Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:45:57 GMT

جبران اشتباه با باغچه جادویی

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۲۲۹

جبران اشتباه با باغچه جادویی

به گزارش ایرنا، کودکان و نوجوان به سبب گنجایش‌های شناختی و ویژگی‌های رشدی خود آمادگی پذیرش متن‌های بزرگسال را ندارند و به متن‌هایی نیاز دارند که پاسخگوی دوره رشد و نیازهای سنشان باشد و آنان را به مطالعه کتاب علاقه‌مند و مشتاق کند تا از کودکی عادت به کتابخوانی را در خود پرورش دهند. از این رو توجه به ادبیات کودک و نوجوان اهمیت بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادبیات کودک و نوجوان گونه‌های متنوعی دارد؛ از داستان‌های مصور گرفته تا داستان‌های تخیلی که امروز از رایج‌ترین گونه‌ها در این حوزه است. 

کتاب مصور و تخیلی «باغچه جادویی» نوشته تارا نیکنام، با تصویرگری مریم تاجیک و با همکاری موسسه فرهنگی سمنگان کومش پارت، با ادبیاتی روان برای گروه سنی ب و ج به چاپ رسیده است و در آبان ۱۳۹۲، عنوان داستان برگزیده کودک و نوجوان در اولین دوره جایزه ادبی کومش (آهوی سمنان) را کسب کرده است.

موضوع کتاب

پسربچه‌ای ۱۰ ساله به نام علی که به دلیل مسافرت پدر و مادرش، به همراه خواهرش سحر در منزل عموی خود سکونت دارد، هنگام دفن جسد بچه گربه خواهرش در باغچه، متوجه قدرت جادویی آن می‌شود. به طوری که هرچیزی در آن کاشته شود، روز بعد ۷ عدد از خاک می‌روید. مازیار پسرعموی علی و سحر است که به شیطنت و بدذاتی معروف است و از دوستان خود شنیده اگر بچه‌ای در یک سال تعداد کارهای بدش از سال‌های عمرش بیشتر باشد، در روز تولد خود خواهد مرد. ۲ هفته تا تولد مازیار مانده و علی و مازیار تصمیم می‌گیرند کارهای بد مازیار را به کمک باغچه جادویی تا قبل از روز تولدش جبران کنند و مانع مرگ مازیار شوند.

قسمتی از کتاب

مسأله اصلی برای علی در آن لحظه کتابش نبود. بلکه مریم شیبانی بود. در حقیقت گربه کوچولو خودش نمرده بود؛ مازیار او را کشته بود. مازیار کمی از علی بزرگتر و خیلی چاق تر بود. از لحظه ای که علی و سحر وارد خانه شده بودند او حتی یک بار هم با آنها خوش رفتاری نکرده بود. اگر از پدر و مادرش نمی ترسید اصلا اجازه نمی داد علی به اسباب بازی هایش دست هم بزند. حتی با پدر و مادرش و خواهر نوزادش هم بدرفتاری می کرد. در یک جمله او از آن بچه های قلدر و بدجنس بود که آدم هیچ وقت دلش نمی‌خواهد با آن‌ها دوست شود.

بچه گربه تا همین چند روز پیش حالش خوب بود. وقتی سحر صبح بیدار شد او هنوز توی جعبه‌اش خواب بود. سحر به اتاق آوا رفته بود. گربه کوچولو بیدار شده بود و رفته بود توی اتاق مازیار و علی و از آن بدتر روی تخت مازیار پریده بود. مازیار هم که از او خوشش نمی آمد (البته او از هیچ چیز خوشش نمی آمد) او را پرت کرده بود. بعد از آن حال بچه گربه بیچاره بد شده بود و بیشتر اوقات توی جعبه‌اش می‌خوابید.

سحر خیلی نگرانش بود. آن روز صبح وقتی علی بیدار شد او توی جعبه‌اش مرده بود. اگر سحر بیدار می‌شد و می‌فهمید بچه گربه‌اش مرده حتما خیلی ناراحت می‌شد. برای همین او جعبه را برداشت، کنار انبار انتهای باغ رفت و جایی که که هیچ علفی نروییده بود آن را دفن کرد.

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب کتابخوانی کتابخانه ایرنا سمنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب کتابخوانی اخبار کنکور بچه گربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مرضیه یونسی افزود: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او تأکید کرد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان
  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی
  • روز «میلاد صدا» در جعبه جادویی رادیو
  • عصای جادویی جود: توپ طلا برای آقای شماره 5
  • عصای جادویی جود: رزرو توپ طلا برای شماره 5
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • عکسی از ژست مازیار لرستانی در اولین ایفای نقش در یک فیلم