Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - یک عضو کمیته حسابرسی لیزینگ سپهر صادرات، قراردادهای فروش اقساطی را مطابق با موازین شرعی عنوان‌ کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ترابی فرد در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، در خصوص قرارداد فروش اقساطی و ابهامات این نوع قراردادها در صنعت لیزینگ، اظهار داشت: علاوه بر بانک مرکزی به عنوان ناظر بر فعالیت بانک‌ها، واحدهای نظارتی مختلفی نیز بر فعالیت آن ها نظارت دارند و باید دستورالعمل های بانک مرکزی را به درستی و عینا اجرایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس در بحث فروش اقساطی ابتدا مالکیت کالا منتقل و سپس اقساط دریافت می شود.
وی افزود: براساس بخشنامه بانک مرکزی در خصوص نحوه فروش اقساطی، کالای مورد معامله عینا باید طبق بخشنامه باشد و هنگام خرید در قالب فروش اقساطی، فاکتور رسمی از فروشنده به بانک تحویل داده شود و پس ازآن مبلغ نیز به حساب فروشنده واریز خواهد شد.
به گفته این عضو کمیته حسابرسی لیزینگ سپهر صادرات، پیش از این در برخی موارد معاملات و فاکتور تحویلی صوری بود اما در حال حاضر براساس پیش فاکتور یا فاکتور اصلی این معامله انجام می شود و اگر این اتفاق نیفتد مالیاتی بر گکردن فروشنده است که در صورت عدم دریافت این وجه باید مالیاتی مضاعف پرداخت کند.
ترابی فرد در پاسخ به اینکه در بانک‌ها چه برخوردی از نظر حسابداری و مالیاتی با این موضوع می‌شود؟ گفت: حسابداری این قراردادها همان حسابداری معمول و رایج است و اصل پول پرداخت شده با نرخ متعارف بانک مرکزی، سود دوران محاسبه و قسط بندی دو، سه ساله و ... تعیین می شود. البته پیش از این روش حسابداری در بانک‌ها ثبت حسابداری نقدی بود، یعنی به ازای پول نقد دریافتی در زمان تحقق درآمد، شناسایی درآمد نیز صورت می گرفت اما پس از اصلاح این روش از سوی بانک مرکزی و جایگزینی روش تعهدی به جای روش نقدی، حسابداری براساس میزان تحقق درآمد بود.
وی در ادامه درباره اینکه آیا بانک ها دردفاتر خود کالا را ابتدا خرید و سپس فروش ثبت می کنند، توضیح داد: بله. باید این اتفاق به درستی انجام می‌شود. باید به عنوان خریدار ثبت صورت گیرد و سپس به متقاضی منتقل شود.
مدیر امور حسابداری مالی بانک صادرات در خصوص اینکه آیا از نظر انطباق با ضوابط شرعی عقد فروش اقساطی چه الزاماتی برای رعایت آن وجود دارد؟ گفت: از نظر شرعی باید مالکیت ثبت و سپس منتقل شود که این روند انجام می‌شود. البته نمی‌توان درباره همه موارد مطلق نظر داد زیرا در تمامی کسب وکارها عده ای هستند که به درستی فعالیت می‌کنند و برخی خیر؛ اما بخش عمده براساس ضوابط و قوانین شرعی، قراردادها را تهیه و اجرا می‌کنند.
به گفته ترابی‌فرد، تنها موضوعی که موجب می شود تا این قرارداد به درستی منعتقد شود، این است که هنگام مراجعه متقاضی به بانک برای خرید، حساب فروشنده درگیر می‌شود و پولی به متقاضی پرداخت نمی‌شود و در همان لحظه پس از دریافت اسناد مثبته، این وجه به حساب فروشنده واریز می‌شود و این اتفاق موجب شفاف و روشن بودن جریان پول و انتقال صحیح این مبلغ می‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فروش اقساطی بانک مرکزی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جايگزينى تاكسى هاى فرسوده با تاكسى هاى برقى آغاز شد. در اين توافق نامه كه به امضاى سامان فيروزى مديرعامل كرمان موتور و شادى ملكى سرپرست تاكسى رانى شهر تهران رسيد، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ايگزينى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می باشد

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E۵۰A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحویل تاکسی های تمام برقی کرمان موتور به تاکسیرانی تهران (+عکس)

دیگر خبرها

  • دستگیری فروشنده تجهیزات تقلب در کنکور در فضای مجازی
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • سود فروش میوه برای فروشنده چقدر است؟
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟
  • دستگیری کلاهبردار فروشنده زمین غیر در ورامین/۱۸ شاکی مراجعه کردند