Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد رحیمی گفت: تغییر دادن، تغییر بینش و نوع نگاه است، طرز تلقی ها را می شود عوض کرد آن هم بدون فشار، اگر بخواهیم آخرین بخش یک انسان که رفتارش است را عوض کنیم باید شناختش را تغییر دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مددکار اجتماعی خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" درباره تغییر رفتارهای همسر بعد از ازدواج این گونه بیان کرد: گذر زمان پختگی می آورد یعنی تجربیات دوره  زندگی، مخصوصاً اگر فرد هوشمند بوده، صبور و آهسته تحلیل خوبی داشته باشد متوجه می شود که نوع نگارش عوض می شود؛ وقتی پخته تر با تحلیل بالاتر،دلایلی که این اتفاقات، روابط، حال خوب یا بد رقم خورد را بتوانند خوب متوجه شود؛ دچار پختگی، رسش، تحلیل مناسب می شود و می تواند مراقب باشد که چگونه بودم، چه کردم، چگونه دیدم، چگونه شد و محصول آن خوب یا نامطلوب حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد رحیمی ادامه داد: به همین دلیل تغییر دادن مثل یک ماست نیست که در آب بریزیم تا دوغ شود و تغییر کند. این زیستمند که از کودکی می خواستیم آرامش کنیم، وقتی که گریه می کرد و بعضا تا 5 ساعت هم گریه اش ادامه می یافت و مادر خسته می شد و می گفت من چرا نتوانستم آن را تغییر بدهم با اینکه به او شیر دادم، او را در آغوش گرفتم، آرام نشد. از همان کودکی سیستم این فرزند این گونه بار آمده، نوع پردازش و میزان توانایی تحلیل و شخصیت قوام یافته ای دارد. بعد از 13-11 سالگی همهی نوجوانان قوام شخصیتی 100% پیدا می کنند. خودشان هم آنقدر نمی توانند خود را عوض کنند؛ روزگار و تجربیات آن ها را عوض می کند پس این نوع طرز تلقی که من همسرم را به هر لطایف الحیلی، با یک فشاری، تلنگری عوض خواهم کرد، اشتباه است.

وی گفت: تغییر دادن، تغییر بینش و نوع نگاه است. طرز تلقی ها را می شود عوض کرد آن هم بدون فشار، اگر بخواهیم آخرین بخش یک انسان که رفتارش است را عوض کنیم باید شناختش را تغییر دهیم؛ برای اینکه شناخت یک فرد را تغییر دهیم باید با توانمندی به روان و بینش او ورود کنیم و این موضوع ورود به بخش شناختی هرکس بسیار هنرمندی وایجاد رابطه ی حرفه ای می خواهد. معمولاً همسران می خواهند رفتار کسی را با فشار عوض کنند، موفق نخواهند شد که در این صورت باید کمک بگیرند یا به ادامه ی این نوشتار توجه کنند.

وی ادامه داد: از سویی بحث خودخواهی هم مهم است به هر حال هرکسی یک شاکله شخصیتی داشته و تمایلات خاص خودش، خصوصاً در این دنیای پیچیده ای که کثرت الآن حال حاضر را دارد؛ دل مشغولی ها زیاد است، تفکرها زیاد است، روابط زیاد است، پس دلیل اینکه تفاوت های زیادی پیدا کرده ایم این است که ذهن و تمایلاتمان متفاوت است. آنقدر تفاوت داریم که دیگر نقاط اشتراک و اتصال کلامی و ذهنی ما با همسرمان کم شده است.

رحیمی گفت: ممکن است یک زمانی که تلویزیون نبود مثلاً درمورد آش صحبت می کردند، وقتی فضای مجازی نبود در مورد مثلاً اینکه همسایه، مادر و... چه کاری کرده صحبت می کردند، در نتیجه زبان مشترک داشتند. امروزه هر کدامشان میلیون ها افکار در ذهن دارند و می بینند نقاط اتصال، صمیمیت، حرف مشترکشان کم شده است، پس می گویند که ما دل هایمان نسبت به هم دور است و دو شیفت هم باید کار کنیم، مشکلات و مشغله های مختلفی هم در زندگی وجود دارد به همین دلیل انتظاراتشان غیر واقعی است. چون تفاوت دیدگاه وموضوعات در ذهنشان زیاد است ناخودآگاه وقتی می خواهند چیزی را بگویند طرف دیگر اصلاً متوجه نمی شود یا تمایلی ندارد که بشنود. درواقع تفاوت ها و انتخاب ها زیاد و دل ها کمی از هم جدا شده است.

