Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی  را به رییس جمهور ابلاغ کرده است با توجه به اینکه دولت قبلاً مخالف این طرح بوده است اولا چرا کابینه مجددا طرحی موازی با طرح مجلس آماده کرد و البته با توجه به تصویب طرح مجلس که به قانون تبدیل شده است، این طرح از چه زمانی عملیاتی می شود و آیا دولت طرح خود را نیز مضاف بر قانون مجلس اجرایی می‌کند یا خیر؟  گفت:دولت هیچ اهمالی در خصوص سلامت و معیشت مردم ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اظهاراتی می شنویم گویی برخی منجی هستند. 

وی اضافه کرد: دولت همواره به دنبال راهکارهایی برای افزایش قدرت خرید مردم و حمایت اجتماعی از مردم بوده است.در مدیریت اقتصادی کشور باید کوتاه بینی و یکجانبه نگری وجود نداشته باشد و دولت مکلف به دوراندیشی و اقدام موثر است.

ربیعی تصریح کرد: در مقطعی شاهد بودیم عده ای با رفتارهای خاص به نام کمک به مردم، چند برابر از جیب مردم کم شد و در دراز مدت مردم آسیب دیدند. نمی شود عده ای بیرون گود نشسته باشند و طرح یا حرف هایی بزنند که اجرای آن، مشکلات عدیده ای پدید آورد.

وی گفت: کسی در مورد حمایت معیشتی از مردم تردید نداشته و ندارد و این طرح ها نظریه جدیدی هم نیست، از زمان دولت دفاع مقدس همواره این گونه طرح ها مطرح بوده است و در دولت تدبیر و امید هم طرح تحول سلامت، افزایش حقوق مددکاران، پیشی دادن مزد بر تورم تا سال ۹۷، همساز سازی حقوق ها، گسترش بیمه های اجتماعی و مسائلی از این قبیل پیگیری و اجرا شده است و طرح حمایت معیشتی حرف جدیدی نیست.

ربیعی اظهار داشت: شبیه سازی آنچه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد با طرح مجلس، از بنیان اشتباه است و این برنامه در تعطیلات اول کرونا هم اجرا شد و در هر تعطیلات بلندمدت احتمالی دیگری اجرا خواهد شد.مصوبه ستاد ملی کرونا معطوف به افرادی است که حقوق بگیر نیستند و درآمد ثابت ندارند و از طرفی این یک یارانه جدید نیست بلکه کمکی برای جبران کاهش درآمد مشاغل ناشی از تعطیلات است.

وی تصریح کرد: این مصوبه برای ۴ ماه و پیش بینی بار مالی آن حدود ۸ هزار میلیارد تومان است.از طرفی هر طرحی که به تصویب برسد قابل احترام است، اما درخصوص طرح مجلس این موضوع مهم است که بنابر نظر کارشناسان سازمان برنامه و بودجه فقط برای سال ۹۹ یعنی همین امسال حدود پنجاه هزار میلیارد تومان بارمالی دارد.

ربیعی در مخالفت با قانون مجلس تاکید کرد: محل تامین بودجه این طرح، فروش اموال دولت در بورس دیده شده است.آنچه در نظر مجلس آمده یک یارانه دائمی است، امسال از فروش اموال دولتی منابع آن تامین شد، بودجه سال بعد و سالهای بعد از کدام محل تامین می شود؟ تعادل چند بودجه را به هم خواهد زد؟ هزینه این طرح را مردم در کجا باید پرداخت کنند؟

وی ادامه داد: یارانه باید هر ماه سر موعد مقرر پرداخت شود ولی در این طرح نحوه تامین آن به اما و اگرهای زیادی وابسته است. حال اگر منابع تامین نشد و این یارانه پرداخت نشد چه کسی پاسخگو است؟ براساس مصوبه مجلس، سهام های مشخص شده برای تامین بودجه این طرح باید در بورس به فروش برسد، و اساسا بورس ظرفیت نقد کردن این رقم در ۳ ماه وجود دارد؟ و آیا کارشناسان بورس این را تایید می کنند؟

سخنگوی دولت افزود: از طرفی بورس در شرایط خاص قرار دارد، عرضه آبشاری سهام آن هم به گونه ای که در این مصوبه منظور شده به پایداری بورس آسیب می رساند و امکان تحقق هم ممکن ندارد.چنانچه دولت به وزارت اقتصاد مجوز عرضه دارا سوم را داده است ولی به تعبیر وزیر محترم اقتصاد، به لحاظ رعایت شرایط بازار و برای حمایت از ذینفعان بورس موفق به عرضه نشده است. با احتیاط باید نسبت به بورس رفتار شود. این اشکالات باید برطرف شود. هرقانونی باید ضمانت اجرایی هم داشته باشد. 

وی در خاتمه تصریح کرد: تاکید می کنم  مصوبه ستاد ملی کرونا هیچ شباهتی یا الگوگیری از طرح مجلس ندارد. معتقد هستیم با همکاری بین قوا و دیدن همه جوانب ، قادر خواهیم بهترین دستاوردها برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی ربیعی مجلس شورای اسلامی سخنگوی دولت سلامت طرح مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفت: درباره بار مالی بودجه و خلق نقدینگی و اختلاف بین مجلس و دولت، ما در مرحله رسیدگی بودجه در مجلس اختلاف نظر‌هایی داشتیم، ولی نهایتاً آنچه ابلاغ شد متن مورد توافق دولت و مجلس است و آنچه که هم‌اکنون به صورت قانون بودجه ۱۴۰۳ ابلاغ شد نظرات دولت را به شکل حداکثری تامین کرده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، امروز آیین نامه مهم بودجه ۱۴۰۳ یعنی حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد.

بودجه‌ای که دولت ارائه کرده فاقد کسری بودجه و قابل اجرا است و کسری بودجه پنهان عملا در قانون بودجه ۱۴۰۳ وجود ندارد و مطمئن هستیم که این قانون امسال بسیار راحت‌تر از سال‌های گذشته اجرایی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پس از جلسه هیات دولت: رئیس جمهور با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری اعلام کردند همه وزارتخانه‌ها را مکلف کردند که برنامه‌ها خود را برای تحقق شعار سال ارائه کنند.

با توجه به ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۳ در روز‌های پایانی سال در این جلسه هیئت دولت ضوابط حقوق و دستمزد امروز مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به تصویب رسید و ابلاغ خواهد شد.

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین فروردین ماه اجرایی می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان اعلام شد
  • خبر مهم برای کارمندان؛ زمان اجرای افزایش حقوق اعلام شد
  • برای تحقق شعار سال ،مجلس وظیفه سنگین برای حل مشکل بروکراسی اداری دارد
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • مردمی‌سازی در عرصه اقتصاد مشکلات را حل می‌کند
  • ضرورت واردات خودرو
  • از استیضاح وزیر آموزش و پرورش منصرف نشده‌ام/ عدم پرداخت حق‌التدریس یعنی کمبود معلم در سال آینده