Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره‌برداری از هشتمین تولیدات واگن  با بیان اینکه توسعه خطوط ریلی و افزایش سهم بار از طریق بخش ریلی  همواره در دستور کار ما بوده است،گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرای خوشبختانه با همکاری دولت توانستیم بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را به مرحله اجرایی برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد:  طبق  دستور رئیس جمهور ۵ استان کشور تا پایان سال  به شبکه ریلی متصل می‌شوند  و در  سال آینده هم  ۴ استان دیگر به شبکه ریلی متصل خواهند شد و با تکمیل کریدورهای  شرق و غرب و شمال و جنوب زنجیره اتصال به شبکه‌های ریلی را تکمیل خواهیم کرد و در نهایت بخش عمده‌ای از آنها را به اتمام  خواهیم رساند.

اسلامی همچنین از تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان به عنوان یک پروژه ملی و استراتژیک تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: این پروژه  را به صورت مرحله به مرحله  احداث می‌کنیم و تا پایان سال آینده امیدواریم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه تا پایان این ماه راه‌آهن خواف-هرات را هم  به بهره‌برداری  خواهیم رساند، افزود: راه آهن خواف-هرات یک پروژه بین المللی است که  با حضور مهمانانی از کشورهای افغانستان این پروژه را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

او توضیح داد: باید بتوانیم بیش از گذشته از  ظرفیت بخش ریلی استفاده کنیم  و سهم جابه‌جایی بار از بخش ریلی را به  شکل چشمگیری افزایش دهیم و  سهم خود را از طریق افزایش  خطوط دوم و خطوط فرعی توسعه دهیم.

اسلامی بیان کرد: ساخت  ۱۴۰۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی  در دستور کار خود قرار داده‌ایم و حداکثر در قالب یک برنامه پنج ساله  راه‌آهن کشور را باید به لحاظ زیرساختی توسعه گسترش دهیم و باید اکثر نقاط کشور را بتوانیم از خطوط ریلی به یکدیگر متصل کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شبکه ریلی راه آهن بهره برداری سال آینده تا پایان راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  محمد حمیدی در شورای مسکن استان سمنان با بیان اینکه آماده سازی و افتتاح واحد‌های درحال ساخت مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم است گفت: در این جلسه مصوب شد واحد‌های مسکونی با بیش از  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شود تا این واحد‌ها  با کمک‌های مالی وزارت راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: از تیرماه امسال بصورت ماهانه تعدادی از این واحد‌ها آماده بهره برداری هستند و پیش بینی میکنیم در تیرماه امسال حدود یک هزار واحد مسکونی در استان به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان  هم با اشاره به وضعیت مطلوب این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن  گفت : این استان توانست رتبه دوم کشور را در ۶ ماهه دوم سال گذشته در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب  کند.

وی همچنین بر لزوم تکمیل این طرح در ایوانکی تاکید کرد .

مشخص کردن برنامه زمانبندی آماده سازی زیرساخت‌ها ادارات راه و شهرسازی با شهرداری‌ها تا هفته آینده و همچنین تسریع درنحوه پرداخت تسهیلات بانک‌ها به متقاضیان واحد‌های مسکونی از دیگر مطالبی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • ۴۰ شهر استان بوشهر تا پایان سال به شبکه فیبرنوری متصل می‌شود
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