احمد رحیمی گفت: به هر حال صمیمیت، یعنی گفتگو کردن، گفتگو صمیمانه و در واقع پیرنگ همه  اینها، نقطه اتصال دل ها به هم عشق مفید است. عشق مفید عقلانی نسبت به طرف مقابل(همسر)، در کنار وفاداری، تعهد و مسئولیت پذیری ایجاد می شود. اول باید علاقه را داشته باشیم و انتظار و توقع را به کمترین وضعیت ممکن برسانیم تا با او به رقص در بیاییم؛ مثل دوره نامزدی که مملو از مهر و محبت صرف است. به این طریق می شود که انتظارمان را برای اینکه چرا تغییر نمی کند؟ باید به این چیزی که من می خواهم برسد نمی رسد؛ به طرف مقابل زور نمی گوییم وباهم به رقص درزندگی درمی آییم.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر موضوع آرامش است، آرامش درون یعنی احساس مثبت و مسلط بودن مقبول که تشویش درونی حالا اعم از اضطراب و افسردگی را نداشته باشیم؛ دومی تسلط برخود یعنی تحمل و تاب آوری خوش بینانه است. هوش هیجانی مناسب، تکنیک های مختلف از تنفس درست، از اینکه به خودمان تأکید مثبت کنیم که مثلاً ول کن حتماً یک چیز عالی است، مسابقه  محبت بگذاریم، به سمتش برویم و با شوخی و انعطاف سر صحبت مثبتی را باز کنیم. قهر، غر، ناله، نفرین، توهین، تهدید و تحقیر را به اتمام برسانیم که ویروسی ارتباطی است. بعد از اینکه این کارها را انجام دادیم گفتگو کنیم. گفتگو مهم ترین عنصر برای تخلیه  ناراحتی ها، تفهیم و تفاهم بیشتر برای اینکه مودت و رابطه را بهبود ببخشیم و گفتگو کنیم که چیزی در دلمان نماند.

رحیمی خاطرنشان کرد: ولی اسلوب و شیوه گفتگو خیلی خاص است یعنی خیلی باید مراقب باشیم که چه پیامی را، در چه زمانی می فرستیم. مدل پیاممان چیست و چه انتظاراتی داریم؟ انتظارمان این نباید باشد که طرفمان حتماً پاسخ کافی و مبسوط یا عذرخواهی سریع کند، اگر هنر این را داشته باشد که خوب بشنود یعنی پیام شما را خوب دریافت کرده است و شما هم باید پیام مناسب بفرستید. پیام شما نباید خیلی طولانی با لحن تند، با تنالیته  بالا و یا با صدای بلند باشد؛ تازه این صورت و شکل پیام است. شما باید محتوای پیام که همراه با ملاطفت، گوش دادن و احترام متقابل که بزرگترین عنصر است مد نظر قرار داده پس شروع گفتگو یعنی شروع یک رابطه سالم. سلامت ارتباط یعنی اینکه ارتباط پیام ها را به دقت و صحت به هم دیگر می دهیم و در کنارش شئونات و بخش های مختلفی از زندگی مثل: تفریح، نوع تفریح، رفت و آمد با چه کسانی و در چه زمان هایی، خرید، نوع آداب زندگی یا سبک زندگی، الگوی خواب و عادات رفتاری، منشی که داریم و مشترکات، آمال، آرزوها وترس ها همه ی اینها را بتوانیم بگوییم و درباره اش حرف بزنیم.

وی در پایان گفت: با آرامش و بدون ترس از قضاوت احتمالی یا خود سانسوری یعنی رابطه سالم می شود و وقتی رابطه گفتگویی سالم می شود، احساس مثبت هم درونش باشد، به احتمال زیاد شروع یک رابطه بهتر خواهد بود و با عشق رنگ بهتری خواهد گرفت. احساسات را درست و اصولی بیان کنیم، صبور باشیم، ولی نه هر صبری. بعضی صبوری ها یعنی می ایستیم تا کلنگ بعدی محکم تر بر روانمان بخورد و آرامش را از دست بدهیم که دیگر کفایت همسری، مادری و یک زیستمند شهروند معمول از دست خواهد رفت صبر معمول هم تکنیک دارد.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متولدین این ماه‌ها خیلی راحت به موفقیت می‌رسند!

