Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از گروه‌های جهادی در کنار کادر درمان، حضور یافتند و برخی نیز همانند گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) به ساخت و ساز خانه و مدرسه برای نیازمندان پرداختند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نزدیک یک‌سال از حضور میهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا در کشورمان می‌گذرد و کشورها با روش‌های متعدد سعی بر مهار این ویروس منحوس دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقابله مستقیم با این ویروس و قطع زنجیره این بیماری از یک سو، توان کادر درمان و پزشکی را گرفته و از سویی فشارهای اقتصادی و مشکلات معیشتی، زندگی بسیاری از مردم را مختل کرده است.

در این میان مردم کشورمان با اتکا به روحیه جهادی، به میدان آمده‌اند. گروه‌های جهادی مردمی از بدو ورود این ویروس منحوس به این فکر افتادند تا سهمی را در ارائه خدمات به هم‌وطنان خود داشته باشند. برخی از گروه‌های جهادی در کنار کادر درمان، حضور یافتند و برخی به طبخ غذا و برخی نیز همانند گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) به ساخت و ساز خانه و مدرسه برای نیازمندان پرداختند.

از پخش موادغذایی در میان کادر درمان و ضدعفونی معابر و توزیع کمک‌های معیشتی و تا حضور در منطقه سیستان و بلوچستان که هزاران کیلومتر از استان البرز فاصله دارد، گوشه‌ای از زحمات بچه‌های جهادی گروه امام حسن مجتبی (ع) رجایی‌شهر کرج است.

مواسات و همدلی رمز کار این گروه جهادی است. رهبر انقلاب در نیمه شعبان امسال با اشاره به مشکلاتی که برای مردم از این ویروس به‌وجود آمد فرمودند:" چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور بوجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا که این اگر اتفاق بیفتد، خاطره خوشی از از امسال در ذهن‌ها باقی خواهد گذاشت". این فرمایش رهبر انقلاب، رمز ورود به رزمایش مواسات و همدلی بود. همین مطالبه موجب شد تا نیروهای جهادی با قوت دوچندان در میدان مبارزه با کرونا و رفع مشکلات مردم حضوری پررنگ داشته باشند. 

محسن بابایی مسئول گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: فعالیت‌های جهادی این گروه با وقوع سیل در استان لرستان کلید خورد. ما در مسجد جامع رجایی‌شهر استان البرز و در پایگاه مقاومت شهید جهازی گروهی را با نام این شهید والامقام ثبت کردیم. آغاز فعالیت این گروه مقارن شد با وقوع سیل در لرستان و همین بهانه‌ای شد تا اعضای گروه به همراه کمک‌های جمع‌آوری‌شده از سوی مردم  و خیران به سوی منطقه پل‌دختر حرکت کنیم. اقدامات زیادی را در حوزه عمرانی و بازسازی منازل تخریب‌شده داشتیم. پس از لرستان به گیلانغرب رفتیم و مأموریت‌های عمرانی را در آن منطقه اجرا کردیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر حضور جوانان در رزمایش همدلی و مواسات گفت: با مطالبه رهبر انقلاب، حوزه‌های زیادی برای فعالیت جهادی مدنظر قرار گرفت اما به نظرمان رسید تمام توانمان را برای ساخت و ساز خانه و مدرسه برای نیازمندان منطقه سیستان و بلوچستان در خدمت بگیریم. تصمیم گرفتیم پس از جمع‌آوری هزینه‌های عمرانی، راهی منطقه دلگان سیستان و بلوچستان شویم. اخیراً پروژه ساخت یک مدرسه به پایان رسید و ما چند روزی است که به استان البرز برگشتیم. این مدرسه 150 متری که حدود 400 میلیون برای ساختش هزینه شده است، توسط خیران و با کمک گروه جهادی امام حسن مجتبی (ع) ساخته شد.

نورالرضایی‌ها پای وعده‌شان به زنِ بندرعباسی ماندند/ 10 خانه دیگر هم می‌سازیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ویروس کرونا جهادگر گروه های جهادی سیستان و بلوچستان ویروس کرونا جهادگر گروه های جهادی گروه جهادی امام حسن مجتبی رهبر انقلاب کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در قالب این گروه ها، ۴۸۰۰ جهادگر، خدمات عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پزشکی ارائه می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • خدمت رسانی گروه جهادی در روستای کاشیدار آزادشهر
  • انجام ۹۰۰ ویزیت رایگان در اردوی جهادی گروه حکمت
  • ضیافت افطاری گروه جهادی شهید «یعقوب پرناک» در آستانه اشرفیه
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • می‌توان از ظرفیت نیروهای جهادی برای کاهش تصادفات استفاده کرد
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • آیین «رمضونیکه» سیستانی‌های گلستان