Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: سخاوت یکی از اخلاق های بارز در ائمه است، این سیره در سبک زندگی «امام حسن عسگری(ع)» به خوبی دیده می‌شود، در روایت‌های فراوانی پیرامون کرامت امام یازدهم (ع) مطالبی بیان شده است. از سوی دیگر سخت‌گیری حاکمان عباسی بر شیعیان سبب شده بود آنان با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو باشند لذا «امام حسن عسگری(ع)» همواره به کمک یه شیعیان می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون سیره رفتاری و سبک زندگی «امام حسن عسگری(ع)» گفت: سخاوت یکی از اخلاق های بارز در ائمه است، این سیره در سبک زندگی «امام حسن عسگری(ع)» به خوبی دیده می‌شود، در روایت‌های فراوانی پیرامون کرامت امام یازدهم (ع) مطالبی بیان شده است. از سوی دیگر سخت‌گیری حاکمان عباسی بر شیعیان سبب شده بود آنان با مشکلات اقتصادی بیشتری روبرو باشند لذا «امام حسن عسگری(ع)» همواره به کمک یه شیعیان می‌پرداختند.

وی در همین راستا ادامه داد: اخلاق «امام حسن عسگری(ع)» به اندازه‌ای خوب و تاثیر گذار بود که حتی نظامیانی که در پایگاه های نظامی زندگی می کردند و تحت نظارت خلیفه زمان بودند، تحت تاثیر رفتار و اخلاق و منش «امام یازدهم (ع)» و همچنین مذاکرات تاثیرگذار ایشان قرار می گرفتند.

وحیدی به ساده ریستی «امام حسن عسگری(ع)» اشاره و ابراز کرد: ساده زیستی از ویژگی‌ها و سیره اخلاق «امام حسن عسگری(ع)» است، در روایت آمده است یکی از دوست داران «امام یازدهم(ع)» جهت پرسیدن سؤالاتی به محضر آن امام بزرگوار رفت، وی می گوید: هنگامی که به حضورش رسیدیم، دیدم آن گرامی لباسی سفید و نرم به تن دارد پیش خود گفتم: ولی خدا و حجت الهی خودش لباس نرم و لطیف می پوشد و ما را به مواسات و همدردی با برادران دینی فرمان می دهد و از پوشیدن چنین لباسی باز می دارد. امام در این لحظه تبسم نمود و سپس آستینش را بالا زد و من متوجه شدم که آن حضرت پوشاکی سیاه و زبر بر تن نموده است. آن گاه فرمود: «یا کامل! هذا لله و هذا لکم; این لباس زبر برای خداست و این لباس نرم که روی آن پوشیده ام برای شماست.

این کارشناس علوم قرآنی رویکرد هدایتی جامعه اسلامی توسط «امام حسن عسگری(ع)» را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: این امام بزرگوار همانطور که در زندگی شخصی خود خوش خلق بودند از نظر به اجرا در آوردن احکام اسلامی و تلاش برای توسعه حرکت‌های اسلامی رویکرد ارزشمندی را در پیش گرفته بودند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

وی ابراز کرد: «ائمه معصومین (ع)» و «امام حسن عسکری (ع)» در امتداد و تکرار رویه‌های فکری و اندیشه‌های «پیامبر اکرم(ص)» حرکت کردند، آنان تکرار کننده، تفسیرگر و همچنین احیا کننده سیره «رسول خاتم (ص)» بودند. «ائمه معصومین(ع)» مطالبات خداوند که زمانی بر «پیامبر اکرم (ص)» نازل شده بود را بار دیگر برای مردم تکرار کردند و خود را نیز مقید به بیان بی کم و کاست دستورات «پیامبر اکرم(ص)» و خداوند در جامعه می‌دانستند.

وحیدی «امام حسن عسکری(ع)» را یکی از جوانترین «ائمه معصومین (ع)» در زمان شهادت‌شان دانست و ابراز کرد: برخورد حاکمان عباسی با «امام حسن عسکری (ع)» نشان می‌دهد که آنان تا چه میزان از محبوبیت این امام بزرگوار در جامعه می‌ترسیدند و چرا ایشان را در یک منطقه نظامی حصر کرده بودند. ترس حاکم از «امام حسن عسکری (ع)» به حدی بود که این امام بزرگوار را به مرکز حکومت خود آورده و تحت الحفظ نگهداری می‌کردند این امام بزرگوار مجبور بودند هر دوشنبه و پنجشنبه خودشان را به دارالخلاف معرفی کنند.

این کارشناس علوم قرآنی اظهار کرد: بررسی سیره شخصیتی، رفتاری و سیاسی «امام حسن عسکری (ع)» به ما می‌آموزد تا از ایشان الگوبرداری کنیم و همه اعمال، رفتار و افکار خود را بر پایه آموز‌ه‌هایی که «امام یازدهم(ع)» بیان کرده‌اند قرار دهیم. امروز که بشر در بن بست فکری و اجتماعی قرار گرفته الگوبرداری از راهنمایانی همچون «ائمه معصومین(ع)» یکی از بهترین رویکرد‌ها محسوب می‌شود.

