Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@12:14:09 GMT

ورامین آماده مقابله با سیلاب

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۲۹۵

ورامین آماده مقابله با سیلاب

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ورامین به منظور مقابله با سیلاب های احتمالی، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست کارخانه معاون عمرانی فرمانداری ورامین تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ در این جلسه که با حضور بخشداران مرکزی و جوادآباد، رؤسای ادارات راهداری، جهاد کشاورزی، امور آب و معاون خدمات شهری شهرداری ورامین و هلال احمر برگزار شد، مسائل مربوط به مقابله با سیلاب های احتمالی به ویژه در مناطق جنوبی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا کارخانه روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل بارش‌های پائیزه و زمستانه، حجم زیادی از آب‌های سطحی تهران، از طریق رودخانه موسوم به شور و شیرین، به سمت ورامین و دشت‌های جنوبی روانه می‌شود که این حجم زیاد آب، در صورت کنترل نشدن به اراضی کشاورزی خسارت وارد می‌کند.

وی گفت: با توجه به این که رودخانه شور و شیرین، آب‌های سطحی شهر تهران را جمع آوری می‌کند، حجم بسیار زیادی از زباله‌های پلاستیکی نیز به مناطق جنوبی ورامین وارد می‌شود که این زباله‌ها در صور جمع نشدن، در هنگام عبور از دهانه پل‌ها، مسیل‌ها و لوله‌های هدایت آب، موجب مسدود شدن مسیر و وارد شدن سیلاب به معابر عمومی، جاده‌ها و مزارع کشاورزی می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود آن که از اواخر فصل تابستان واحدهای مختلف از جمله بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، امور آب، راهداری و مدیریت بحران شهرستان نسبت به لایروبی انهار اقدام می‌کنند ولی باز هم حجم زیاد آب با خود مقادیر بسیاری زباله را حمل و مسیر عبور آب را مسدود می‌کند.

کارخانه افزود: واقع شدن محور مواصلاتی قم- گرمسار در جنوب ورامین، اهمیت مقابله با سیلاب را بیشتر می‌کند چرا که ورود آب به این بزرگراه می‌تواند حوادث رانندگی را رقم زند.

وی تصریح کرد: شرکت تعاونی آب‌بران استان تهران طی هفته‌های گذشته نسبت به لایروبی مسیر آب رودخانه اقدام کرده ولی لازم است تا تمامی امکانات شهرستان در آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه سیلاب و آب‌گرفتگی قرار داشته باشد.

معاون فرماندار ورامین افزود: علاوه بر رودخانه شور و شیرین، رودخانه موسوم به کرجی نیز از مناطق جنوبی شهرستان ورامین عبور می کند و این رودخانه نیز در زمان بارش نزولات جوی، با حجم زیادی از آب مواجه است که این امر لزوم توجه مستمر به باز بودن مسیر و لایروبی را بیشتر می‌کند.

وی تأکید کرد: کلیه لوازم و ادوات راه‌سازی، لودر، گریدر و بیل مکانیکی شهرستان باید به طور کامل سرویس و آماده خدمت باشد و اداره راهداری موظف است تا شن، ماسه و نمک مورد نیاز در هنگام بارش برف و یا در زمان یخ‌زدن جاده‌ها را تأمین و ذخیره سازی کند.

کارخانه افزود: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران به شماره تلفن‌های اضطراری مجهز شده‌اند و این افراد می‌توانند بدون مشکل و به صورت رایگان با یکدیگر در تماس باشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیلاب شهرستان ورامین ستاد مدیریت بحران مقابله با سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ‌مهدی مهرور‌ بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: بمنظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی ‌به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده‌باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی ( آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه, ثابت و آب منطقه‌ ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بر داشتن تجهیزات لازم و ضروری سفر از جمله لوازم گرمایشی، البسه، پتو، کمک های اولیه، برف پاک کن، بهمراه داشتن وسایل ارتباطی تاکید کرد.

گفتنی است تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی‌، کنترل دما, رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی به عمل آید.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • مدیریت بحران استان یزد در آماده باش کامل است
  • هشدار نارنجی و تشدید بارندگی در استان یزد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد/ از تردد در مسیر‌های کوهستانی و رودخانه‌ها پرهیر کنید
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد
  • آماده باش مدیریت بحران در تهران