Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم به موضوع واگذاری شرکت واگن پارس به مپنا و رفع موانع ایجاد شده در این امر در حوزه وزارت دفاع ورود کند.

سید علی آقازاده چهارم آذرماه در آیین رونمایی از نخستین لوکوموتیو پارس ۳۳ به عنوان جدیدترین محصول شرکت واگن پارس اراک که به صورت ارتباط مستقیم با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راه‌آهن کشور از شبکه بین‌المللی خبر پخش شد، اظهار کرد: در طول چهار سال اخیر مجموعه واگن‌پارس اراک همه تلاش خود را برای تولید به کار گرفت و امروز همه مشکلات و سختی‌ها را پشت سر گذاشته و امیدواریم با حمایت بیشتر، روزهای بهتری را پیش رو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه تولید لوکوموتیو می تواند در حوزه تولید فنی و مهندسی نقطه عطفی در کشور و شرکت واگن پارس باشد، خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مدتی را در وزارت دفاع و مدتی را در وزارت کشور مسئولیت داشتید، خواهش دارم به موضوع واگن پارس ورود کنید. این شرکت یک سال پیش توافقی را برای واگذاری به مپنا داشته است که هنوز عملیاتی نشده و اخیرا وزارت دفاع موضوع بدهی قرارداد قبلی واگن پارس را مانع کار می داند.

استاندار مرکزی از وزیر راه درخواست کرد که در جلسه هیات وزیران مذاکراتی با وزیر دفاع داشته باشد تا قرارداد واگذاری امضا شود چراکه این واگذاری به شرکت مپنا می تواند برای واگن پارس و ورود تکنولوژی جدید به شرکت راهگشا باشد و افزود: تسریع در این واگذاری صنعت ریلی کشور را ارتقا می بخشد و انگیزه کارکنان و پرسنل شرکت را بالا می برد و قطعا روزهای بهتری برای این شرکت رقم خواهد زد.

وی بیان کرد: شرکت واگن پارس تنها شرکت انحصاری و قدیمی ترین مجموعه واگن ساز و لوکوموتیوساز در کشور است که متاسفانه در دهه های اخیر از این ظرفیت لوکوموتیو سازی به خوبی استفاده نشده است و این شرکت بیشتر در حوزه تعمیر و بازسازی و نوسازی واگن های مسافری و ساخت واگن باری فعالیت داشته است، اما به همت پرسنل این مجموعه شاهد استفاده از این ظرفیت مغفول مانده هستیم.

آقازاده تصریح کرد: ساخت لوکوموتیو با قدرت ۳۳۰۰ اسب بخار در شرکت واگن پارس اراک، جمهوری اسلامی را از وابستگی به خارج در صنعت لوکوموتیو می رهاند، همچنین این شرکت به عرصه تولید شاسی برای اولین بار وارد شده است و امیدواریم در سال آینده شاهد بهره‌برداری بیشتر از لوکوموتیوهای ساخت واگن پارس باشیم بویژه اینکه این امر چرخه صنعت ریلی کشور را تکمیل می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت واگن پارس اراک واگن سازی مپنا استانی اقتصادی استان مرکزی اراك شرکت واگن پارس وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور صبح سه شنبه با هدف بازدید از پروژه پل B1 و افتتاح پروژه اتوبوس‌های برقی در کرج وارد استان البرز شد.

وی در بدو ورود به این استان، با همراهی استاندار البرز و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کرج از پروژه پل B1 در امتداد آزادراه همت و نیز کنارگذر شمالی کرج بازدید کرد.

پل B1 تا به امروز جزو پیچیده‌ترین پل‌های موجود در جهان بوده و با طول یک هزار و ۵۰ متر از هشت دهانه تشکیل شده که طول بلندترین دهانه آن ۱۷۶ متر است.

طی تعامل و پیگیری ویژه استاندار البرز با مجموعه شورا شهر و شهرداری کرج پروژه‌هایی مانند پل B0 و B1 با سرعت بیشتری در حال اجرا هستند.

علاوه بر پل B1 باید عملیات ساخت و تکمیل پل B0 که در نزدیکی خط چهار حصار قرار دارد نیز تسریع شود تا مردم بتوانند سریع‌تر از این پروژه‌ها بهره مند شوند.

کد خبر 6079769

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • واگذاری ۱۷۴۱ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در لرستان
  • امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • ورود واگن‌های مترو برای امسال منتفی شد؟/ پاسخ چمران
  • امیدواریم با دستور مستقیم وزیر کشور مساله واگن‌های وارداتی مترو حل شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا ۲۶ فروردین ماه
  • مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