Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@05:04:31 GMT

پادشاه اسپانیا قرنطینه شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۷۶۰۷

آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع کاخ سلطنتی در اسپانیا این خبر را منتشر کرد و افزود: پادشاه ۵۲ ساله اسپانیا در مدت قرنطینه از حضور در انظار عمومی خودداری می کند. قرنطینه او یک روز بعد از تماس نزدیک با فردی که آزمایش کرونای اومثبت شده آغاز شده است.

فیلیپ ششم روز دوشنبه ریاست یک نشست علمی را در مادرید پایتخت برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع مذکور افزود: ملکه لتیسیای همسر او و دو دختر آنها همچنان به فعالیت های عادی سلطنتی خود ادامه می دهند.

رویترز نوشت: اسپانیا بیش از یک میلیون ۵۸۰ هزار نفر مبتلا به کرونا را ثبت کرده است که بعد از فرانسه بیشترین امار ابتلا را در اروپای غربی دارد و تاکنون ۴۳ هزار و ۱۳۱ نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند.

وزارت بهداشت اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: تعداد کلی مبتلایان از روز جمعه افزایش داشته و به ۲۶ هزار نفر رسیده و در این مدت ۵۱۲ نفر جان خود را از دست داده اند.

تعداد کلی مبتلایان در ۱۴ روز گذشته در اسپانیا تا روز دوشنبه به ۳۷۴ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است. این تعداد در هفته نخست ماه نوامبر ۵۳۰ نفر بود.

«پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا روز دوشنبه از سازماندهی ۱۳ هزار مرکز توزیع واکسیناسیون کووید-۱۹ از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داد.

وی ضمن ابراز امیدواری از کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا به تعداد کمتر از ۴۰۰ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، این ریزش آمار را نشان دهنده اثربخشی وضعیت زنگ خطر در ۱۴ روز اخیر در کشور دانست.

سانچز در بیان جزئیات این برنامه واکسیناسیون که روز سه شنبه در شورای وزیران این کشور تصویب می‌شود گفت: ۱۳ هزار مرکز توزیع در سراسر اسپانیا تحت یک استراتژی واحد در سطح ملی به منظور دسترسی کلیه گروه های دارای اولویت وهمچنین با سیستم ثبت و نظارت دقیق در جهت دسترسی عادلانه وجود خواهد داشت.

وی پیشتر با اشاره به قراردادهای اتحادیه اروپا با شرکت های دارویی آسترازنکا و فایزر گفت این قراردادها برای دستیابی به یک میلیارد دوز واکسن کرونا صورت گرفته که درمجموع، ۱۰ درصد میزان قراردادی واکسن به اسپانیا تعلق خواهد گرفت.

دولت اسپانیا همچنین مقرر کرد از روز دوشنبه در همه فرودگاه های این کشور، مسافران از کشورهای پرخطر در بدو ورود ملزم به ارائه آزمایش تشخیصی پی سی آر منفی کرونا بوده و در غیر اینصورت آزمایش آنتی ژن برای این افراد انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پادشاه اسپانیا کرونا ویروس روز دوشنبه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه اسپانیا گفت این کشور از به رسمیت شناختن کشور فلسطین حمایت می کند.

«خوزئه مانوئل آلبارس» وزیر امور خارجه اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد: مادرید خواهان آتش بس دائمی در نوار غزه در سایه تداوم خطر عملیات نظامی اسرائیل در رفح است. ما همچنین بازگشایی دائمی همه گذرگاه های زمینی نوار غزه را برای ارسال کمک های بشردوستانه خواستاریم.

وزیر خارجه اسپانیا افزود: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین اقدامی ضروری برای حل و فصل سیاسی اوضاع خاورمیانه است.

وی همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره احتمال گسترش جنگ غزه به لبنان گفت که چنین جنگی ابعاد متفاوتی خواهد داشت و لبنان نیز کشوری متزلزل و بحران زده است.

کد خبر 6085691

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است