وحیدی به نکات ارزنده زندگی «امام حسن عسکری(ع)» اشاره وخاطرنشان کرد: برنامه ریزی صحیح در زندگی موجب رشد اقتصادی و از زیر ساخت های توسعه اجتماعی و بالندگی اقتصادی یک جامعه محسوب می شود این مهم در سیره «امام حسن عسکری(ع)» به خوبی دیده می شود در روایت پیرامون ترویج فرهنگ صرفه جویی آمده یکی از یاران «امام یازدهم(ع)» به نام محمد بن حمزه سروری می گوید: توسط ابوهاشم جعفری که با هم دوست بودیم- نامه ای به محضر «امام حسن عسکری(ع)»نوشته و درخواست کردم که ایشان دعا کند تا خداوند متعال در زندگی من گشایشی ایجاد بفرماید وقتی که جواب را توسط ابوهاشم دریافت کردم، آن حضرت نوشته بودند: «مات ابن عمک یحیی بن حمزة و خلف ماة الف درهم و هی واردة علیک، فاشکرالله و علیک بالاقتصاد و ایاک و الاسراف، فانه من فعل الشیطنة; پسر عمویت یحیی بن حمزه از دنیا رفت و مبلغ صد هزار درهم ارث باقی گذاشت و این درهم ها بر تو به ارث به تو می رسد پس خدا را سپاسگذاری کن و بر تو باد به میانه روی، و از اسراف بپرهیز که اسراف از رفتارهای شیطانی است. بعد از چند روزی، پیکی از شهر حران آمده و اسنادی را مربوط به دارایی پسر عمویم به من تحویل داد. من با خواندن نامه ای که بین آن اسناد وجود داشت، متوجه شدم که پسرعمویم یحیی بن حمزه دقیقا همان روزی فوت کرده است که امام علیه السلام آن خبر را به من داد. به این ترتیب از تنگدستی و فقر رهایی یافته و بعد از ادای حقوق الهی و احسان به برادرهای دینی ام، طبق دستور «امام حسن عسکری(ع)»زندگی خود را بر اساس میانه روی تنظیم نموده و از اسراف و ولخرجی پرهیز نمودم و به این ترتیب زندگی ام سامان یافت در حالی که در گذشته فردی مبذر و اسراف کار بودم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار مذهبی امام حسن عسگری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی امام حسن عسگری امام بزرگوار امام حسن عسگری ع امام حسن عسکری ع ائمه معصومین امام یازدهم سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد نصرتی و محمد عسگری جانشینان موقت پاکو خمز

آلوز و گوستاوو به تمرینات تیم تراکتور بازگشتند.

طرفداری | تمرینات تراکتور برای دیدار با نساجی مازندران زیر نظر محمد نصرتی و محمد عسگری پیگیری شد.

به گزارش رسانه رسمی باشگاه تراکتور، تمرین امروز - سه شنبه ۲۸ فروردین - تراکتور از ساعت ۱۱:۳۰ در زمین اصلی مجموعه ورزشی اختصاصی باشگاه برگزار شد.

هوشنگ نصیرزاده - مدیرعامل باشگاه پیش از آغاز تمرین در جمع اعضای تیم، اعلام کرد: پس از جدایی آقای خمز و دستیاران خارجی‌اش که با درخواست خودشان صورت گرفت؛ مسئولیت فنی تیم به محمد نصرتی و محمد عسگری سپرده می‌شود. اعضای تیم با همان جدّیت، نظم و روحیه بالا در تمرینات و مسابقات حضور یابند. 

در ادامه، جلسه فنی تیم برگزار شد و سپس بازیکنان در زمین چمن حضور یافتند.

گرم کردن بدن، مرور برنامه‌های تاکتیکی و بازی درون تیمی از جمله آیتم‌های این جلسه تمرینی بود.

ریکاردو آلوز که برای انجام امورات شخصی به مرخصی رفته بود و همچنین گوستاوو واگنین که مصدومیت داشت؛ از امروز ‌به تمرینات تیم ملحق شدند. 

 

از دست ندهید ????????????????????????

لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا برای المپیک 2024 خشم سرمربی چلسی: این مسخره‌بازی تکرار نمی‌شود تقابل ستاره رئال مادرید با بدترین داور جهان بیرانوند جدید از خرم‌آباد ظهور کرد

دیگر خبرها

  • پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ 
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • تقدیر مدیرکل تبلیغات البرز از مشارکت مردم در برنامه های ماه رمضان
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • نصرتی و عسگری جانشین موقت خمس
  • موثرترین بازیکن جوان لیگ را بشناسید
  • دستیار یحیی و حضور ویژه در تمرین تراکتور
  • فوری: نصرتی و عسگری جانشین موقت خمس
  • محمد نصرتی و محمد عسگری جانشینان موقت پاکو خمز
  • روایتی از زندگی پربار آیت الله مروج،عالم برجسته اردبیلی