Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: هرگونه افزیش درآمد حاصل از فروش نفت تنها صرف توسعه زیرساخت‌ها و حمایت‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی ربیعی، امروز (سه‌شنبه، چهارم آذرماه) در نشست خبری که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به روند تنظیم لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در نشست‌های صبح و عصر هیئت دولت گفت: دولت نه‌تنها حدود ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد ارزی را در سال‌های اخیر نداشت، بلکه درآمد پیش‌بینی شده ۵۰ میلیارد دلار را هم نداشت، با این وصف با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌های آمریکا و کاهش درآمدهای ارزی خود طوری که حتی انتقال پول هم از محل صادرات غیرنفتی با مشکل روبه‌رو می‌شد، به نحوی بودجه‌ریزی کرد تا در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ما دچار نبود تعادل نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حتی فشاری به بانک مرکزی وارد نشد و بانک مرکزی استقلال خود را حفظ کرد و دولت تلاش کرد پول پرفشار هم وارد بازار نشود و این از افتخارهای ما در این سه سال بود.

سخنگوی دولت با اشاره به تصویب ۱۲ تبصره از لایحه بودجه در نشست‌های هیئت دولت، تصریح کرد: از مهمترین اهداف بودجه ۱۴۰۰ کاستن از بودجه جاری و هزینه‌های دولت و دوم کاستن از رابطه بودجه جاری با نفت است که در این لایحه دنبال شده است.

ربیعی، عدالت منطقه‌ای، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توجه به محیط زیست و گسترش صادرات غیرنفتی، توجه به فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه برنامه‌هایی برای حفظ سلامت مردم را اهداف بودجه ۹۹ کل کشور دانست.

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰

وی با تشریح مصوبه‌هایی که دولت در نشست‌های چند روز اخیر داشته است، گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع شرکت‌های دولتی تابع وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها مصوب شد.

سخنگوی دولت افزود: سهم سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و امیدوار هستیم با تمهیداتی که در سال ۹۹ شده، از محل بودجه وزارت نفت و درآمدهای نفت در حوزه گاز، مدارسی که فاقد سامانه گرمایشی هستند را بتوانیم پوشش بدهیم و صد هزار کلاس درس با این وصف ایمن می‌شوند.

ربیعی استمرار جریان فروش سهام و دارایی‌های دولتی مطابق روش‌های قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) را از دیگر اهداف بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد.

وی عنوان کرد: همچنین در بودجه سال آینده امکان استفاده سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی از تسهیلات بانکی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و پیشگیری از خام‌فروشی، صنایع تکمیلی و تبدیلی کشاورزی، برای توسعه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری پیش‌بینی شده است.

منبع: شانا

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام مخالفت دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس گفت: این بار مالیاتی بود که در قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به لایحه ۱۴۰۲ ایجاد شده بود و این مخالفت را وزارت اقتصاد رسما اعلام کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش بار مالیاتی که به لایحه بودجه اضافه شده در قانون مصوب حتما بار مالیاتی بیشتری دارد و حدود ۱۰ درصد افزایش بار مالیاتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، وی افزود: با توجه به اینکه سیاست حمایت از تولید ایجاب میکند که ما تولید را تسهیل کنیم و اتفاقا تخفیف‌های بیشتری را در حوزه مالیاتی داشته باشیم، امیدواریم که مجلس شورای اسلامی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌ای که ایجاد شده است را از طرق دیگری مثل انتشار اوراق جبران کند و برای این کار به دولت اجازه دهد که نیازی به افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی مالیات برای سال ۱۴۰۳ وجود نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • روایت رئیس سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۴۰۲؛ درآمد‌های دولت چه تغییری کرد؟
  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است +فیلم
  • خاندوزی: دولت تخفیف‌های بیشتر مالیاتی برای حمایت از تولید در نظر گرفته است
  • دولت با افزایش بار مالیاتی بودجه مجلس مخالف کرد؟
  • حمایت از تولید، نیازمند تخفیف‌های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات