Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد بین‌الملل حوزه انرژی دانشگاه تهران گفت: حمایت از بخش خصوصی و اولویت بخشیدن به اجرای طرح‌های صنایع آب و برق با رعایت شاخص‌هایی همچون مقرون به صرفه بودن، اشتغالزایی و ارزآوری از ویژگی‌های مدیریت بهینه وزارت نیرو است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسن مرادی با اشاره به عملکرد خوب وزارت نیرو در حوزه افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق گفت: اجرایی کردن پروژه‌های صنعت آب و برق، نیاز به صرف وقت و هزینه زیادی دارد، ولی وزارت نیرو با وجود مشکلات مختلف پیش‌رو به دلیل تحریم، اقدام به اجرای طرح‌های جدید و بازنگری در طرح‌های موجود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه مدیریت پروژه‌ها در شرایط فعلی می‌تواند کشور را در رسیدن به اهداف از پیش تعریف شده یاری کند، افزود: عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف در صنایع آب و برق با توجه به تحریم و مشکلات شیوع ویروس کرونا، با رعایت شاخص‌هایی همچون مقرون به صرفه بودن، رفع نیاز داخلی و حمایت از ساخت داخل و تقویت صادارت صورت می‌گیرد و در این راستا، اولویت‌بندی طرح‌ها بر اساس این شاخص‌ها، بسیار کارگشا خواهند بود.

استاد بین‌الملل حوزه انرژی دانشگاه تهران اظهار کرد: اجرای هفتگی پروژه‌های آب و برق در کشور و اعتمادسازی به بخش خصوصی در صنعت آب، برق و انرژی‌های نو فرآیندی است که در راستای اولویت‌بندی طرح‌های صنایع آب و برق صورت گرفته و باعث اشتغالزایی خوبی نیز می‌شود.

مرادی حمایت از بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری و صادرات در راستای حفظ منافع ملی کشور را، خوب توصیف کرد و افزود: رونق تولید شاخصی است که با حمایت از سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان داخلی و رفع موانع تولید حاصل می‌شود و البته حمایت از سرمایه‌گذار خارجی نیز در کشور بدون در نظر گرفتن هیچ امتیازی در مقایسه با سرمایه‌گذاران داخلی می‌تواند به رقابتی کردن رشد صنعت در داخل کشور کمک کند.

وی استفاده از ظرفیت‌های بازار کشورهای همسایه را فرصتی برای توسعه صادرات کالاهای حوزه صنعت آب و برق ذکر و خاطرنشان کرد: تقویت توانمندی‌های صنایع آب و برق، فرصت مغتنمی در عرصه بین‌المللی برای کشور فراهم می‌کند که با بهره‌گیری مناسب از توانمندی‌های بخش خصوصی ارزآوری خوبی را برایمان به همراه خواهد آورد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو صنایع آب و برق وزارت نیرو بخش خصوصی صنعت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ در این جلسه که صبح امروز پنج‌شنبه و با حضورحجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، در ابتدا  معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولین ذیربط در وزارتخانه‌های امور خارجه، وزارت اقتصاد، وزارت کشور،  وزارت صمت و بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت برخی پروژه‌های کلان کشور از جمله پروژه‌های کلان نفتی و پالایشگاهی، تأمین واگن مورد نیاز مترو کلانشهر‌های  تهران، شیراز، تبریز و مشهد، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور که از طریق تأمین مالی خارجی در حال پیگیری و اجراست به رئیس جمهور ارائه کردند.

در این جلسه همچنین اجرایی شدن برخی از توافقات مهم و کلان با برخی از کشور‌ها در حوزه‌های نفتی و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی کشور که بیش از یک دهه معطل مانده است مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

از دیگر پروژه‌هایی که در این جلسه آخرین وضعیت آن از سوی رئیس جمهور از مسئولین ذیربط مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفت، ساخت ورزشگاه بزرگ و چند منظوره تهران بود که چندی پیش رئیس جمهور دستور ساخت آن را صادر کرده بود.

رئیس جمهور در این جلسه پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش رو جهت تسریع در تحقق نتیجه نهایی و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری آخرین وضعیت توافقات و قرارداد‌های بین‌المللی دولت در جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور
  • دستور رئیس جمهور برای حل مشکلات پیش‌رو جهت تسریع و اجرایی شدن کامل برخی پروژه‌ها
  • بررسی معطلی ۱۰ ساله برخی توافقات کلان در حوزه‌های نفتی و حمل و نقل
  • منشاء ناترازی برق در کشور ناترازی‌های مالی است
  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • حل ناترازی ها مهمترین اولویت انرژی کشور در ۱۴۰۳
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • حاکمیت در بیان تولید نباید بترسد