Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا سلم‌آبادی افزود: از این تعداد ۵۷ نیروگاه در سال ۹۷ و ۵۳ نیروگاه در سال گذشته اجرا شد که به شبکه سراسری برق متصل شدند. از ابتدای امسال نیز ۷۹ نیروگاه خورشیدی خانگی برای مددجویان کمیته امداد در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی درآمد ماهانه حاصل از تولید برق در هر نیروگاه برای مددجویان را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلووات تولید برق هزار و ۴۰ تومان توسط شرکت ساتبا خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این نیروگاه‌ها به طور میانگین سالانه ۹ تا ۱۰ هزار کیلووات برق تولید می‌کنند. این نهاد به ازای ایجاد هر نیروگاه خورشیدی، پنج میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان پرداخت می‌کند. تاکنون ۲ هزار خانوار در این استان برای ایجاد نیروگاه خورشیدی شناسایی شده‌اند. شرایط جوی خراسان جنوبی و تابش مستقیم خورشید در ۳۲۰ روز از سال، ظرفیت مناسبی را برای تولید انرژی پاک و کسب درآمد برای متقاضیان فراهم کرده است.

اجرای طرح خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک اقدام موثر دولت در سه سال گذشته بوده و تمامی مشترکان اعم از خانگی، عمومی (اداری)، تجاری، صنعتی و کشاورزی می‌توانند با احداث نیروگاه برق خورشیدی و بادی بر فراز پشت بام خود نسبت به تولید برق پاک و فروش آن به نرخ تضمینی به وزارت نیرو اقدام کنند.

خرداد امسال در سفر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی قرارداد همکاری احداث ۷۵۰۰ نیروگاه خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری خراسان جنوبی و صندوق کارآفرینی امید امضا شد. با اجرای این تفاهم‌نامه در مدت ۲ سال برای ۷۵۰۰ نفر مستقیم کارآفرینی می‌شود و نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج سازندگی، بنیاد برکت و بنیاد علوی همکاری خواهند کرد.

کد خبر 567503 برچسب‌ها نیروگاه خورشیدی اشتغال استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی اشتغال استان خراسان جنوبی نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: فرآیند تعمیرات دوره‌ای واحد ۳ بخار به مدت ۱۰ روز انجام و به اتمام رسید و تعمیرات نیمه‌ اساسی واحد ۴ بخار نیز به مدت ۴۰ روز انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

نوبخت گفت: با اعلام نیاز دیسپاچینگ، واحد‌های ۳ و ۴ بخار با تمام توان در مدار تولید قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • راه‌اندازی دو نیروگاه با ظرفیت ۱۲ مگاوات تولید برق
  • بازگشت واحد‌های بخار نیروگاه طرشت به مدار تولید
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • تکلیف تامین ۲۰درصدی برق ادارات استان تهران از منابع تجدیدپذیر
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند
  • برنامه ریزی برای تولید برق خورشیدی در استان تهران