Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بازدید بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور و سرپرست مجتمع و رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی تهران از مرکز توزیع مرغ در میدان بهمن، یک غرفه دار که تخلف گرانفروشی وی محرز بود، جریمه شد.

خبرگزاری میزان - در پی افزایش قیمت مرغ در بازار، اشکان میر محمدی بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور، ناصر مدیحی طامه سرپرست مجتمع و رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی تهران و محمدی پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت صبح امروز به صورت سرزده از مرکز توزیع مرغ در میدان بهمن بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این بازدید میر محمدی بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: امروز ما به عنوان سازمان بازرسی کل کشور به همراه دیگر مسئولین به این مرکز مراجعه کردیم تا ضمن بازدید، بتوانیم بر مبنای نرخ مصوب تنطیم بازار اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیحی طامه رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی تهران نیز بر این نکته تاکید کرد که اگر نظارت‌ها درست بود نباید این مشکلات پیش می‌آمد.

گفتنی است در ادامه بازرس کل امور صنعت معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور، سرپرست مجتمع و رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی به همراه معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت از واحدهای صنفی موجود در میدان بهمن بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفتند.

مسئولان مربوطه ضمن گفت‌وگو با مردم که برای خرید مرغ با قیمت دولتی ساعت‌ها در صف معطل مانده بودند  و از افزایش قیمت مرغ گلایه‌هایی داشتند، دستورات مقتضی را صادر کردند.

در ادامه محمدی پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گفت: قیمت مصوب مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و قیمت بالاتر از آن قانونی نیست.

وی ادامه داد: جهادکشاورزی آماری را درباره واحد‌های مرغداری که نهاده دامی به قیمت ارز تعادلی دریافت کردند ارائه داد که این مرغداری‌ها مرغ را به قیمت دولتی به شبکه توزیع مربوطه عرضه نکردند، لذا ما با آن‌ها برخورد کردیم و ۲۴۱ میلیارد ریال هم برگه گزارش بازرسی برای دوره قبل جوجه ریزی را برای آن‌ها منظور کردیم.

محمدی پور افزود: در چند روز آینده که این جوجه‌ها تبدیل به مرغ آماده کشتار می‌شود اگر بازهم مرغداری‌ها به تعهدات خود عمل نکردند مسلما برخورد قاطع با آن‌ها صورت می‌گیرد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت با اشاره به واحد‌هایی که در سطح شهر قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند افزود: زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را اعلام می‌کند، این قیمت لازم الاجرا است لذا وظیفه بنده و همکارانم نظارت بر قیمت ستاد تنظیم بازار است که این کار هم درحال انجام است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر قیمت مرغ افزایش یافته و به ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است، باید از جهاد کشارزی و سامانه بازارگاه پیگیری شود.

گفتنی است در ادامه بازدید‌ها یک واحد پلمب و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز جریمه شد.

مدیحی طامه سرپرست مجتمع و رییس گشت‌های تعزیرات حکومتی تهران در توضیح علت این پلمب، گفت: با توجه به اینکه قیمت مرغ برای خرده فروشان سطح شهر ۱۹ و ۷۰۰ تعیین شده است این فروشگاه اقدام به عرضه مرغ به صورت عمده به قیمت ۲۵ هزار تومان کرده است که تخلف گران فروشی آن برای ما محرز است.

وی ادامه داد: با توجه به تخلف صورت گرفته این واحد ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شد و با توجه به اینکه غرفه مذکور برای شرکتی است که در مزایده برنده شده؛ اما به غیر واگذار شده غرفه نیز پلمب شد.

لازم به ذکر است که در ادامه، از تعدادی از مرغ فروشی‌های سطح شهر نیز بازدید به عمل آمد و اقدامات مقتضی به منظور برخورد با متخلفان انجام شد.

گفتنی است، از آنجا که نهاده‌های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سامانه بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد مرغدار موظف است بر اساس نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار نسبت به عرضه آن اقدام نماید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات قیمت مرغ سازمان تعزیرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تعزیرات قیمت مرغ سازمان تعزیرات معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مظفری گفت: با گزارش گشت مشترک تعزیرات حکومتی پیرامون کشف روغن موتور از یک باب منزل مسکونی، پرونده این تخلف برای رسیدگی به شعبه چهارم تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی افزود: پرونده قاچاق روغن موتور به ارزش ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف را محرز دانست و متهم را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف شده محکوم کرد.

مظفری با اشاره به بازدید‌های نظارتی و مشترک تعزیرات با سایر دستگاه ها، گفت: در این بازدید‌ها ۱۵۰ تیم گشت مشترک در استان برای بازرسی اعزام شدند و در مجموع ۹۲۹ بازرسی انجام دادند.

وی افزود: در طرح ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان نیز روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی زنجان به همراه ضابطان قضایی از ۹۲۹ واحد صنفی بازدید و ۶۸ واحد متخلف را پلمب کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی و کم فروشی را در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • جریمه ۲ میلیارد ریالی یک محتکر روغن موتور در زنجان
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • آغاز طرح نظارت بر واحد‌های مشاور املاک
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد