Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:07:36 GMT

زمینه فعالیت مجدد انجمن خرما در خوزستان فراهم شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۸۸۴۶۵

زمینه فعالیت مجدد انجمن خرما در خوزستان فراهم شد

شهلا عموری سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: به واسطه ابطال انتخابات انجمن خرمای خوزستان درسال گذشته، قرار است نمایندگانی از سه اتاق بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر تعیین و به عنوان اعضای هیئت مدیره آن فعالیت‌های مربوط به ذینفعان حوزه خرما در استان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه هماهنگی‌های لازم بین سه اتاق بازرگانی استان، امور تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران و انجمن ملی خرمای ایران انجام شده است افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پیش از پایان سال جاری مجمع عمومی انجمن خرما در استان تشکیل و با برگزاری انتخابات اصلی، اعضای رسمی آن انتخاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان تصریح‌کرد: فعالیت‌های مرتبط با حوزه خرما در استان شامل بخش تولید این محصول، صنایع تبدیلی و صادرات است.

عموری استان خوزستان را در ردیف چهار تولیدکننده اول خرمای کشور عنوان‌ کرد و افزود: خوزستان نیز در زمینه صادرات خرما و محصولات صنایع تبدیلی این حوزه، جزء سه استان اول کشور است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ذینفعان حوزه خرما در خوزستان نتوانستند به‌خوبی از مزایا و تسهیلات ایجاد شده که با پیگیری انجمن ملی خرما فراهم گردیده استفاده کنند، گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت (با نرخ ۱۴ درصد) برای فعالان حوزه خرما تخصیص یافته که باید منابع مالی مربوط به استان خوزستان از سوی انجمن خرمای استان مورد پیگیری قرار بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان‌کرد: همچنین نهاده‌های کشاورزی یارانه‌ای به نخلداران کشور اختصاص یافته است که در این رابطه برای دریافت سهمیه مربوط به استان خوزستان باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

تلاش برای تاسیس شهرک تخصصی خرما

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان یکی از مهمترین ماموریت‌های انجمن خرمای خوزستان در آینده را تاسیس شهرک تخصصی خرما عنوان‌کرد و گفت: این شهرک با جذب سرمایه‌گذاران توانمند می‌تواند فرصت‌های پایدار شغلی مناسب در صنایع تبدیلی خرما را ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، میزان برداشت محصول خرما در استان امسال حدود ۲۳۰ هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته پنج هزار تن افزایش داشته است.

سطح زیر کشت نخیلات استان بیش از ۴۰ هزار هکتار است که هشت هزار هکتار نهال و ۳۳ هزار هکتار بارور هستند.

عمده ارقام خارک و رطب تولیدی استان شامل استعمران، برحی و بریم است که حدود ۳۰ درصد بازار داخل کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی خوزستان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی خوزستان خرما تسهیلات بانکی خوزستان خرما اخبار کنکور اتاق بازرگانی استان خوزستان خرما در استان انجمن خرما حوزه خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۸۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است