زی‌سان: در دنیای شگفت انگیز طالع بینی، به نظر می‌رسد برخی از ماه‌های سال زمانی که صحبت از دستیابی به موفقیت بدون زحمت می‌شود، دارای مزیت کیهانی هستند.

به گزارش زی‌سان، اگر در مورد سرنوشت خود کنجکاو هستید و مشتاق هستید تا از پتانسیل کامل خود استفاده کنید، برای فهم متولدین چهار ماه سال که قرار است به راحتی به موفقیت برسند، ادامه مطلب را بخوانید. 

فروردین

متولدین فروردین به خاطر انرژی پویا و میل تسلیم ناپذیر خود برای غلبه بر چالش‌ها شناخته شده اند. متولدین فروردین به دلیل غریزه رهبری طبیعی، اغلب در تلاش‌های خود به موفقیت می‌رسند، که ناشی از اراده تزلزل ناپذیر و روحیه پیشگامی آنهاست. به نظر می‌رسد کیهان از این پیشگامان حمایت می‌کند و آن‌ها را به سوی رفاه و شناخت هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید خصوصیات بهمن ماهی‌ها | متولدین بهمن (Aquarius) بخوانند خصوصیات دی ماهی چیست؟ | متولدین دی (copricorn) بخوانند! خصوصیات اسفند ماهی ها (Pisces) چیست؟ خصوصیات آبان ماهی ها (Scorpio) چیست؟ خصوصیات مهر ماهی ها (Libra) را بخوانید خصوصیات شهریوری ها (Virgo) چیست؟ خصوصیات مرداد ماهی ها (Leo) را بدانید! خصوصیات تیر ماهی ها (Cancer) چیست؟ خصوصیات متولدین خرداد (Gemini) | خرداد ماهی پرشورِ دو چهره خصوصیات اردیبهشتی ها (Taurus) را بخوانید خصوصیات آذرماهی (Sagittarius) | خاص و تلاش‌گر

مرداد

افراد متولد مرداد کاریزمای سلطنتی دارند که بدون زحمت و تلاشی، موفقیت را جذب می‌کند. مردادماهی‌ها تحت فرمان خورشید که نشانه قدرت و اقتدار است، استعدادی طبیعی برای رهبری و خلاقیت دارند. اعتماد به نفس و اشتیاق آن‌ها راه را برای پیروزی در جنبه‌های مختلف زندگی هموار می‌کند و موفقیت را به همراهی ثابت در سفر زندگی آن‌ها تبدیل می‌کند.

مهر

متولدین مهر به خاطر ماهیت دیپلماتیک و حس شدید تعادل خود شناخته شده اند. مهرماهی‌ها با هدایت زهره، سیاره عشق و زیبایی، بدون زحمت و تلاشی در پیچیدگی‌های روابط و همکاری‌ها پیمایش می‌کنند. این رویکرد هماهنگ به زندگی حرفه‌ای آن‌ها نیز گسترش می‌یابد، جایی که موفقیت اغلب در نتیجه توانایی آن‌ها برای ایجاد تعادل و تقویت ارتباطات مثبت است. 

آذر

متولدین آذر روح خوش بینی و اکتشاف را تجسم می‌بخشند. آذری‌ها که توسط مشتری، سیاره انبساط و گسترش، اداره می‌شوند، دارای کنجکاوی ذاتی هستند که آن‌ها را به جستجوی دانش و افق‌های جدید سوق می‌دهد. این روحیه ماجراجویانه اغلب آن‌ها را به سمت موفقیت سوق می‌دهد، زیرا آن‌ها بدون ترس وارد سرزمین‌های ناشناخته می‌شوند و فرصت‌هایی را در آغوش می‌گیرند که دیگران ممکن است در دنبال کردن آن‌ها تردید کنند.

tags # طالع بینی ، شخصیت شناسی سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • متولدین این ماه‌ها خیلی راحت به موفقیت می‌رسند!
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش
  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • به زودی پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های مشعل به بهره‌برداری می‌‌رسد
  • تصمیم درباره پل حافظ در تهران تغییر کرد!
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل