Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@08:14:49 GMT

لزوم سرمایه گذاری موسسات مالی در سیستم های امنیتی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۱۸۴

لزوم سرمایه گذاری موسسات مالی در سیستم های امنیتی

​به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ملی فضای مجازی در گزارشی تاکید کرد: قانون‌گذاران و موسسات مالی برای جلوگیری از تهدیداتی که متوجه زیرساخت های فعلی و آینده فضای سایبر است، باید سرمایه گذاری قابل توجهی روی سیستم های امنیتی انجام دهند.

این مقاله ابتدا به آخرین تحقیقات و دیدگاه ها در زمینه مدیریت ریسک سایبری می پردازد تا خواننده به بینش روشنی در مورد فرکانس و شدت خطرات سایبری ، میزان تلفات این خطرات سایبری و بهترین روش ها و چارچوب ها برای سازماندهی و اجرای مدیریت این خطرات برسد و در ادامه بهترین روشهای رمزنگاری و تحقیقات درباره حفاظت از حملات سایبری در دوره محاسبات کوانتومی آینده را شرح می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان این گزارش نیز نتیجه گیری می شود که دولت ها باید با استفاده از بازیگران فعال بازار مالی از یک یا چند چارچوب مدیریت ریسک سایبری برای استانداردسازی جمع آوری و گزارش رویدادهای حملات و خطرات سایبری استفاده کنند. سرانجام، اعضای دولت و صنعت باید برای تأمین مالی و بازسازی سیستم ها و زیرساخت های قدیمی صنعت مالی با هم همکاری کنند تا راه حل های مدیریت ریسک سایبری را فعال کنند.

تهدیدات سایبری به زیرساخت های مالی یک نگرانی با خطر بالا برای قانون گذاران و تنظیم کنندگان بازارها و موسسات مالی است. در سراسر جهان ، سازمان های دولتی، دانشگاهیان و گروه های تجاری و تحقیقاتی در حال بررسی موسسات مالی هستند تا از خطرات سایبری که با آن روبرو هستند اطلاعات کسب کنند و تأثیر چنین ریسک هایی را مطالعه می کنند.

گزارش خطرهای جهانی مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در نسخه ۲۰۱۹ ، کلاهبرداری یا سرقت داده و حملات سایبری را در میان ۵ رویداد مهم خطرناک پس از خطرات زیست محیطی ذکر کرده است.

کلاهبرداری با استفاده از داده ها و حملات سایبری مختل کننده، توسط انسان ساخته شده و با استفاده از فناوری انجام می شود و تحقیقات نشان می دهد که استفاده بالقوه از هوش مصنوعی برای مهندسی حملات سایبری در آینده ویرانگر خواهد بود.

این گزارش به شواهد دیگری اشاره می کند که حملات سایبری خطراتی را برای زیرساخت های مهم فناوری به وجود می آورد. زیرا فناوری حتی به ابزاری مهم تر و توانمندتر برای مدیریت ریسک و برنامه های تجاری مدیریت مشتریان تبدیل می شود.

در همین رابطه کنسرسیوم امنیت سایبری مجمع جهانی اقتصاد گزارش داده است که تخلفات سایبری از سال ۲۰۱۳ تقریباً دو برابر شده و هزینه تخمین زده شده برای جرایم اینترنتی طی ۵ سال آینده ۸ تریلیون دلار پیش بینی شده است.

در این گزارش تاکید شده است که موسسات مالی در بیش از ۵۰ کشور قربانی حملات سایبری شده اند. بیشترین قربانی حملات را بانک ها (۹۱درصد) و پس از آن شرکت های بیمه (۷درصد) تشکیل می دهند. در میان بانک ها ، فعالیت های بانکی خرده فروشی ( ۳۹ درصد) و خدمات کارت های اعتباری (۲۵درصد) قربانیان اصلی در میان سایر کسب و کارها بودند.

از سوی دیگر شواهد نشان می دهد که اقتصادهای پیشرفته اهداف اصلی حملات سایبری هستند اما بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه نیز در معرض خطر سایبری قرار دارند.

بهترین شیوه های رمزنگاری و محافظت از حملات سایبری در دوره محاسبات کوانتومی آینده و نیز استانداردهای پیشنهادی برای تعریف مدیریت ریسک سایبری، از دیگر موضوعاتی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

جزئیات کامل این گزارش در سایت مرکز ملی فضای مجازی در دسترس است.

