Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

جدا از اینکه بیماری کرونا تاکنون جان انسان‌های زیادی را گرفته و این تاخت و تاز تا نهایی شدن تزریق عمومی واکسن در کشورهای جهان ادامه دارد، کسب و کارهای زیادی را هم از پا انداخته است. نمونه‌هایش در اطراف ما کم نیست درست مثل همان راننده تاکسی اینترنتی که در طول مسیر با او هم‌کلام شدم.

از همان اول معلوم بود که هنوز نحوه کار با برنامه آنلاین تاکسی را بلد نیست و می‌گفت به خاطر همین چند مسافر به او امتیاز منفی داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشخص بود که دلش می‌خواهد سر صحبت را باز کند و بگوید که تازه وارد این کار شده است تا احیاناً من هم به او امتیاز منفی ندهم.

می‌گفت دو سه روز است که تصمیم گرفته از این راه درآمد داشته باشد گفتم حق داری چون شرایط سخت شده و خیلی‌ها دیگر با یک یا حتی دو شغل نمی‌توانند چرخ زندگی را بچرخانند. اگرچه حرفم را تایید کرد اما گفت مورد من کمی با این موضوع متفاوت است چون من کارم خوب بود.

کنجکاو شدم و پرسیدم چطور؟ همینطور که حواسش به نقشه روی تلفن همراه و مسیر روبرو بود گفت: من رستوران داشتم کارم خوب بود و زندگیم می‌گذشت اما از اسفند که کرونا آمد به دردسر افتادم. هر روز به خودم وعده می‌دادم که امروز یا فردا بهتر می‌شود، اما پس فردا، هفته بعد، عید و ماه بعد هم گذشت و بوی بهبود از اوضاع نیامد. در این مدت با چنگ دندان هم کارکنان رستوران را حفظ کردم و هم با سیلی صورت خودم را سرخ نگه داشتم اما هفته پیش گفتم دیگر نمی‌شود و همه چیز را جمع کردم.

می‌گفت محل رستوران را با ۲۰۰ میلیون تومان رهن کرده بودم اما وقتی می‌خواستم آنجا را تحویل دهم از ۲۰۰ میلیون تومان پولی که داده بودم فقط ۳۰ میلیون تومان باقی ماند و حالا ناچار هستم برای کسب درآمد به عنوان راننده تاکسی اینترنتی کار کنم.

می‌گفت همه این سال‌ها که رستوران داشتم دلم به این خوش بود که اگر روزی یک نفر در فامیل و آشنا کمکی نیاز داشت از پس اینکه به او کمک کنم بر می‌آیم اما حالا باید دخل و خرج ماهانه خودم را دقیق محاسبه کنم تا مبادا آخر ماه کم نیاورم هر چند که با این قیمت‌ها در بازار کم می‌آورم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم میوه را بشمارم و بخرم یا ملاحظه قیمت شیر و پنیر را داشته باشم، کی فکر می‌کردم برای خرید مرغ ناتوان باشم یا برای خرید گوشت قرمز برنامه‌ریزی کنم اما کرونا هر کاری که خواست با ما کرد و هیچ کس هم نه تنها به فریادم نرسید بلکه نمک هم به زخمم ریختند مثل همین اداره مالیات که بدون هیچ فعالیت درست و حسابی برایم مالیات بریده است.

می‌گفت بعد از این همه سال که با افتخار و به خوبی زندگی کرده‌ام حالا هیچ حس خوبی ندارم، اینکه در مخارج خانواده‌ام درمانده شوم برایم خیلی سخت است برای همین سخت کار می‌کنم تا آنها آرامش داشته باشند اما مگر چقدر می‌شود از این راه پول درآورد.

به مقصد که رسیدیم فقط ابراز امیدواری کرد که این شرایط سخت زودتر تمام شود چه می‌شود گفت آدم با همین امید زنده است. برایش آرزوی سلامتی کردم...

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد گفت: نوروز امسال که با ماه رمضان نیز تقارن پیدا کرده بود و به دلیل احترام به ماه رمضان، ۵۰ درصد افت فروش داشتیم، چراکه معمولا در ماه رمضان پس از افطار کسی چلوکباب نمی‌خورد و معمولا مردم غذای فست‌فودی استفاده می‌کنند. پیش از ماه رمضان نیز تقریبا ۲۰ درصد کاهش فروش داشتیم.

حسن امیریان افزود: رستوران‌ها و آشپزخانه‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند. منتظر میزان افزایش حقوق کارگران و قیمت گوشت هستیم تا نرخ پیشنهادی خود را به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده اعلام کنیم. پس از آن در صورت تایید، نرخ به سازمان صمت اعلام می‌شود و مجددا پس از تایید سازمان صمت نرخ‌های جدید به ما ابلاغ خواهد شد.

امیریان گفت: یک سال است که افزایش نرخ نداشته‌ایم، اما زمانی که گوشت ۳۰۰ هزار تومانی به کیلویی ۶۰۰ هزار تومان افزایش نرخ پیدا کرد، در بهمن ماه سال گذشته مابه‌التفاوت آن را در هر پرس غذا اعمال کردیم که تقریبا هر پرس غذا حدود ۱۰ هزار تومان افزایش نرخ پیدا کرد، اما برای افزایش نرخ باید میزان افزایش اجاره‌بها، افزایش حقوق کارگر و افزایش حامل‌های انرژی را محاسبه و برآورد کرد.

دیگر خبرها

  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • دستگیری سارقی که مجهز به پابند الکترونیک بود
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • هیات مدیره استقلال را فورا تغییر بدهید | همه افراد را با تاکسی پس بفرستید
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • یک سال است که رستوران‌های مشهد افزایش نرخ نداشته‌اند
  • تاکسی نصف و نیمه در خیابان ؛ بی‌رنگ در میاد! | ببینید
  • جنایت مرد ایرانی در ترکیه بخاطر کرایه تاکسی