ در سال 2019 در شهر لس‌آنجلس 257 قتل رخ داده است که در سال جاری تاکنون 43 قتل به آمار اضافه شده است.

این قتل‌های صورت گرفته شده دلایل مختلفی دارند؛ طبق گفته اداره پلیس، از 80 قتل صورت گرفته شده در این شهر تا پایان ماه آگوست، 50 قتل مربوط به باند‌های قاچاق و 30 قتل مربوط به کشته شدن بی‌خانمان‌ها است.

طبق گزارش newsweek، این موارد از قتل‌های صورت گرفته تنها مربوط به شهر لس‌آنجلس نیست، بلکه الگویی ملی در سطح آمریکا است.

بر اساس داده‌های NYPD، میزان قتل در شهر نیویورک نیز 37 درصد در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است؛ 405 قتل در سال 2020 نسبت به آمار 295 قتل در سال 2019 صورت گرفته است.

در شهر کنتاکی نیز 121 مورد قتل به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی روبه‌رو بوده است.

کرونا هم خشونت‌های مرگبار در آمریکا را متوقف نکرد/ افزایش 37 درصدی قتل در "شیکاگو"تاریخ فرانسه؛ قتل 10میلیون مسلمان فقط در الجزایر! + تصاویر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا نسبت به سال گذشته شهر لس آنجلس قتل در سال پلیس شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان در آخرین گزارش خود که هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود، خبر داد. در همین ارتباط، این صندوق پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی ایران طی سال‌های 2024 و 2025 میلادی افزایش داد.

در حالی کشورمان به رشد اقتصادی مطلوبی طی سال گذشته میلادی دست یافت که دیگر کشورها وضعیت خوبی ندارند. به طور مثال، عربستان در این سال رشد منفی 1.1 درصدی را تجربه کرد. در این سال، آمریکا ۲.۵ درصد، آلمان منفی ۰.۳ درصد، فرانسه ۰.۸ درصد، انگلیس ۰.۵ درصد، چین ۵.۲ درصد، هند ۶.۷ درصد، روسیه ۳ درصد، برزیل ۳.۱ درصد، ترکیه ۴ درصد و پاکستان منفی ۰.۲ درصد  رشد اقتصادی داشتند.

به زعم کارشناسان، دانش بنیان‌ها نقش موثری در بالا بردن رشد اقتصادی کشور ایفا کرده اند. به ویژه صنایع نفت و گاز کشور بیشترین استفاده را طی سال‌های اخیر از دستاوردهای دانش بنیانی داشتند و این امر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کرد.

کارشناسان معتقدند رشد اقتصادی 5.4 درصدی کشورمان بر اثر تلاش‌های فراوان و سیاست گذاری‌های صحیح به دست آمده است. نظرات رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس را در خصوص این موضوع جویا شدیم که در ادامه‌ می‌خوانید.

سنگدوینی در خصوص موفقیت کشور در خنثی سازی تحریم‌های نفت و گاز و به فروش رساندن این منابع تصریح کرد: تحریم کنندگان قصد داشتند از طریق ممانعت از فروش نفت و گاز کشور، دسترسی دولت را به درآمدهای ارزی قطع کنند و در نتیجه اقتصاد را فلج کنند. اما بر اثر به اجرا گذاشتن سیاست‌های صحیح توانستیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر روزانه 115 تا 120 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنیم و تولید گاز طبیعی نیز در حد قابل قبولی است. به لحاظ تولید مشکلی نداریم، اما باید برای موضوع بدمصرفی در کشور چاره اندیشی کنیم.

عضو کمیسیون انرزی مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط تحریمی که دسترسی ما به اقلام راهبردی صنایع نفت و گاز قطع شده بود، توانستیم با استفاده از توان دانش بنیانی کشور تا حد زیادی به رفع نیازهایمان بپردازیم. دانش بنیان‌ها کمک فراوانی به حل مشکلات کشور در دوران تحریم‌ها کردند. به ویژه اینکه از خروج ارز از کشور ممانعت کردند، بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: دانش بنیان‌ها زمینه را برای اشتغال جوانان به وجود آوردند، از خروج ارز از کشور جلوگیری کردند، نیازهای صنایع را به اقلام راهبردی رفع کردند و در شرایط تحریمی بسیار کمک کننده بودند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: بر اثر سیاست‌های صحیحی که در کشور به اجرا گذاشته شد، شرایط خوبی به لحاظ دستاوردهای دانش بنیانی داریم و دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز با سرعت خوبی به انجام رسیده است و در حوزه بومی سازی تجهیزات نیز اقدامات خوبی انجام شده است که زمینه را برای اشتغال جوانان به وجود آوردند، رشد اقتصادی را ایجاد کردند و از خروج ارز از کشور جلوگیری کردند. نشان‌ می‌دهد که تعداد شرکت‌های دانش بنیان در دولت فعلی نسبت به دولت قبل دو برابر شده اند. این‌ها آمارهای خوبی است که نشان دهنده استفاده از ظرفیت دانش بنیانی کشور است.

سنگدوینی گفت: یکی دیگر از مسائلی که به رشد اقتصادی کشور کمک کرد، به اجرا گذاشتن یک دیپلماسی فعال اقتصادی و سیاسی بود. رئیس جمهور توانست به عنوان رئیس دولت به گسترش روابط با دیگر کشورها بپردازد و زمینه را برای فروش نفت و گاز کشور فراهم کند.

وی ادامه داد: قراردادهای خوبی بین ما و کشورهای دیگر منعقد شده است. تبدیل کردن این قراردادها به اقدام‌ می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. توانسته ایم روابط خوبی را با کشورهای منطقه و فرامنطقه برقرار کنیم، تمامی این سیاست‌ها در فروش نفت و گاز کشور و دستیابی ما به رشد اقتصادی مطلوب 5.4 درصدی اثرگذار بودند.

دیگر خبرها

  • دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند
  • کاهش ۳۵ درصدی سرقت در شهرستان ارومیه
  • افزایش ۶۳ درصدی سهم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی از مالیات
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • فهرست تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعلام شد
  • لیگ NBA| لیکرز چگونه به پلی‌آف رسید؟
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