کد خبر 5078708 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: حملات سایبری امنیت سایبری مرکز ملی فضای مجازی موسسات مالی و اعتباری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی تولید دانش بنیان نوآوری فناوری نانو گوگل حاکمیت سایبری واکسن کرونا فیس بوک آزمایشگاه فناوری فضایی توییتر خطرات سایبری حملات سایبری موسسات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، او در ویراستی نوشته بود: «باوجود افزایش سطح حملات منع‌خدمت توزیع‌شده (DDoS) در یک هفته اخیر، شبکه ارتباطی کشور پایدار است؛ اگرچه یکی از اپراتورها دارای افت ترافیک بود که باید اطلاع‌رسانی و جبران کند.»

حملات دی‌داس چیست؟

DDoS ترکیبی اختصاری از عبارت Distributed Denial of Service است به معنی یک نوع حمله سایبری که در آن، یک سرویس یا منبع آنلاین با تعداد زیادی درخواست غیرمعمول یا مخرب مورد هدف قرار می‌گیرد. هدف اصلی این حملات این است که از دسترسی‌ سرویس مورد حمله استفاده ‌کند تا باعث قطع دسترسی به سرویس یا وب‌سایت مورد حمله شود.

دی‌داس چطور اختلال ایجاد می‌کند؟

در حملات دی‌داس تعداد زیادی دستگاه که معمولاً کامپیوترهای متعددی هستند که توسط هکرها کنترل شده‌اند، همزمان درخواست یا ترافیک به یک سرویس یا وب‌سایت ارسال می‌کنند. این ترافیک اضافی و غیرمعمول می‌تواند بار سرویس را به حدی افزایش دهد که بتواند آن را از دسترس کاربران عادی دور کند، باعث ایجاد قطعی در سرویس‌دهی و در نتیجه، موجب تخریب سرویس یا وب‌سایت شود. مهم‌ترین ویژگی حملات DDoS این است که از منابع متعدد و متنوعی در سراسر اینترنت استفاده می‌کنند.

این منابع می‌توانند شامل کامپیوترهای متعلق به کاربران عادی که با استفاده از نرم‌افزارهای مخرب تحت کنترل هکرها قرار گرفته‌اند یا دستگاه‌های هوشمند متصل به اینترنت مانند دوربین‌های امنیتی یا حتی سرورهای مستقر در دیتاسنترها باشند. از طریق بهره‌گیری از این منابع مختلف، حمله‌کنندگان می‌توانند به راحتی حجم زیادی از ترافیک را به‌سوی هدف خود هدایت کنند و باعث قطعی سرویس‌دهی شوند.

بیشتر بخوانید:

اینترنت 5.5G چیست و چه تفاوتی با 5G دارد؟

روش جلوگیری از این حملات

حملات DDoS می‌توانند برای اهداف مختلفی ازجمله انتقام‌گیری، اختلال در عملکرد یک سرویس یا وب‌سایت یا حتی برای اشغال منابع سرور انجام شوند. به‌عنوان یکی از روش‌های حفاظتی، مدیران سیستم‌ها و وب‌سایت‌ها باید روش‌های مقابله با حملات DDoS را درنظر بگیرند؛ ازجمله استفاده از فایروال‌ها، سیستم‌های تشخیص حمله و ابزارهای مدیریت ترافیک.

کد خبر 844701 برچسب‌ها خبر مهم اینترنت - هکر حملات سایبری اینترنت

دیگر خبرها

  • تجهیز پیشرفته‌ترین رایانه کوانتومی چین به یک سپر امنیتی قدرتمند
  • راه‌های نجات سرمایه از باتلاق ریسک
  • دی‌ داس علیه اینترنت | حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • لزوم تسریع و تسهیل رسیدگی در موسسات داوری استان اردبیل
  • افزایش ۴۰ درصدی ارجاع پرونده به موسسه‌های داوری در اردبیل
  • تیم سایبری عراقی سیستم هشدار موبایل‌های صهیونیست‌ها را هک کرد
  • سقوط بازارهای مالی در جهان پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا
  • موانع و چالش‌های افزایش سرمایه شرکت‌ها