Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:44:49 GMT

خودکفایی شهر کرمانشاه در تولید گل‌های فصلی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۰۰۶

خودکفایی شهر کرمانشاه در تولید گل‌های فصلی

فرامرز رحمتی زاده پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فضای سبز یکی از مهم‌ترین نمودهای عملکرد شهری به شمار می‌رود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به سیما و منظر شهری در تقویت روحیه و شادابی شهروندان نیز تأثیرگذار است و البته شهروندان نیز نقش به سزایی در نگهداری از فضاهای سبز شهری دارند.

وی افزود: طبق قولی که به شهروندان عزیز داده بودیم، اولین تولیدات و برداشت نشاء فصلی از گلخانه چهار هزار متری این سازمان واقع در پارک شرقی به بار نشست و در این راستا توزیع ۲ میلیون بوته نشاء گل فصلی بین مناطق هشت گانه شهرداری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه کاشت گل، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، شهرداری کرمانشاه نسبت به کاشت گل‌های فصلی متناسب با فصل پاییز در بلوارها، میادین، بوستان‌ها و پارک‌های سطح شهر اقدام کرده است.

وی کاشت نهال و توسعه فضای سبز شهری را در کاهش آلودگی هوا مؤثر دانست و تصریح کرد: کاشت انواع درخت و درختچه‌های مقاوم و سازگار با هدف توسعه فضای سبز در معابر و پارک‌ها، بازسازی و بازپیرایی فضاهای شهری، وجین علف‌های هرز، هرس درختان و آرایش درختچه‌های سطح شهر نیز (همچون سنوات گذشته) در دست اقدام است.

رحمتی زاده خاطر نشان کرد: تمام تلاش و توان خود را در راستای ایجاد و گسترش فضای سبز شهری انجام می‌دهیم و امیدواریم شهروندان نیز با تعامل و همکاری خود در ایجاد محیطی سبز و زیبا شهرداری را یاری کنند.

کد خبر 5079389

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه شهرداری کرمانشاه کشت گلخانه ای فضای سبز توسعه فضای سبز ویروس کرونا محدودیت های کرونایی هفته بسیج شیوع کرونا کرمانشاه شیراز آمار کرونا بارش باران گرگان بوشهر بسیج بارش برف ستاد ملی مقابله با کرونا شهرکرد سبز شهری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

نوبخت اژدری گفت: سال زراعی جاری با وجود سرمازدگی شدید مزارع غلات استان در اسفندماه و شیوع آفات و امراض از جمله شته روسی، از لحاظ تولید محصول استراتژیک گندم سال پربرکتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میانگین برداشت گندم در مزارع آبی استان اردبیل را بیش از ۴.۴ تن اعلام کرد و افزود: این امر بیانگر نقش کلیدی و ارزشمند محققان و به خصوص توصیه‌های فنی همکاران اجرایی در مدیریت زراعت و مدیریت‌های شهرستان‌ها در افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح است.

به گفته او، در سال‌های گذشته میانگین برداشت گندم در اراضی دیم این استان فقط ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار بود ولی با مکانیزه شدن این اراضی و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، هم‌اکنون متوسط برداشت محصول گندم در اراضی دیم استان از مرز ۲ هزار کیلوگرم در هر هکتار فراتر رفته است.

اژدری لازمه پایداری در خودکفایی گندم را مکانیزه کردن تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد از کشت این محصول در داخل استان به صورت مکانیزه بوده و تنها ۱۵ درصد به صورت سنتی انجام می‌گیرد که می‌بایست بساط این میزان کشت سنتی نیز جمع شود.

او اظهار کرد: اجرای مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی و کشت غلات می‌تواند علاوه بر کاهش ضایعات، موجب افزایش عملکرد محصولات زراعی، ایجاد اشتغال بیشتر، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت غذایی شود.

اژدری بیان کرد: توجه به مسائل اساسی در کشت گندم نظیر کشت در زمان مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین از موارد ضروری است که خودکفایی کشور در تولید گندم را پایدار می‌کند و ما برای حفظ خودکفایی گندم و سپس صادرات این محصول، هیچ راهی جز حرکت به سمت این راهبردها نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه تحقق خودکفایی در تولید گندم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محققان حوزه کشاورزی از طریق معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض و سازگار با شرایط آب و هوایی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۴۰ نوع پیاز گل لاله در اراک
  • کاشت ۴ هزار گل در هفشجان به مناسبت هفته زمین پاک
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل