Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@11:34:38 GMT

ممنوعیت صید آبزیان در قزوین

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۴۵۸

ممنوعیت صید آبزیان در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیاوش رضازاده، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: صید انواع آبزیان در رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌ها در حال حاضرغیرقانونی است و افرادی که مبادرت به صید کنند، تخلف محسوب می‌شود.
او بیان کرد: صید هرگونه آبزی نیز در دریاچه اوان در منطقه رودبار الموت قزوین نیز ممنوع و هیچگونه پروانه صیدی نیز برای این منطقه از سوی حفاظت محیط زیست صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضازاده با اشاره به اینکه مدت اعتبار هر پروانه صید ماهی در استان دو ماهه است، خاطرنشان کرد: پروانه‌های صادر شده در تیر و مرداد ماه سال جاری در حال حاضر از درجه اعتبار ساقط بوده و قابل استفاده نیستند.
او با اشاره به اینکه با مشاهده هرگونه صید غیرمجاز با افراد خاطی برخورد می شود، یادآور شد: در صورت مشاهده صید غیر مجاز در استان قزوین، متخلفان تحت پیگرد قرار گرفته و مشمول پرداخت جریمه می شوند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در مجموع در سال جاری تعداد ۸۴ پروانه ماهی در ماه های تیر و مرداد صادر گردید که به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا، صدور پروانه در استان قزوین متوقف شد.

46

کد خبر 1459153

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مه ولات گفت: سال گذشته تعداد ۶۲ واحد آلاینده که به دلیل رفع آلودگی اخطار دریافت کرده بودند و اقدامی برای رفع آلایندگی در مهلت مقرر انجام نداده‌اند به عنوان صنعت آلاینده معرفی شده‌اند.

اباذر حسین‌نژاد افزود: شناسایی صنایع آلاینده محیط‌زیست در زمینه‌های آب، خاک و هوا یکی از وظایف سازمان حفاظت محیط‌زیست است که به منظور حفاظت، بهبود و بهسازی محیط‌زیست و پیشگیری از هر نوع آلودگی که موجب بر هم زدن تعادل و حفظ محیط‌زیست می‌شود، انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ مورد بازدید و پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در حوزه شهرستان انجام شده است، گفت:در این بازدیدها، ۸۷ فقره اخطاریه رفع آلودگی صادر شد که تعداد ۱۲ واحد به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی محیط‌زیست برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اوافزود: تعداد مجوز‌های محیط‌زیستی صادره برای استقرار و بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی در یک سال گذشته ۴۸ مورد بوده که انتظار می‌روند واحد‌های مذکور نیز به تعهدات محیط‌زیستی خود عمل نمایند.

حسین نژاد گفت:با توجه به فصل پیش رو و مطابق با ماده ۱۵ قانون هوای پاک صنایع و واحد‌های تولیدی مکلف به کاشت و نگهداری فضای سبز با گونه‌های مشجر کم‌آب طلب و متناسب با اقلیم هستند.

 

دیگر خبرها

  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • سیلاب و خطر خروج تمساح پوزه کوتاه
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است