Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ضیف الفایز» سخنگوی وزارت خارجه اردن موافقت تل‌آویو با ساخت ۵۴۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در جبل ابوغنیم واقع در قدس اشغالی را محکوم کرد.

الفایز تأکید کرد که این شهرک‌سازی‌ها مردود و محکوم است چرا که نقض قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل از جمله قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، الفایز تأکید کرد که سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین غیرقانونی و اقدامی یکجانبه و نقض قوانین بین‌المللی است که به تضعیف ارکان صلح و تلاش‌های مربوط به حل‌وفصل درگیری، تحقق صلح فراگیر و عادلانه و نابودی فرصت‌های دستیابی به راه‌حل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی منجر می‌شود.

دو روز پیش دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) در گزارشی اعلام کرد که مسئولان رژیم صهیونیستی در تحمیل واقعیت‌ها بر اراضی فلسطینی و اجرای گسترده پروژه‌های نژادپرستانه و توسعه شهرک‌سازی، از زمان سبقت گرفته‌اند.

در این گزارش به طرح صهیونیستی ساخت بیش از ۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در شهرک «هار حوماه» واقع در اراضی جبل ابوغنیم در قدس شرقی اشاره شده بود.

اخیرا نیز جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» در گزارشی اعلام کرد که شهرک‌سازی در طول چهار سال گذشته در دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» دو برابر افزایش یافت.

در این گزارش آمده بود که در چهار سال گذشته (۲۰۱۷-۲۰۲۰) با ساخت ۲۶۳۳۱ واحد صهیونیست‌نشین موافقت شد حال آنکه طی سال‌های ۲۰۱۳-۲۰۱۶ با ساخت ۱۰۳۳۱ واحد موافقت شده بود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اردن شهرک سازی اسرائیل قدس اشغالی بین المللی شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکونومیست: گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی از سیاست گرسنگی در غزه برای اعمال فشار بر جنبش حماس بهره می گیرد.

هفته نامه انگلیسی زبان اکونومیست روز چهارشنبه با استناد به گفته مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که رژیم صهیونیستی با هدف تحت فشار قرار دادن حماس برای آزادی اسرا، مانع رسیدن کمک ها به غزه می شود.

این رسانه انگلیسی به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی فاش کرد که کابینه رژیم صهیونیستی هیچ بحث جدی و یا سیاستی در مورد ارسال کمک به غزه در پیش نگرفته است.

یکی از رهبران حماس روز سه شنبه تاکید کرد که ادعاهای مطرح شده در رسانه‌های اسرائیلی پیرامون امتیازدهی و راه‌حل‌های میانه ارائه شده به حماس، تبلیغاتی پوچ و بی اساس است. این رهبر حماس بیان کرد: ما موضع خود را توضیح دادیم و از آن عقب نمی‌نشینیم و با وجود ادامه جنگ و جنایات و محاصره، مبادله اسرا در کار نخواهد بود.

کد خبر 6063821

دیگر خبرها

  • اقدام قاطع بین‌المللی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه
  • تظاهرات حامیان فلسطین در اردن، مغرب و کرانه باختری
  • گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • اکونومیست: گرسنگی اهرم فشار صهیونیست‌ها علیه حماس است
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل | اراضی فلسطین فورا باید بازگردانده شود
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن
  • سفارت رژیم صهیونیستی در محاصره مردم اردن +فیلم