Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی گفت: ۲ سازمانی که می‌توانند بیشترین همکاری را داشته باشند، بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی هستند.

حسینی ادامه داد: ۴ نظریه توسعه انسان مبنا، نظریه دارایی محور، نظریه امتداد و  نظریه عدالت ترجیحی مبنای کار در آموزش و پرورش استثنایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروزه نگاه ما به توسعه، پس از گذر از  دوره های تکنولوژی محور، سرمایه و ثروت محور به توسعه انسان محور رسیده است و در این نگاه همه انسان ها نقش آفرین هستند و نتایج توسعه شامل همه افراد جامعه می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امروزه توسعه، انسان محور است و در این توسعه انسان ها نقش اصلی را ایفا می کنند، عنوان کرد: انسان ها به عنوان یک منبع انسانی هستند و زمانی می توانند در توسعه نقش موثری ایفا کنند که تبدیل به سرمایه انسانی شوند.

وی گفت: این رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت است که منابع انسانی را به سرمایه های انسانی تبدیل کند و در آن صورت شاهد تحقق توسعه در ابعاد مختلف خواهیم بود.

حسینی افزود: بر اساس نظریه دارایی محور و تفاوت های فردی انسان ها، نظام تعلیم و تربیت باید این دارایی ها را بشناسد و تبدیل به فعل کند و این نگاه موجب ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت می شود.

وی با یادآوری نظریه امتداد اظهار کرد: بر اساس این نظریه توسعه امتداد ارگانیسم موجود زنده است و  بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی به لحاظ تجهیزاتی و علمی می‌توانند به دانش آموزان با نیاز های ویژه کمک کنند تا حس نداشته آنان با استفاده از تکنولوژی امتداد پیدا کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: چهارمین نظریه عدالت ترجیحی است و این عدالت حکم می کند به دانش آموزان با نیازهای ویژه توجه بیشتری شود.

حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی تمامی ماموریت های آموزش و پرورش عادی به علاوه برخی ماموریت های سازمان بهزیستی و وزرات بهداشت را دارد، اظهار داشت: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه وظیفه توانبخشی این دانش آموزان را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح تلفیقی فراگیر و  مراکز مشکلات ویژه یادگیری نیز خدمات عمومی است که آموزش و پرورش استثنایی  به تمامی دانش آموزان ارائه می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب است، خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکنون پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات نیز ۸ برابر افزایش یافته است.

حسینی افزود: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی ‌در ۱۶۰۰‌مدرسه ویژه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه عادی پذیرا قرار دارند.

وی با بیان اهداف انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی خدمات آموزشی، توانبخشی، تربیتی و حمایتی مورد نیاز دانش آموزان استثنایی مستلزم همکاری بین بخشی آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی است.

حسینی درباره نکات مهم تفاهم نامه همکاری که در سازمان بهزیستی امضا شد، گفت: ایجاد سامانه جامع مدیریت خدمات آموزشی توانبخشی کودکان دارای معلولیت از مفاد همکاری مشترک بین دو سازمان است.

وی افزود: راه اندازی واحدهای تجمیعی ارایه دهنده خدمات مراکز توانبخشی بهزیستی و مدارس استثنایی تحت عنوان مرکز مدرسه از دیگر مفاد همکاری مشترک دو دستگاه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: انتقال دانش و تجارب در زمینه دستیابی به اهداف برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه و همکاری در اجرای برنامه های غربالگری، تشخیص و مداخله به هنگام از دیگر مفاد همکاری مشترک ۲ دستگاه است.

حسینی در پایان گفت: انتقال دانش و تجارب در زمینه آموزش های حرفه ای و شیوه های آماده سازی شغلی افراد دارای معلولیت و تشکیل کارگروه علمی پژوهشی به منظور برپایی نشست های علمی، تعیین اولویت های پژوهشی و اجرای پروژه های تحقیقاتی جزو مفاد مهم همکاری مشترک بین ۲ دستگاه است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان سازمان بهزیستی کشور امضای تفاهمنامه سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمان بهزیستی تعلیم و تربیت همکاری مشترک دانش آموزان انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده 100 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو،  رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی ۵ سال آینده ۱۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند